Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=15976 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | konTomi [ 11.09.2013 12:44 ] |
Viestin otsikko: | C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
Tuore patonginpurija miettii, miksi omien leukojen lisäksi Grand C4 Picasson keulilta kuuluu kuopissa kolinaa. Onko näissä ne perinteiset koiranluut ensimmäinen syyllinen vai mistä kannattaa lähteä liikkeelle? Aiempia autoja ovat olleet Skoda Octavia, Saab 9-5, Toyota Corolla Verso ja Saab 9-3 ja ainoastaan tuohon Tojoon ei kahden vuoden aikana noita joutunut vaihtamaan. |
Kirjoittaja: | jukkanen [ 11.09.2013 14:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
Toki, tottahan ne koiranluut ihan ensimmäisenä kannattaa tarkastaa. Ovat kuitenkin jotakuinkin todennäköisimmät kolisijat ja listalla kärkipäässä myös vaihdon helppouden, edullisuuden, saatavuuden yms. suhteen. Yleensä kannattaa ostaa kaksi, niin on sitten seuraavaakin kertaa varten yksi valmiina hyllyssä odottamassa. Varsinkin kun noita joutuu usein vaihtamaan jonkin muunkin osan vaihdon yhteydessä jos irrotus ja takaisin paikalleen laitto ehjänä ei onnistu. Ihmeen paha ääni noinkin joutavista osista osaa pahimmillaan päästä. |
Kirjoittaja: | konTomi [ 11.09.2013 14:52 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
http://www.motonet.fi/fi/varaosatuote/1 ... neuvo=1349 Lieneekö tuo oikea? Motonetillä ei Grandia ole erikseen. Miten muuten Sitikoissa, kannattaako käyttää tarvikeosia vai aina orkkiksia? Nuo nyt eivät ainakaan ole hinnalla pilatut. Täytyypä nostaa vähän tunkilla ja kokeilla, onko löysiä. Käsittämätöntä, miten ne joka autossa kolisevat! |
Kirjoittaja: | konTomi [ 11.09.2013 18:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
Tunkkailin vähän ja heiluttelin, mutta mielestäni koiranluut eivät ole syylliset, tuntuvat tosi napakasti olevan kiinni. Muita ehdokkaita? |
Kirjoittaja: | laakeri [ 12.09.2013 13:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
konTomi kirjoitti: Tunkkailin vähän ja heiluttelin, mutta mielestäni koiranluut eivät ole syylliset, tuntuvat tosi napakasti olevan kiinni. Olihan heiluttelusuunta varmasti oikea?Tarvikeosia (Lemförder, TRW, Moog yms) on yleensä tullut käytettyä. Samojahan ne alkuperäisetkin yleensä ovat, mutta genuiinista tehtyyn muoviin tai pahviin pakattuna. ![]() |
Kirjoittaja: | kaselin [ 12.09.2013 13:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
ei sitä välystä helposti tunne kun kallistuksenvakaaja ottaa löysät pois tarvii jollain vipuvarrella sorkkarauta tai muu jolla saa niitä välyksiä renkutella. |
Kirjoittaja: | konTomi [ 12.09.2013 17:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
Pääsin käyttämään nosturilla ja kyllä se vasen koiranluu on ja ihan selvästi oli välystä, ei tahdo tunkin nokassa saada selville näitä. Samalla vaihtuu vasemman vetonivelen suojakumi, oli paskana. Onneksi vaihtotyö menee liikkeen piikkiin, niin ei tarvitse heti alkaa laittamaan tonneja jonoon. |
Kirjoittaja: | konTomi [ 12.09.2013 17:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
Niin ja unohtui vielä laittaa, että paikallisesta autotarvikeliikkeestä alkuperäiset osat yht. 50e että eipä nuo kovin kalliit olleet. Täytyy vältellä isompia ajoja nyt, kun se suojakumi on rikki ettei poksahda koko vetari. |
Kirjoittaja: | laakeri [ 12.09.2013 20:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: C4GP vm. 2010 ja kolina&kolke |
konTomi kirjoitti: Pääsin käyttämään nosturilla ja kyllä se vasen koiranluu on ja ihan selvästi oli välystä, ei tahdo tunkin nokassa saada selville näitä. Taustalla näkyy tunkki, jonka nokassa kokeillaan. Aluksi heiluttelua väärin ja sen jälkeen oikein asian havainnollistamiseksi: http://www.youtube.com/watch?v=LZFp9v3h_BIKolinan luonne ja äänen suunta kyllä paljastivat tuon ilman heiluttelujakin ja uusi osa oli valmiiksi ostettu. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |