Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantun sytytysongelmat
ViestiLähetetty: 18.08.2013 20:57 

Viestit: 3
Mikähän riivaa Xantiaa (2,0 8 ventt. vm. 94), kun se toisinaan on eri mieltä käynnistymisestä. Varsinkin kuumalla ilmalla auringonpaisteessa pitkään seistyään se sanoo yhteistyösopimuksen irti. Kipinä häviää. Hinamalla se lähtee heti käyntiin. Toimii sen jälkeen normaalisti. Talvella ongelmia ei ole ollut.

Virtalukko, lambda, kampiakselin asennontunnistin, maajohdot ja akunjohdot on vaihdettu. Myös startti on uusi.

Startin herätevirtajohdon irroittaminen ja suora kytkentä akkuun ei muuta tilannetta eikä lisäkäynnistysvirta.

Onko tapaus jo Kuusakosken heiniä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun sytytysongelmat
ViestiLähetetty: 19.08.2013 09:27 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Akun, sen liitosten, konehuoneen maadoitusten kunto. Sytkän saama jännite on suurempi hinauskäynnistyksessä.. Ei ole mitään ongelmaa saattaa noita liitoksia uutta, tai parempaakin vastaavaan kuntoon. Juttuja pitäisi löytymän. Kun olet kaapeleita vaihtanut, niin mittaapa akun jännite ja akun miinuksen ja moottorin välinen jännite käynnistyshetkellä. Myös tuo jälkimmäinen moottori käyden, kaikki sähkökuorma kytkettynä. Samoin myös akun +-kengän ja siitä lähtevien johtimien väliset jännitteet, kukin erikseen. Näistä on löytynyt sanomista. Esim. moottorin ja akun miinusnavan jännite ei saisi olla muutamaakymmentä mV:a enemmän, ollakseen hyvässä kunnossa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun sytytysongelmat
ViestiLähetetty: 19.08.2013 09:39 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Mites akku ite? Onko kovin vanha?



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun sytytysongelmat
ViestiLähetetty: 19.08.2013 10:11 

Viestit: 5125
Aika moni käyntiin vaikuttava plussasyöttö menee tuplareleen kautta (Plussa puolille ja ruiskuille + bensapumpulle sekä ECU:lle takaisin), se kannattaa tutkia myös.

Sen kannan liitokset tai kärjet joskus temppuilee, enpäs osaa sanoa heti missäpäin konehuonetta luurailee (tai edes oliko kaikissa alkupään Xantioissa myös tällainen, mutta ainakin 95:ssa oli) -> 1. tarkistus, nostaa irti ja katsoo onko kannat/liittimet palaneet, toiminnan huomaa sitten parhaiten mittaamalla, tuleeko puolayksikölle (ja ruiskusuuttimille) vahva plussa (eli kestää kuormaakin hiipumatta vaikka lampun muodossa)

Tommonen tai musta:
Kuva


Ei heti löytynyt netistä kytkistä MK1 2.0i 8V, mutta jos löytyy omasta takaa niin osan numero on 1304


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun sytytysongelmat
ViestiLähetetty: 21.08.2013 12:20 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Ainakin 1.8 16v:ssä tuo lymyää jakopään seudulla muovilaatikossa, jossa on myös boxi. Bitronin olen joskus aukaissut ja tarkistanut koskettimet, ollen viattomia, kuitenkin putsattu, myös releankkurien rakonastat. Kopan sauman takaisintiivistys hyvin kuumalla pistooliliimalla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantun sytytysongelmat
ViestiLähetetty: 21.08.2013 22:37 

Viestit: 3
Kiitoksia hyvistä neuvoista! Koska alkuperäiset akunjohdot ja maajohto moottorin ja rungon välillä oli jo vaihdettu paksumpiin johtoihin, eikä lisävirtakaan muuttanut tilannetta, epäilys heräsi tuplareleeseen ja siihen suurempaan boksiin. Liittimien putsaus ja CRC-ruiskaus lienee auttanut, koska Xanttu on lähtenyt toistaiseksi nikottelematta käyntiin.

:D


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: