Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Lexian asennus ja käyttöönotto kertomus.
ViestiLähetetty: 24.11.2013 21:31 

Taloudesta löytyi sopivasti xpllä varustettu läppäri, Hp Compaq, tässä oli enkku xp. Eipä sillä ole niin väliä, hyllystä löytyy xpn suomiversio. Tämän vaihdolla aloitettiin. Se meni ok.
Windowsin kaikki omat palomuurit yms. otin pois päältä, asennuksien helpottamiseksi.

Sitten alkoi se suossa tarpominen. Yritin sinnikäästi laittaa Diagboxia mukana seuraanneelta dvd-levyltä. Diagbox asentui jotenkuten, mutta päätellen errorien määrästä ei tulisi pelaamaan ja niinhän siinä kävi. Yritin sitä usean tunnin saada pelaamaan, tuloksetta.
No, eipä hätiä mitiä, olihan tuossa se Lexiakin, ei muuta kun asenteleen. Ei suostunut menemään kielenvalinnasta eteenpäin, tässä vaiheessa tajusin, ettei tolla mukana tulleella levyllä tee yhtään mitään.

Netistä vaan hakemaan.... Latailua kesti tuntitolkulla, mutta tuossa hetki sitten alkoi pelaamaan.
Näin se täällä tehtiin, aikaa meni tuhottomasti, mutta toimii. Olihan tuosta mukana seuraanneesta levystä jotain hyötyäkin, osasin ettiä suunnilleen oikeamman version, eli tietysti isomman versio numeron ja siinä on videolla ohjeet mitä tehdään.
Ai niin, ei toi lexian nettiversiokaan ihan kerralla losahtanut, neljännellä asennuskerralla päästiin maaliin asti.

Kaljaa meni muuten ihan kiitettävästi tässä operaatiossa.
Nyt siis tämä läppäri on pyhitetty ainoastaan lexialle.
Näin se meni täällä, loppu hyvin kaikki hyvin.

Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa

Viestin otsikko: Re: Lexian asennus ja käyttöönotto kertomus.
ViestiLähetetty: 24.11.2013 22:44 

Mitä opimme tästä? Lataa kerralla Lexia netistä ja koita saada toimimaan :)

Xantia 1.8 16v Break -99
Poissa

ViestiLähetetty: 24.11.2013 23:03 

Mua tossa lexian asennuksessa ahdisti eniten asennusohjeiden puute. Ton avulla sain sen pelittämään http://www.youtube.com/watch?v=XUIZ5sZmbpI ja ihan mukana tulleelta CD:ltä. Samalla naputtelin koneella, kun tota katselin. Eniten päänvaivaa aiheutti lukijan ajurit mutta googlettamalla löytyi info mistä ajuritiedostot löytyivät ja sieltä taas löytyneet filut käsin ajamalla sai virtuaali xp:n ymmärtämään lukijan päälle.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2013 00:59 

Hmm, miten kuten kun olen lukenut palstalla olleita kirjoituksia liittyen juuri tähän laitteeseen, osalla on asennus jne. mennyt ihan ok. Itse ei tarvinnut etsiä mitään ajureita, vaan tuossa netistä otetussa versiossa oli kaikki mukana.

Saattaa olla, että lähtömaassa näissä ohjelmistoissa voi olla 'hieman' eroja...
Nyt kuitenkin tämä yksilö toimii suoraan kun laitan piuhan auton liittimeen kiinni, ei tartte odotella eikä irroitella mitään piuhoja välillä, usb kaapeli läppäriin ja lukijan piuha on välistä irti siitä pyöreästä liittimestä. Lukijaan syttyy vihreä valo kun sen kytkee usb porttiin.
Tämän jälkeen Lexian softa käyntiin, joka pyytäkin kohtsillään liittämään piuhan kiinni. Sen jälkeen homma onkin jo bueno. Joku kirjoitteli, että softa on jollain tapaa hidas, no tämä minun ei ole omasta mielestäni millään tapaa hidas......

Oli muuten makiaa muuttaa liitokorkeutta ja pääsi näkeen paljon muutakin.
Varmasti on hintansa, vaivan ja ajan arvoinen laite, siltä nyt ensi tuntuma tuntuu.

Ai niin, ehkäpä on aiheellista hommailla softa suoraan netistä jos mukana tulevan cd/dvd levyn kanssa joutuu jumppaan vähänkin, säästää varmasti aikaa. Aloitin itse perjantaina tossa kolmen aikaan päivällä ja lopetin lauantai aamuna n. viiden aikoihin kun alkoi väsyttään....
Täysin toimintaan tuon sain tuossa vartti sitten, tänään aloitin tuossa vähän yhden jälkeen päivällä.
Aikaa kannattaa järjestää, varsinkin jos ei ole bittinikkari, minä en ole, mutta sain kummiski ihan itse toimimaan.

Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2013 07:33 
Käyttäjän avatar

"Joku kirjoitteli, että softa on jollain tapaa hidas, no tämä minun ei ole omasta mielestäni millään tapaa hidas......"

Ei joku, vaan minä itse. Enkä sanonut jollain tapaa hidas, vaan määrittelin sen tarkasti. Diagbox 7.02 on minulla asennettu XP Virtualboxiin todella kovaan koneeseen (3ghz 4-core 8MB muistia), sekä tavalliseen 32-bittiseen win 7-läppäriin.

Molemmissa Diagboxin Lexia-nappia painettaessa kestää 50 - 90 sekuntia ennen kuin mitään näkyvää tapahtuu. Ei tule progress baria, ei mitään, pitää vaan jaksaa odottaa. Jos tämä ei ole softan hidasta toimintaa niin mikä.

Tämän threadin asennuskertomuksesta puuttuu detaljeja. Mikä versio Diagboxista asennettiin?

Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2013 09:26 

Olen nyt hommissa, mutta yritän muistaa noita versionumeroita.

Yritin asentaa Diagboxin versiota 6.02, joka päivityksen jälkeen oli 6.22 (heh, ikivanha ms.dos versiokin kantaa samaa numeroa).
Tämän hylkäsin täysin, koska ei se suostunut pelaamaan, oli erroria ja punaruksi ikkunaa.

Lexia3 versiosta ei ole hajuakaan, asennuslevyllä olevassa ne kielivalikot tuli valkoisella laatikolla ja lippukuvilla, joiden alla luki maan nimi. Kansiossa jossa tämä versio oli, luki v45 ja päivityksessä v46, lopullisen asennusversion luku ei varmaan ole se, en päässyt sitä koskaan näkemään toiminnassa, kun ei sen asennus edennyt siitä kielenvalinta ikkunasta millään tapaa eteenpäin, punaruksi ikkunaa vaan tuuttas ruutuun ja homma loppu siihen. Luulen näiden olevan sen kolmosen jälkeen tulevia numeroita, X.45 ja X.46 jolloin X=3 ?

Se lexia 3 versio, jonka sain toimimaan tällä kokoonpanolla, on netistä otettu ja sen versio on 3.46 (tämä versioluku on siitä viimeisestä ikkunasta lexia3 pyörimässä).
Tässä valittiin kielikin sellaisesta pienestä alasvetoikkunasta, eikä tuosta isommasta valkoisesta laatikosta.

Täällä tuo kyllä käynnistyy alle 10 sek. Voisko olla virtualboksilla vaikutusta asiaan?
En tiedä, kun tietokoneita en enää paljoa räpläile.

Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2013 10:32 

Mistä olette ladanneet tuon Lexian + PP2000??
Itse löysin yhden paikan, mutta ei oikein selkeältä näyttänyt :)

Xantia 1.8 16v Break -99
Poissa

ViestiLähetetty: 25.11.2013 14:43 

JartzaK kirjoitti:
Mistä olette ladanneet tuon Lexian + PP2000?? Itse löysin yhden paikan, mutta ei oikein selkeältä näyttänyt :)

Nyt ei jaksa muistaa mistä se lopulta tuli....

Noista versionumeroista vielä vähän. Tuon 3.46 luvun jälkeen on vielä kaksi lukua, niissä varmaan piili se taika vörkkimiseen.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ]