Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 12.06.2009 22:34 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Minulla on femma oksentanut LDS:ät 2:sti ulos takajousisylinteristä. Molemmilla kerroilla samanlailla eli kaveri on tunkannut femman pyllyn ylös normaali asennossa niin silloin pissaa. Mutta jos tunkkaa oikeaoppisesti yläasennossa ei tule pissiä. Sitrosella epäilivät että johtuu kynkän laakereista, että huonot laakerit vääntävät sylintereitä. Mitä mieltä olette? Viikonloppuna olisi tarkoitus vaihtaa tiivisteet sylintereihin. Kynkänlaakerit tässä lähiaikoina kunhan kerkiää.

Tässä sitten itse aiheuttettu ongelma:

No niin tuli tässä hölmöiltyä oikein urakalla... Autossani on jo pitempään ollut paskat käsijarru vaijerit. Noh tänään sitten hirtti vasen jarru jumiin ja levy meni pashaksi (suorastaan siniseksi) noh ei siinä mitään vaihdellaan levyt, vaijerit jne. Mutta kysymys kuuluukin että meneeköhän seuraavaksi pyöränlaakeri? koska varmasti sekin sai liikaa lämpöä (uskaltaako lähteä pitempään reissuun)



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 13.06.2009 10:35 

Viestit: 143
Taitaa olla kustannus tehokkaampaa vaihtaa se laakeri kotosuomessa kuin ulkomailla. Jos vaikka olis rasvat palanu kelvottomaksi itse kuulostelisin kuitenkin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 15.06.2009 16:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1654
Paikkakunta: Lappeenranta
powerage kirjoitti:
kysymys kuuluukin että meneeköhän seuraavaksi pyöränlaakeri? koska varmasti sekin sai liikaa lämpöä (uskaltaako lähteä pitempään reissuun)

Jos teet remontin itse niin se laakeri kannattaa vaihtaa heti. Jos taas prässiä ei ole käytettävissä niin sitten se on harkinnan paikka, kuinka pitkä on pitkä reissu, aikataulu ja muut sellaiset asiat toki vaikuttavat. Todennäköisesti se laakeri kuitenkin korkkaa ennemmin kuin myöhemmin.



Citroen e-C4, vm 2020.
Citroen DS5 Hybrid4, vm 2013.
Citroen 2CV "Justiina", vm 1980
Citroen Dyane "Hilma", vm 1975.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 15.06.2009 20:09 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
RPekka kirjoitti:
powerage kirjoitti:
kysymys kuuluukin että meneeköhän seuraavaksi pyöränlaakeri? koska varmasti sekin sai liikaa lämpöä (uskaltaako lähteä pitempään reissuun)

Jos teet remontin itse niin se laakeri kannattaa vaihtaa heti. Jos taas prässiä ei ole käytettävissä niin sitten se on harkinnan paikka, kuinka pitkä on pitkä reissu, aikataulu ja muut sellaiset asiat toki vaikuttavat. Todennäköisesti se laakeri kuitenkin korkkaa ennemmin kuin myöhemmin.



Täytyy kuunnella vielä joku viikko rupeaako tulemaan välystä/ääntelemään (reissu elokuussa). Jos on tarvetta Puran napa-asetelman ja vien asetelman pajalle. En ole katsonut tarpeelliseksi hommata omaa prässiä.



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 19.06.2009 16:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 40
Paikkakunta: Raahe & Ylitornio

Profiili WWW
Aiheesta etunavan laakeri...
Olen joskus miettinyt aihetta,, kun aikoinaan tuli seurattua tuota rallihommaa maalipaikalla....
Niin pikataipaleen jälkeen auton jarrulaikat olivan puolukan punaiset iltahämärässä...
Niin että mitähän siellä mahtoivat pyörän laakerit asiasta tykätä??
:shock: :?:



Kesäisin 2cv -60 Pikkupaku,,,, 2cv -67 Henkilömalli.. Talvisin Xantia 2.0 16v -97....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 21.06.2009 11:54 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
kun kerran kyseessä vitonen niin eikös siinä ole käsijarru takapyöriin ja laakerin suhteenkin pääsee helpolla eli pystyy vaihtamaan ihan pihalla. Ja olikos noissa sama laakeri kuin xantuissakin eli maksaa navan kanssa noin 80 euroa. Toisaalta tuo menisi helpolla kun levytkin vaihtaa mutta toisaalta nuo oireilee pitkästi ennenkuin akuutti vaihtotarve. Isällä 406 oireili 30 tkm ja vasta pitkässä matkassa alkoi ääntää. Kun sitten vaihtui niin kulutuskin tippui muutaman desin.
Mitä taas tulee ulkomailla korjaamiseen niin omakohtaiset kokemukset on olleet hyviä, toisella kertaa merkkiliikkeessä jonon ohi ja kohtuullinen tuntihinta ja toisella kertaa parin tunnin pakoputkiremppa 30 euroa. Joka maassa turistia autetaan matkanteossa, niinkuin suomessakin.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 21.06.2009 14:27 
Käyttäjän avatar

Viestit: 708
Jankos kirjoitti:
kun kerran kyseessä vitonen niin eikös siinä ole käsijarru takapyöriin ja laakerin suhteenkin pääsee helpolla eli pystyy vaihtamaan ihan pihalla.


Vitosessa ottaa käsijarru etupyöriin. Olen vaihatanut muutaman etu pyöränlaakerin C5:sen kyllähän se varmaan onnistuu ilman prässiäkin, mutta mielummin vien navan pajalle prässiin...



C5II 2.0 HDI break automatic AM6
C5II 2.0 HDI berline automatic AM6
C5II 2.0 16v berline man.
C4 I 1.6 16V
ex. C5I 2.0 16v berline man, C5I 2.0 16v break man, Xantia berline 1.8 16v man
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:sen takajousisylinteri ja omia typeryyksiä
ViestiLähetetty: 22.06.2009 08:47 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Joo ottaahan se etupyöriin, mistähän mulle oli tullut ajatusvinouma että ottaisi takapyörään. Tuo ihan uusin malli sitten taitaakin olla takapyöriin. Ja nimenomaan tarkoitin tuota takapyöränlaakerin vaihtoa mikä on helppo homma, etupää aina prässillä että laakeri säilyy ehjänä.



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: