Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM Y4 Diagnostiikkapistoke ja sen lukeminen
ViestiLähetetty: 10.06.2009 13:33 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Vanha lady alkoi esittää diivan elkeitä ja sytytellä moottorin vikavaloa satunnaisesti. Mikä tarkoittaa sitä että sähköohjattu ruisku lopettaa vastaamisen kaasupolkimeen ja sitten pitää rullata tiensivuun jotta pääsee tekemään bootin eli käynnistämään koneen uudelleen. Kyse on siis -98 2.1 tomaattiTD:stä.

Pitäisi siis päästä lukemaan vikakoodit mutta tässä kyseisessä Y4:ssa ei ole enää pistoketta moottorin ecun liittimellä vaan se tieto pitäisi lukea kuskin jalkatilan moninapaliittimestä. Löysin liittimestä sähkökuvan ja vikakooditkin (oheiset liitteet), mutta näistä ei käynyt vielä aukottomasti selville mistä pinnistä pitäisi moottorin koodit lukea, onko se tuo J1 (Kontrolle Zentraleinheit, muut pinnit onkin kerrottu selkeämmin)? Ja sitten seuraava kysymys, voiko/uskaltaako lukemiseen käyttää ns. normaalia ledivilkutinta vai pitääkö hankkia jokin kalliimpi laite. Mistä seuraa kolmas kysymys, mikä on semmoinen laite joka osaa lukea dataa tuosta 30 napaisesta XM:n liittimestä. Maxidiag FR704:sta mainostetaan semmoiseksi mutta toimituspaketissa ei kuitenkaan puhuta kuin OBDII -liittimestä, mikä on nähdäkseni ihan eri asia. Maxidiag lisäksi maksaa noin 250€ joten ei viitsisi ihan kokeeksi heittää moista summaa.


Liitteet:
Vikakoodit_b.jpg
Vikakoodit_b.jpg [ 35.2 KiB | Katsottu 3227 kertaa ]
Diagnostiikkapistoke_b.jpg
Diagnostiikkapistoke_b.jpg [ 32.13 KiB | Katsottu 3219 kertaa ]

Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Y4 Diagnostiikkapistoke ja sen lukeminen
ViestiLähetetty: 10.06.2009 21:47 

Viestit: 287
Ei siinä kummoista tartte. Oma on tehty tupakinsytyttäjästä virta ja hauenleuka pinniin. Hyvin on toiminut :) Etuvastuskaan ei taida olla kovinkaan pilkkumainen, mutta riskihän on että ledi menee elektroniikkataivaaseen jos on liikaa virtaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Y4 Diagnostiikkapistoke ja sen lukeminen
ViestiLähetetty: 24.06.2009 09:12 
Käyttäjän avatar

Viestit: 95
Paikkakunta: Kuopio
Maxidiagin mukana tulee vain 16 pinninen OBDII-liitin. Ohjelmistokaan ei tunne 2.1 litraista dieseliä eikä mitään muutakaan dieseliä XM:ään. Xantiasta tuntee 2 litraisen eli ilmeisesti HDi koneen. Pösön alta en katsonut.



C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM Y4 Diagnostiikkapistoke ja sen lukeminen
ViestiLähetetty: 24.06.2009 09:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 255
Harba kirjoitti:
Maxidiagin mukana tulee vain 16 pinninen OBDII-liitin. Ohjelmistokaan ei tunne 2.1 litraista dieseliä eikä mitään muutakaan dieseliä XM:ään. Xantiasta tuntee 2 litraisen eli ilmeisesti HDi koneen. Pösön alta en katsonut.


Ok. Taitaa sittenkin olla kiinalainen piraattiLexia käypäisin vaihtoehto, tosin pistokkeen siihenkin joutuu rakentamaan.



Arkikäytössä:
XM V6 A Pallas Berline -91
XM TurboD12 A Break -98
Xantia 2.0i aut Break -98
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 4 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: