|
Eli käymätön C5 2.0HDI 136 Aut., 11/07 käyttöönotettu auto, olikohan konetyyppi RHR.
Tuli meikäläiselle viallisena, sammunut ajosta.
Vikakoodeja tulee: U1118, ei yhteyttä BSI kanssa P1693 Moottorin käynnistys / pysäytys virheellinen U2001 herätysviestin lähetys.
Suodattimen sakkakupissa oli edellisen omistajan mukaan ollut metallihippua hieman.
Railipaineet nousi startatessa 300bar, ja jotain pientä palotapahtumaan viittaavaa tuntui olevan. Aikani tuota tutkittuani kokeilin käyttää suuttimet irti ja kärjet pöydällä, neulat liikkuivat todella huonosti, joutui aika kauan paineilman kanssa kikkailemaan ja koputtelemaan / crc:tä että kolmesta suuttimesta lähti irti. Putsauksen jälkeen liikkuilee hyvin, ja startatessa yrittää hieman käymään, kierrokset nousee nyt aiemmasta 250 -> 400 paikkeilla, ehkä yhdellä tai kahdella pytyllä sytyttelee, railiapaine myös nousee vähän ylemmäs eli hieman parani tuosta operaatiosta. Ennen tätä suuttimien irtikäyttämistä olin "varma" että vika jossain ihan muualla kuin pumpussa / suuttimissa mutta nyt kallistunut edellisten kannalle.
Jako vaikuttaa olevan paikallaan, EGR suljettu pois laskuista, kannen väleistä näkyvät keinut on ehjiä.
Ehdotuksia mitä tuon kanssa tekisi. Tankin ja linjojen putsaus, korkeapainepumpun ja suuttimien uusinta on itsellä mielessä. Ja onko lisäksi matalapainepumppu tankissa?
Kovin mielellään tuohon olisi halunnut jonkinlaista vahvistusta vielä vian aiheuttajasta ennenkuin noita lähtee ostelemaan. 350tkm ajetun auton tapauksessa ei ihan ilmainen testi jos ei noilla korjaannukaan. Ja jos jotain foorumilaista kiinnostaa projekti C5, niin 2500€ rahaan luovun käymättömästä harmaiden hiusten aiheuttajasta...
|