Ainakin -02 / -03 2L bensa mallissa lisäilmapumppu löytyy kuljettajan puolelta akkukotelon alta. Muistaakseni jokin ruskahtava / musta mötikkä, muutamalla ruuvilla kiinni ja siitä lähti yksi tai kaksi putkea pakoputkelle päin? Itselläni tuosta oli joskus mennyt jumiin ne pumppusiivet ja purkaminen ja putsaus auttoi. Huomattiin huollossa kun oli antanut vikakoodeja. En nyt muista oliko polttanut sulakkeen taii polttiko kun vaihtoi uuden sulakkeen. Itse oli helppo purkaa ja putsata. Ilmanputsari pois, mahdollisesti akku koteloineen ja pohjineen, putki (/et) irti ja muistaakseni tilaa tuli sen verran, että sai otettua irti. Ainakin itsellä puhallinsiipikotelon kansi oli muutamalla ruuvilla kiinni ja irtosi helposti. Oli ilmeisesti aikojen saatossa päässyt vettä ym. moskaa sisään ja alkoi siivet hinkata kotelon pintaan. Puhdistus auttoi eikä ole senjälkeen useampaan vuoteen krenannut enää.
Voisiko tuo antipölly tulla tukkeutuneesta EGR venttiilistä?
Nuo tavalliset vikakoodilukijat ei taida tuota vikakoodia lukea, koska ne käsittelevät vain suoranaisia moottorivikakoodeja. Hyvällä tuurilla onnistuu, enkä kyllä tiedä mitä ne tyhjentävät muistista. Voi olla, että koko vikamuisti tyhjenee.
Itsellä on rakennussarjana hankittu
www.obd.fi Diamex DXM-USB OBD2/EOBD rakennussarja
http://www.obd.fi/index.php?page=shop.p ... t&Itemid=2 Kivahan tuolla on katsella tietsikan ruudulta moottorin arvoja ym. myös tyhjentää vikakoodit.