Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

2.1 TD moottorista
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=16938
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Cikatti [ 31.12.2013 16:05 ]
Viestin otsikko:  2.1 TD moottorista

Kysynpä teiltä onko tuo Pökötin vaikka 406 vm -98 TD moottori sama kuin Xantian ja XM:n 2.1 TD?

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 31.12.2013 16:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Vastaanpa, että luultavimmin jokseenkin on, mutta yhtälailla kaikilta osin vielä varmemmin ei.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 31.12.2013 16:41 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Sisänsä ainoa käsityö olis vaan laittaa siihen hydepumppu. Olen vähän harkinnut että jos CX:n konehuoneeseen sovittaas vaihteistoon 2.1 TD:n ja halvimmin sais kun siirtäs tekniikan sähköineen Söpöstä. Vähemmän ajettuja koneita kuin Citikoissa... pikahaulla Nettiautosta niin niitä olis paljon ja sitten on vain tosi loppunnajettuja Xantioita ja XM:iä TD:nä.
2.1 TD Söpö on yleensä paljon huokeampi kuin Citikka.

Kirjoittaja:  BXboy89 [ 31.12.2013 18:15 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Mulla on 406 2.1 aika lailla tarpeettomana. Mottiin on kuittien mukaan tehty melkoisen kattava remppa n. 200 tkm sitten. Jos kiinnostaa.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 31.12.2013 19:07 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

ja jöllee kiinnostaa tuo vuosittainen ns: " käyttövoimavero " kiinnostus herää kun tietää summan

Kirjoittaja:  idefix [ 31.12.2013 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

kokemjne kirjoitti:
ja jöllee kiinnostaa tuo vuosittainen ns: " käyttövoimavero " kiinnostus herää kun tietää summan


No mikä ihme siinä käyttövoimaverossa on niin erikoista/ihmeellistä ettei sitä näin julkisesti voi tuoda esiin, jos sitä kokoajan kauhistelee.

Itse en verottajan tiedoista löydä mitään erikoista, sen enempää mitä Suomen ajoneuvoveroista nyt ylipäätään on moitittavaa.
Voisko kokemjne valaista asiaa omasta näkökulmastaan.

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 31.12.2013 21:42 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

idefix kirjoitti:
kokemjne kirjoitti:
ja jöllee kiinnostaa tuo vuosittainen ns: " käyttövoimavero " kiinnostus herää kun tietää summan


No mikä ihme siinä käyttövoimaverossa on niin erikoista/ihmeellistä ettei sitä näin julkisesti voi tuoda esiin, jos sitä kokoajan kauhistelee.

Itse en verottajan tiedoista löydä mitään erikoista, sen enempää mitä Suomen ajoneuvoveroista nyt ylipäätään on moitittavaa.
Voisko kokemjne valaista asiaa omasta näkökulmastaan.

Köyhälle kaikki on kallista ja melkein kaikki on Suomessa köyhiä, ainakin henkisesti. Itse olen luultavasti kaikkien muiden paitsi pinta-ala- ja lukumääräperusteisien rajojen alapuolella.

Kirjoittaja:  Kami [ 01.01.2014 00:19 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Xantia -98 2.1 TD. Käyttövoimavero + ajoneuvovero, vuosimaksu oli palttiarallaa 650 €.
Ei sen enempää eikä vähempää.
Jos ton rekkais pakuks, pääsis paljon halvemmalla. Kaverin 1.9 TD käyttövoimavero oli palttiarallaa 70 € pakuna.
Ei sen kummempaa...
Ja multa sais 2.1 TD Xantian, mut tota koria ei kyl kannattais hävittää...

Kirjoittaja:  Wesa [ 01.01.2014 13:50 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Noi -90 luvun loppupään koneet taitaa kaikki olla EPICillä, niin hyvässä kuin pahassakin.
Kuinkakohan paljon tuota 2.1 konetta pitäisi kallistaa pois normaaliasennostaan jotta sopii apurungon poikkipalkin etupuolelle? Voi tulla öljynkierto-ongelmia jyrkissä alamäissä. Itse haaveilin DK5ATEn ymppäämisestä cx:ään mutta poikkipalkkia olisi joutunut pilkkomaan aika paljon. Hdi:t olisvat helpompia mekaanisesti.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 01.01.2014 23:05 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Koke mitä sä sekoilet käyttövoimaverosta? Miten se nyt tähän liittyy kun pajussa on vero liki nautettava...

Wesa, Ei kait tuo mahdoton pitäs olla sovittaa ja jos joutuu paljon kallistamaan niin voihan sumpun imun muttaa uuteen kohta tarvittaessa... Ja mitä mäkiä, missä :D

Kirjoittaja:  jean-michel [ 01.01.2014 23:53 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Cikatti kirjoitti:
Wesa, Ei kait tuo mahdoton pitäs olla sovittaa ja jos joutuu paljon kallistamaan niin voihan sumpun imun muttaa uuteen kohta tarvittaessa... Ja mitä mäkiä, missä :D



juu sopiihan ne koneet ja autot yhteen. Mulla oli muovipuskurinen ('86 face) pakuksi rekattu Volvo 165, vm 70' jossa oli nissan cetric 2,8 dieseli (ei omaa tuotantoa)

Viikonloppuna kävin kurkistamassa toverin 106 söpöä, jossa oli nakattu moottori edestä taakse jääratakäyttöa ajatellen. Eli siis keskimoottorinen ja takavetoinen 106, varmaan harvinainen.

Osaamisen lisäksi swapeissa tarvitaan hyvää säkää ja paljon tunteja.

Kirjoittaja:  dbwarrior [ 02.01.2014 14:37 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

Onhan se 2.1TD kone boschin mekaanisella pumpulla aika etevä peli.
Voi tietty olla että joudut ruuvaan EPIC:n tilalle boschin pumpun, mutta sehän on pikku homma tuollaisessa isossa jumpassa.

Kirjoittaja:  xantia2.1td [ 02.01.2014 16:54 ]
Viestin otsikko:  Re: 2.1 TD moottorista

mitä vikkaa luukkaassa on

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/