Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 07.07.2013 19:53 

Viestit: 2525
Paikkakunta: Pieksämäki
Mistähän löytys kuva tai tarkka selostus mihänkä kohtaan laitetaan Xsaran takapyörän kynkän laakerin rasvanipat.
Tapsa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 07.07.2013 21:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
on sulla murhe. se on suunnilleen 10 cm levee ja laakerit ovat molemmissa päissä. poraa niitten keskelle alapuolelta. käytä vaikka 7.5mm terää ja läpi asti , tee 8mm jenga ja siihen sopiva nippa , sitten vaan prässi pelaamaan ja rasvaa että tursuu.
se alapuoli on kuitenkin se joka ruostuu ja tuhoo ne laakerit ja akselin. niin minä oon tehny.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 07.07.2013 21:46 

Viestit: 66
Jos akselissa on vikaa niin ei niistä nipoista ole mitään hyötyä vaikka kuinka tunkisit putken rasvaa täyteen. Avatahan se pitää. Ja kun sen on laittanut kuntoon uusilla tiivisteillä ja rasvoilla niin ei se sen jälkeen nippoja kaipaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 07.07.2013 22:01 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos akselissa on vikaa ,niin eipä hyödytä uudelleen laakerointikaan. :)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 07.07.2013 22:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
tämän mukaan laitettiin entiseen xsaraan rasvanipat,paikka oli oikea eikä rasvaa mennyt ihan tolkuttomasti
http://peugeot505.info/index.php?spgmGa ... dia&lang=2



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 07.07.2013 22:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
Kunnostettu akseli on toki aina nipoilla varustettu, ja jos ei ole, sellaiset pitää laittaa. Ja moiset kun laittaa riittävän aikaisessa vaiheessa ei tarvi sitä akselistoa vaihtaa, ja ei sit rasvaa paineprässillä paineella, saattaa käydä huonosti? Ja sen nipan paikalle on aikas tarkka kohtakin olemassa, kuvaa en just nyt löydä. joku sen kohta varmaan laittaa?

edit:laittoikin jo, kokolailla tuossa se paikka on? Ja m8 kierteella oleva nippa on aikas iso, mieluummin ehkä m6 kokoa, jolle m5 reikä? Rasvanipan kierrehän on yleensä kartio, eli sitä ei ruuvata ihan pohjaan asti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xsaran kynkän nipat
ViestiLähetetty: 08.07.2013 12:01 

Viestit: 66
Lainaa:
jos akselissa on vikaa ,niin eipä hyödytä uudelleen laakerointikaan.


Ei hyödytä jos on niin pahaksi päässyt että emäputkikin on kulunut. Mutta jos emäputki on ehjä, vaikka laakerit huonot, niin uudet laakerit paikoilleen ja tukivarsiin uudet akselitumpit niin silloin tulee hyvä :-)


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 7 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: