Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
kannentiiviste petti... http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15971 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | uuno [ 10.09.2013 21:06 ] |
Viestin otsikko: | kannentiiviste petti... |
xantia 2,0 16v -96... tänään siittä loppui puhti työmatkalla... mittasin äsken puristukset ja kävi ilmi että kakkos ja kolmos pytyssä ei puristuksia ole... jotenki kulkee ku kierroksia on yli 4000.... hydraulipumpun käynnistys jo kyykyttää koneen tyhjäkäynnillä... ja vissiin ilmastoinnin jäähdytys... olisko kova homma toi kannentiivisteen vaihto? vai .... normi homma ku vertaa muihin kinnereihin... sentään tein tähän kesällä kytkinremontin... on muuten kyllä kone syönyt kiitettävästi öljyä... ja siis 285000km... |
Kirjoittaja: | xmfani [ 10.09.2013 22:11 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
Ei sen pahempi kuin muutkaan, |
Kirjoittaja: | laakeri [ 11.09.2013 12:22 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
Ohhoh, mikäs on pahvin hajottanut noin nopeasti? Se syyllinen kannattanee laittaa kuntoon tuossa remontin yhteydessä. 16-tappisesta XU:sta ei ole tullut pahvia vaihdettua, mutta siinähän taitavat kannen ala- ja yläpinnat olla samansuuntaiset, joten oikaisuhionta on vähän halvempi kuin 8-tappisessa. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 11.09.2013 12:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
Kyllä noita jokunen on mennyt, 95 2.0i 8V:sta meni minulla aikoinaan noin 200 tkm, jakohihnan osat vaihtuu tietysti samalla. Korjaamo vaihtoi silloin aikoinaan... Pakopuolen mutterit voi olla mielenkiintoisia, en tiedä tuleeko 16V kansi pakosarjan kanssa pois konetta kallistamalla? |
Kirjoittaja: | uuno [ 11.09.2013 14:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
joopa joo... jos tänään rupeis purkaan... viimiset 40 000km on mun ajamia... jos on vaikka edellisellä omistajalla "keitelly"... niin mahtuuko pois pakosarjan kanssa se kansi??? |
Kirjoittaja: | Ropeliz [ 11.09.2013 15:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
Mahtuu pois pakosarja paikoillaan. |
Kirjoittaja: | uuno [ 11.09.2013 21:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
no eipä palanutkaan.... kansipahvi.... mutta kolme pakovettiiliä kyllä... vissiin pakoventtiilit hieman kantanu... kaikki tulpat oli karstaisia... saanut liikaa bensaa??? ny sitte varaosa autosta kansi... pakoventtiilien palamisen aiheuttanut vika pitäis sitte löytää... |
Kirjoittaja: | laakeri [ 12.09.2013 12:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
uuno kirjoitti: pakoventtiilien palamisen aiheuttanut vika pitäis sitte löytää... Voisikohan nostaja jumittua jostain syystä levälleen? Ei kai se sen kummempaa vaatisi. Vaan mikä sen sitten voisi tehdä, huonoa öljyä joskus?
|
Kirjoittaja: | uuno [ 12.09.2013 15:15 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
joo kyllä oli puolet bensaa öljyn joukossa joskus... ostin tän viallisena... silloin ruiski koko ajan bensaa ja auto oli ku savupanos... sitte meni katalysaattori tukkoon myös... |
Kirjoittaja: | Harri126 [ 12.09.2013 22:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
uuno kirjoitti: joo kyllä oli puolet bensaa öljyn joukossa joskus... ostin tän viallisena... silloin ruiski koko ajan bensaa ja auto oli ku savupanos... sitte meni katalysaattori tukkoon myös... Tukossa oleva pakoputki polttaa venoja. |
Kirjoittaja: | uuno [ 14.09.2013 11:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
no nii... illalla laitettiin kansi paikoilleen... siis vararaosa autosta otettu... siinä on mittarissa 330 000km. tämä kansi oli aivan karstaton ja ok näköinen. enpä saanut heti sitte kaks reikästä eli alkuperäisen vahvuista pahvia. laitoin sitte kolme reikäisen eli vahvemman... jatkuu tänään... laittelu... |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 14.09.2013 20:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
Onko sillä pahvin paksuudella väliä, vanhassa autossa? Eroa ei käynnistä huomaa, vaikka laittaisi kolme liian paksua pahvia päällekäin. Paksummat pahvit on kai sitä varten, että kannesta oikaisussa lähtenyt alumiinikerros korvataan paksunnetulla pahvilla. Olen koonnut Lagunoihin koneita 1,7 ja 1,8 osista. Kannet ovat erilaiaset, 1,8:ssa on koko palotila kannen puolella ja 1,7:ssä männät jäävät viisi milliä lohkon yläreunasta. Eikun nippuun ja "hieman" lasketulla puristussuhteella liikenteeseen. Ei mitään eroa, ei päästöissä, ei kulutuksessa. Pahvi kuin pahvi, kun on tarpeeksi paksu ja joka paikassa on ne öljy- ja vesireijät, mitä kuuluukin olla. Oikein huonosti pidetyissä autoissa kansipahvin pienet vesireijät ovat olleet miltei tukossa, kattilakiveä on kanavat täynnä. Mitä sanotte, onko kokemusta moisesta? Miltä vanhat pahvit on näyttäneet? Eli jokin XU-moottorin pakosarjan puoleinen kohta on tällainen tukkeutuva-ylikuumeneva, vaikkapa 1. ja 2. sylinterin välinen? |
Kirjoittaja: | uuno [ 15.09.2013 01:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
ok ny... baariin 1,0 km... kuski ja kaikki.... ja kohta porttielto... no on kai jo 01:27 tällä 3 km ajettu... ku kuski lähti tällä kotio... hik......................................................... |
Kirjoittaja: | uuno [ 24.09.2013 23:17 ] |
Viestin otsikko: | Re: kannentiiviste petti... |
niin jollaki kone pulputtaa ... niin tässäki startatessa pulputti ku oli kolme pakovenaa sökönä... niin asia oli että kannen vaihdon jälkeen se reipas öljyn kulutus loppui... |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |