Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5: jousitus kova
ViestiLähetetty: 07.01.2014 18:18 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Sunnuntaina ajelin ennen tätä aamua ja jotenkin tuntui jousitus aavistuksen kovemmalta normaaliin verrattuna.

Tänä aamuna avasin ovet ja kiinnitin huomiota, ettei pellin alla surahtanut normaaliin tapaan. Ajossa tuntuu koko ajan aikas kovalta, ihan kuin jotain olisi pois pelistä. Ylös alas ja menee nappikäskyllä kyllä, sport asentoon vaihdosta ei huomaa eroa eli ikäänkuin olisi ko moodi koko ajan päällä.

Pajalle saa vasta perjantaina, vikaa ei lähdetty arvailemaan. Ajella ei kuulemma pahemmin kannata, ennenkuin tutkittu. Olisiko vinkkejä mistä penkoa?

Porsi tietenkin just sille "auton pakkokäyttöviikolle"...



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5: jousitus kova
ViestiLähetetty: 07.01.2014 19:30 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Havaintoja:
juuri noin 30 km ajoa ja nyt ajossa tuntui normaalilta. Ovia avatessa ei surissut, mutta käydessä korjasi heti asennon, kun nurkasta painoi ja sammutuksen ja paksin sulkemisen jälkeen laski ihan normaalisti vakiokorkeuteen. Painamisen jälkeen korjasi heti, ei viivettä, myös konttiin painoa lisätessä.

Jokin sähköjuttuhan tuo lie voisi? Just tuli mieleen, että parina päivänä kuului kuskin puolelta tulipellin edestä naksutusta, jota nyt ei kuulu. Voiko olla yhteyttä?



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5: jousitus kova
ViestiLähetetty: 07.01.2014 22:33 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Jatketaan yksinpuhelua...

Sulakkeet, joihin ohjekirja tässätapauksessa viittaa tarkastettu, pl kotelossa b1 oleva. Ei tähän aikaan äly riitä keksimään, kuinka sen saa esiin??

Ovia avatessa ei pumppu käynnisty, käynnistyksen jälkeen kylläkin välittömästi. Joku varmasti osaisi sanoa, mistä vikaa voisi etsiä?



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5: jousitus kova
ViestiLähetetty: 07.01.2014 23:02 

Viestit: 66
Onpas outoa ettei vitostietäjät ole vielä heränneet tähän aiheeseen. Muistelisin joskus tällä foorumilla lukeneeni vastaavasta ongelmasta kun itselleni vitosta olin etsimässä.

Itse tekisin(jos ei ole vielä tehty)pienimmästäkin pumpun reistauksesta sen puhdistuksen. Olikohan sitikkafoorumilla vai täällä hyvät kuvalliset ohjeet sen suorittamiseen. Olisipahan ainakin yksi murhe poissa harteilta. En siis epäile että vika nyt tuossa olisi mutta hyvähän se jossain välissä olisi puhdistaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5: jousitus kova
ViestiLähetetty: 08.01.2014 00:02 

Viestit: 555
Paikkakunta: Lahti
Ei ole vielä tehty. Kiitos vinkistä, täytyy ohjeet kaivaa ja tutustua hommaan.

Koeajolenkki heitetty ja kaikki toimi normaalisti ajon aikana. Takaisin ruutuun, auton painelua eri nurkista> aina vastaa. Auto sammuksiin ja heiluttelua> aina vastaa.

Tuli mieleen sellainen, että pakkoko sen pumpun on ovia avatessa surahtaa? Aina ennen näin on tehnyt, mutta tuli mieleen, että voiko järjestelmä olla hetken aikaa sitten tehdyn jousisylinterin vaihdon jälkeen niin tiivis, ettei lähde päälle alle vrk:n seisotuksen jälkeen, koska painetta riittävästi??



Skoda Superb combi 1.5 TSI DSG

"Sitikat on ihan yhtä hyviä, kuin muutkin huonot merkit"
Citikka Maken asentaja
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5: jousitus kova
ViestiLähetetty: 08.01.2014 22:00 

Viestit: 511
Jari79 kirjoitti:
Sulakkeet, joihin ohjekirja tässätapauksessa viittaa tarkastettu, pl kotelossa b1 oleva. Ei tähän aikaan äly riitä keksimään, kuinka sen saa esiin??

Ovia avatessa ei pumppu käynnisty, käynnistyksen jälkeen kylläkin välittömästi. Joku varmasti osaisi sanoa, mistä vikaa voisi etsiä?

Oliskohan mennyt ns. nukkumaan eli economy mode tilaan, silloin pumppu ei käynnisty ovea avatessa. Saattaa tuo economy tila johtua lopussa olevasta akusta tai lyhyistä ajomatkoista. Itse laiton lohkon johtoon konetilaan haaran ja pistorasian ja siihen kiinni c-tek. ei oo ollu sähköongelmia sen jälkeen.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: