|
Kirjoittaja |
Viesti |
Cikatti
|
Viestin otsikko: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 16:05 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Kysynpä teiltä onko tuo Pökötin vaikka 406 vm -98 TD moottori sama kuin Xantian ja XM:n 2.1 TD?
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 16:15 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
Vastaanpa, että luultavimmin jokseenkin on, mutta yhtälailla kaikilta osin vielä varmemmin ei.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 16:41 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Sisänsä ainoa käsityö olis vaan laittaa siihen hydepumppu. Olen vähän harkinnut että jos CX:n konehuoneeseen sovittaas vaihteistoon 2.1 TD:n ja halvimmin sais kun siirtäs tekniikan sähköineen Söpöstä. Vähemmän ajettuja koneita kuin Citikoissa... pikahaulla Nettiautosta niin niitä olis paljon ja sitten on vain tosi loppunnajettuja Xantioita ja XM:iä TD:nä. 2.1 TD Söpö on yleensä paljon huokeampi kuin Citikka.
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
BXboy89
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 18:15 |
Viestit: 519
|
Mulla on 406 2.1 aika lailla tarpeettomana. Mottiin on kuittien mukaan tehty melkoisen kattava remppa n. 200 tkm sitten. Jos kiinnostaa.
Dee Schneider ja Tepsu
|
|
|
|
 |
kokemjne
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 19:07 |
Viestit: 4695 Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
|
ja jöllee kiinnostaa tuo vuosittainen ns: " käyttövoimavero " kiinnostus herää kun tietää summan
|
|
|
|
 |
idefix
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 20:30 |
Viestit: 1219 Paikkakunta: Ulvila
|
kokemjne kirjoitti: ja jöllee kiinnostaa tuo vuosittainen ns: " käyttövoimavero " kiinnostus herää kun tietää summan No mikä ihme siinä käyttövoimaverossa on niin erikoista/ihmeellistä ettei sitä näin julkisesti voi tuoda esiin, jos sitä kokoajan kauhistelee. Itse en verottajan tiedoista löydä mitään erikoista, sen enempää mitä Suomen ajoneuvoveroista nyt ylipäätään on moitittavaa. Voisko kokemjne valaista asiaa omasta näkökulmastaan.
|
|
|
|
 |
Les Excentriques
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 31.12.2013 21:42 |
Viestit: 1557 Paikkakunta: Tampere
|
idefix kirjoitti: kokemjne kirjoitti: ja jöllee kiinnostaa tuo vuosittainen ns: " käyttövoimavero " kiinnostus herää kun tietää summan No mikä ihme siinä käyttövoimaverossa on niin erikoista/ihmeellistä ettei sitä näin julkisesti voi tuoda esiin, jos sitä kokoajan kauhistelee. Itse en verottajan tiedoista löydä mitään erikoista, sen enempää mitä Suomen ajoneuvoveroista nyt ylipäätään on moitittavaa. Voisko kokemjne valaista asiaa omasta näkökulmastaan. Köyhälle kaikki on kallista ja melkein kaikki on Suomessa köyhiä, ainakin henkisesti. Itse olen luultavasti kaikkien muiden paitsi pinta-ala- ja lukumääräperusteisien rajojen alapuolella.
Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
|
|
|
|
 |
Kami
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 01.01.2014 00:19 |
Viestit: 1729 Paikkakunta: Nousiainen
|
Xantia -98 2.1 TD. Käyttövoimavero + ajoneuvovero, vuosimaksu oli palttiarallaa 650 €. Ei sen enempää eikä vähempää. Jos ton rekkais pakuks, pääsis paljon halvemmalla. Kaverin 1.9 TD käyttövoimavero oli palttiarallaa 70 € pakuna. Ei sen kummempaa... Ja multa sais 2.1 TD Xantian, mut tota koria ei kyl kannattais hävittää...
Ai mää vai... 1. Citroen Xsara 1.6 -05, 2. Cactus -14, 3. Chrysler GV 3.3 -04 (remontissa), 4.Citroen Xsara 1.6 -00 (remontissa), 5. XM V6 -92, 6.Saxo 1.4i -01, 7. BX 1.9 GT -85 (Proj) 8. 2 x 2CV6 ( proj) 9. Opel Kadett 1.2 -72 (Proj)
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 01.01.2014 13:50 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Noi -90 luvun loppupään koneet taitaa kaikki olla EPICillä, niin hyvässä kuin pahassakin. Kuinkakohan paljon tuota 2.1 konetta pitäisi kallistaa pois normaaliasennostaan jotta sopii apurungon poikkipalkin etupuolelle? Voi tulla öljynkierto-ongelmia jyrkissä alamäissä. Itse haaveilin DK5ATEn ymppäämisestä cx:ään mutta poikkipalkkia olisi joutunut pilkkomaan aika paljon. Hdi:t olisvat helpompia mekaanisesti.
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
Cikatti
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 01.01.2014 23:05 |
Viestit: 5854 Paikkakunta: Tuusula
|
Koke mitä sä sekoilet käyttövoimaverosta? Miten se nyt tähän liittyy kun pajussa on vero liki nautettava... Wesa, Ei kait tuo mahdoton pitäs olla sovittaa ja jos joutuu paljon kallistamaan niin voihan sumpun imun muttaa uuteen kohta tarvittaessa... Ja mitä mäkiä, missä 
Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
|
|
|
|
 |
jean-michel
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 01.01.2014 23:53 |
Viestit: 1293 Paikkakunta: Espoo
|
Cikatti kirjoitti: Wesa, Ei kait tuo mahdoton pitäs olla sovittaa ja jos joutuu paljon kallistamaan niin voihan sumpun imun muttaa uuteen kohta tarvittaessa... Ja mitä mäkiä, missä  juu sopiihan ne koneet ja autot yhteen. Mulla oli muovipuskurinen ('86 face) pakuksi rekattu Volvo 165, vm 70' jossa oli nissan cetric 2,8 dieseli (ei omaa tuotantoa) Viikonloppuna kävin kurkistamassa toverin 106 söpöä, jossa oli nakattu moottori edestä taakse jääratakäyttöa ajatellen. Eli siis keskimoottorinen ja takavetoinen 106, varmaan harvinainen. Osaamisen lisäksi swapeissa tarvitaan hyvää säkää ja paljon tunteja.
"Viisas ihminen ei joudu tilanteisiin, joista älykäs selviytyy, mutta kummalla on kivempaa?"
Cx 25 Gti turbo, 2 X XM V6-24 3 x XM V6-12, C5 2,0 16v Exc. T., C6 2,7 exc. , renault midliner 1991, renault master Maxi 2008
|
|
|
|
 |
dbwarrior
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 02.01.2014 14:37 |
Viestit: 216
|
Onhan se 2.1TD kone boschin mekaanisella pumpulla aika etevä peli. Voi tietty olla että joudut ruuvaan EPIC:n tilalle boschin pumpun, mutta sehän on pikku homma tuollaisessa isossa jumpassa.
|
|
|
|
 |
xantia2.1td
|
Viestin otsikko: Re: 2.1 TD moottorista Lähetetty: 02.01.2014 16:54 |
Viestit: 156 Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa
|
mitä vikkaa luukkaassa on
Citroën Xantia 2,1TD -98 Citroën BX GTI -89 Fiat Ducato Autoroller -00
|
|
|
|
 |
|
|