Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 11.09.2013 12:44 

Viestit: 28
Paikkakunta: Haapajärvi
Tuore patonginpurija miettii, miksi omien leukojen lisäksi Grand C4 Picasson keulilta kuuluu kuopissa kolinaa. Onko näissä ne perinteiset koiranluut ensimmäinen syyllinen vai mistä kannattaa lähteä liikkeelle?

Aiempia autoja ovat olleet Skoda Octavia, Saab 9-5, Toyota Corolla Verso ja Saab 9-3 ja ainoastaan tuohon Tojoon ei kahden vuoden aikana noita joutunut vaihtamaan.



Citroën Grand C4 Picasso HDi136 BMP Exclusive vm. 2010
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 11.09.2013 14:37 

Viestit: 86
Toki, tottahan ne koiranluut ihan ensimmäisenä kannattaa tarkastaa. Ovat kuitenkin jotakuinkin todennäköisimmät kolisijat ja listalla kärkipäässä myös vaihdon helppouden, edullisuuden, saatavuuden yms. suhteen. Yleensä kannattaa ostaa kaksi, niin on sitten seuraavaakin kertaa varten yksi valmiina hyllyssä odottamassa. Varsinkin kun noita joutuu usein vaihtamaan jonkin muunkin osan vaihdon yhteydessä jos irrotus ja takaisin paikalleen laitto ehjänä ei onnistu.

Ihmeen paha ääni noinkin joutavista osista osaa pahimmillaan päästä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 11.09.2013 14:52 

Viestit: 28
Paikkakunta: Haapajärvi
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... neuvo=1349

Lieneekö tuo oikea? Motonetillä ei Grandia ole erikseen. Miten muuten Sitikoissa, kannattaako käyttää tarvikeosia vai aina orkkiksia? Nuo nyt eivät ainakaan ole hinnalla pilatut.

Täytyypä nostaa vähän tunkilla ja kokeilla, onko löysiä. Käsittämätöntä, miten ne joka autossa kolisevat!



Citroën Grand C4 Picasso HDi136 BMP Exclusive vm. 2010
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 11.09.2013 18:10 

Viestit: 28
Paikkakunta: Haapajärvi
Tunkkailin vähän ja heiluttelin, mutta mielestäni koiranluut eivät ole syylliset, tuntuvat tosi napakasti olevan kiinni. Muita ehdokkaita?



Citroën Grand C4 Picasso HDi136 BMP Exclusive vm. 2010
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 12.09.2013 13:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
konTomi kirjoitti:
Tunkkailin vähän ja heiluttelin, mutta mielestäni koiranluut eivät ole syylliset, tuntuvat tosi napakasti olevan kiinni.
Olihan heiluttelusuunta varmasti oikea?

Tarvikeosia (Lemförder, TRW, Moog yms) on yleensä tullut käytettyä. Samojahan ne alkuperäisetkin yleensä ovat, mutta genuiinista tehtyyn muoviin tai pahviin pakattuna. :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 12.09.2013 13:19 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
ei sitä välystä helposti tunne kun kallistuksenvakaaja ottaa löysät pois tarvii jollain vipuvarrella sorkkarauta tai muu jolla saa niitä välyksiä renkutella.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 12.09.2013 17:08 

Viestit: 28
Paikkakunta: Haapajärvi
Pääsin käyttämään nosturilla ja kyllä se vasen koiranluu on ja ihan selvästi oli välystä, ei tahdo tunkin nokassa saada selville näitä. Samalla vaihtuu vasemman vetonivelen suojakumi, oli paskana. Onneksi vaihtotyö menee liikkeen piikkiin, niin ei tarvitse heti alkaa laittamaan tonneja jonoon.



Citroën Grand C4 Picasso HDi136 BMP Exclusive vm. 2010
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 12.09.2013 17:51 

Viestit: 28
Paikkakunta: Haapajärvi
Niin ja unohtui vielä laittaa, että paikallisesta autotarvikeliikkeestä alkuperäiset osat yht. 50e että eipä nuo kovin kalliit olleet. Täytyy vältellä isompia ajoja nyt, kun se suojakumi on rikki ettei poksahda koko vetari.



Citroën Grand C4 Picasso HDi136 BMP Exclusive vm. 2010
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke
ViestiLähetetty: 12.09.2013 20:05 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
konTomi kirjoitti:
Pääsin käyttämään nosturilla ja kyllä se vasen koiranluu on ja ihan selvästi oli välystä, ei tahdo tunkin nokassa saada selville näitä.
Taustalla näkyy tunkki, jonka nokassa kokeillaan. Aluksi heiluttelua väärin ja sen jälkeen oikein asian havainnollistamiseksi: http://www.youtube.com/watch?v=LZFp9v3h_BI
Kolinan luonne ja äänen suunta kyllä paljastivat tuon ilman heiluttelujakin ja uusi osa oli valmiiksi ostettu.



VW Passat B7
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 12 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: