Potilaana siis jumpperi pikkukoneella. Korkeapainepumppu meni jokin aika sitten rikki ja siihen laitettiin toinen kiinni. Lähti käymään ja toimii kuten ennenkin mutta armottoman laiska.
No laiskuuteen syy löytyi massamittarista, käytetty kun otettiin lainaan toisesta kulkineesta niin sitten alkoi satunnaisesti sammuilemaan. Ja kun laitettiin aivan uusi massamittari niin pääsee kakkosella kaasu pohjassa kiihdyttämään noin 2500 rpm asti ja kone sammuksiin. Ensin syttyy vikavalo ja pian sammuu moottori. Siirtopumppu sammuu samalla kuin moottorikin eli kytkee sen normisti pois päältä jne. Vikakoodi antaa viaksi paineensäätimen toiminta (koodia en muista). Paineensäätimiä vaihdettu ja paineita tutkittu, paineet pysyy paikallaan käytettäessä ihan viitearvojen mukaisena. Kolmannen männän ohjaus pumpussa toimii ja vaikuttaa ihan normisti...
Nyt kun laittoi sen alkuperäisen massamittarin niin ei kulje mihinkään mutta ei sammuile.
Niin joo paineensäädin ja kolmannen männän solenoidikin vaihdettu toisesta pumpusta, siirtopumppukin on uusi.
Korkeapainepumppu on kyllä eri numeroilla kuin alkuperäinen, erona ainakin oli letkuliitännät mutta ne sai kiinni letkun pätkillä. Osatkin sopii kyllä ristiin. Vaihtopumppu on 90 heppaisesta xsaran moottorista.
Onko kellään mitään ideaa? Voiko ECU olla oppinut huonoille tavoille ja ohjaa jotain väärin tai jotain ihan muuta?
Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
|