Tuolta viestiarkistosta kun etsii niin löytyy esim. tällaiset vikakertomukset: "Minulla tuli noita antipollution fault-ilmoituksia joskus ilman mitään näkyvää syytä. Käynnistän nykyään aina (bensa)femmani kuten dieselin: ensin virrat päälle ja vasta merkkivalojen sammuttua käyntiin. Tämä on tepsinyt. "
"Mulla tuli noin vuosi sitten C5:een (2.0 berline, vm. 2003) tämä antipollution fault. Herja tuli sitkeästi aina starttauksen yhteydessä. Vehossa autosta löytyi kaksi vikaa: Pakokaasujen takaisinkierrätyksen puhallin oli tiltannut ja fläktin etuvastus oli palanut. Korjaukset menivät takuuseen. "
"2,0 i:n nykimisen syy selvisi. Vikaraportteina tuli molempia kattivika ja antipollution fault. Huoltopääte ei näytänyt akuuttia vikaa. Katti kävi pirun kuumana, nyki ja kirrokset ei nousseet yli 4000. Ei kun auto talliin, rälläkällä katti alta auki ja silloin syy selvisi. C5:n kattimötikkä on pitkä, mutta itse katti itse on aivan etuosassa. Katissa on kaksi perättäistä kennoa, joista takamainen oli irronnut kiinnityksistään ja liukunut päin pöntön väliseinää. Tällöin ei ollut kuin n. 60mm osa katista josta kaasut pääsi läpi. Purin koko sisuksen ja hitsasin reiän umpeen ja vot. nyt pelittää. "
"No heh heh, tänään sitten soittivat ja sanoivat että noita herjoja tulee näihin C5:iin tavan takaa, häipyvät kuulema 5-6 startin jälkeen. Ja kappas vaan, niinhän siinä kävi, että herjat katos noiden starttien jälkeen ! On tää metka peli. "
Eli on joko ominaisuus tai vika, riippuen vähän siitä jääkö tuo ilmoitus päälle... eli onko useamman startin jälkeen vielä näkyvissä. Ja lisäksi riippuen siitä onko samaan aikaan muita vikailmoituksia...
Vikakoodien luenta varmaankin olisi suositeltavaa.
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|