Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5 ilmastointi, mikä on tyypillisin vika?
ViestiLähetetty: 19.09.2013 09:36 

Viestit: 55
Elikkä kylmää ei tule 1-koppasen venttiileistä.
Mistäköhän päästä vikaa kannattaisi lähteä etsimään?
Eli onko olemassa joku perustyyppivika joka aina lasahtaa vai
"mikämilloinkinsattuukärvähtämään" mysteeri?
Auttakee


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ilmastointi, mikä on tyypillisin vika?
ViestiLähetetty: 19.09.2013 09:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7815
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
No tyypillisin vika on varmaankin se, että kylmäaineet on loppu.

Jos tulee aina kuumaa niin voi olla lämmönsäätöläpän akselissa vikaa, se tosin esiintyy yleensä vain toisella puolella.



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ilmastointi, mikä on tyypillisin vika?
ViestiLähetetty: 19.09.2013 09:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Nummela
Omassa ainakin täyttöhuollossa kerrottiin että kompreasorin jompi kumpi paine olisi heikkoa. Pumppu vaan on pyörinyt niin paljon että jossain vaiheessa tulee elinkaarensa päähän



Black Van BX 1.9D -90 Megane 1.9dci -10
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ilmastointi, mikä on tyypillisin vika?
ViestiLähetetty: 19.09.2013 13:27 

Viestit: 55
Toivon totisesti että kylmäaineet olisi loppu...tosin johonkin nekin on menneet..mutta mistä. :shock:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ilmastointi, mikä on tyypillisin vika?
ViestiLähetetty: 19.09.2013 13:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 349
Paikkakunta: Lempäälä
Ilmastoinnin lauhdutinkenno vuotaa. Se joka siellä keulalla ensimmäisenä kylpee suolassa ja hiekkapuhalluksessa. Voi mennä sinne kennolle tulevia putkiakin samalla vaihtoon. Lyödäänkö vetoa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5 ilmastointi, mikä on tyypillisin vika?
ViestiLähetetty: 19.09.2013 13:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Kompressorin akselitiiviste ja putkiliitosten tiivisteet vuotavat pikkuhiljaa ehjässäkin systeemissä jopa 10% vuodessa. 10 vuoden käytön jälkeen alkuperäisestä 800 grammasta voi olla jo 2/3 osa kylmäaineesta kadonnut taivaan tuuliin.

Lauhdutinkenno auton nokalla on myös aika tyypillinen vuotokohta.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: