Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C5:n käsijarrumekanismin sielu?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 00:54 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Moro. Just vaihdoin etujarrupalat möhköön ja huomasin, että vänkärin puolen käsijarru vibstaaki ei palauta kunnolla. Kuskin puolen palauttaa hyvin.

Kun tuossa ei ole enää kumisuojia niin kuin BX:ssä, niin miten tuota voidaan elvyttää vai voidaanko olleenkaan?

Koitin nitkutella vasaran kans edes takas, mutta ei se siitä vetreytynyt :evil:

Ja mikäs sen pultin/mutterin, joka käkkärin vieressä oli n. 14mm, johon ei hylsy sopinut, funktio?

Eli neuvoa kaipaan vai paalataanko suosiolla?



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n käsijarrumekanismin sielu?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 01:17 

Viestit: 33
Liityn joukkoon. Laahaus loppui 400 km ajon jälkeen. Sama puoli sama juttu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n käsijarrumekanismin sielu?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 09:10 
Käyttäjän avatar

Viestit: 699
Paikkakunta: Keuruu
Varaosaliikkeestä vaihtosatula ~100e ja vanha vaihdossa.
Se pultinkanta on 5-kulmainen, 14mm 12-kulmainen hylsy menee siihen kun lyö sen vasaralla. Ja funktio on pitää se käsijarruvipuakseli paikallaan.



C5 Aircross Hybrid, C6 3.0 Exclusive, Jumper 1.9TD, BX 16 Soupapes, B11 Normale
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n käsijarrumekanismin sielu?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 12:56 

Viestit: 287
Sen käsijarruvivun juureen (missä on vieteri) wd40 ruiskuttamalla samalla vasaralla liikuttaen kyllä pitäisi alkaa liikkumista tapahtua. Tein itse saman jutun, niin alkoi ihan sormin liikkua. Siinä on akseli joka liikuttaa käsijarrumekanismia sisällä, moska sen jumiuttaa vaikka jokin o-rengas pitäisi suojana olla.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n käsijarrumekanismin sielu?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 14:22 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Cituning kirjoitti:
Varaosaliikkeestä vaihtosatula ~100e ja vanha vaihdossa.
Se pultinkanta on 5-kulmainen, 14mm 12-kulmainen hylsy menee siihen kun lyö sen vasaralla. Ja funktio on pitää se käsijarruvipuakseli paikallaan.


OK. Tohtiiko sen akselin irrottaa putsausta varten? Jos meen aukoon pultin, niin akseli lähtee vetämällä - vois putsata ja voidella - työnnän akselin takaisin ja ruikin ööliä joka paikkaan ja vehjes toimii kuin uutena vai tarviiko sitten tuon homman jälkeen tuon vaihtosatulan? :mrgreen:



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C5:n käsijarrumekanismin sielu?
ViestiLähetetty: 05.01.2014 15:16 

Viestit: 323
Paikkakunta: Kalafornia
Nonnii, eipä tarvinu pulttia irrotella kun äsken hyökkäsin satulan kimppuun - vibstaaki palauttikin nyt hyvin :!: Puoli tuntia varalta voitelin ja nitkuttelin putken pätkän avulla lisää ja hyvin tuntuu toimivan, joten se siitä...mutta ->

Rengasta irrottaessa huomasin hullun klapin - tutkimaan - raidetangon päässä väljää :cry: Poika (17v) irrotteli eilen renkaat, niin sillä ei vielä tuntumaa citikoiden väljyyksiin... :lol:

Ei kai siinä kun kaupat aukeaa, niin uudet päät kehiin ja suuntausta tekemään. Vajaan vuodenhan nuo päät kestivät.

Vielä kun ostais uuden ulkolämpötila-anturin ja peilin (joku prkle rikkoi anturihommissa :lol: ), niin ois niinku uus auto...

Päätän lähetyksen täältä tähän :D



EX - C6 2.7 HDI Exclusive vm.-07
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 6 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 6 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: