Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

c5 moottorin lämmitin
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17119
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  berline501 [ 20.01.2014 21:25 ]
Viestin otsikko:  c5 moottorin lämmitin

Tuli tehtyä sellainen havainto kulkineessa että ei ole minkäänlaista moottorin lämmitintä :evil: En viitsisi lohkolämmitintä alkaa ostelemaan eikä asentelemaan siksi kysynkin kun tallista löytyi vesiletkulämmitin ja vieläpä toimiva että alavesiletkuunko annetaan Moraa ja lämmitin väliin ja klemmareilla kiinni? Näinkö homma menee?
1,8 bensakone oli kyseessä.

Kirjoittaja:  berline501 [ 21.01.2014 08:58 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Jaa eikö kukaan ole moista laittanut vai onko se niin itsestään selvä homma ettei viitsi vastata :?:

Kirjoittaja:  zX-files [ 21.01.2014 09:43 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Itsestään selvä tapa hankkiaharmeja, ei toimi.

Kirjoittaja:  berline501 [ 21.01.2014 11:02 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

zX-files kirjoitti:
Itsestään selvä tapa hankkiaharmeja, ei toimi.


No nytpähän senkin tietää, olkoon ilman

Kirjoittaja:  kaselin [ 21.01.2014 17:59 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Ei se nyt välttämättä aiheuta mitään kun antaa lämpöjen tasaantua nimiä.kok on.

Kirjoittaja:  berline501 [ 21.01.2014 19:00 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

kaselin kirjoitti:
Ei se nyt välttämättä aiheuta mitään kun antaa lämpöjen tasaantua nimiä.kok on.


Mitä se voi aiheuttaa jos aiheuttaa? Eikö se kierrätä moottorissa vettä jos alavesiletkuun laittaa, ei sitä ainakaan muuallekkaan voi asentaa, luulis että että se on parempi siellä letkussa kuin tallin hyllyssä :lol:

Kirjoittaja:  kaselin [ 21.01.2014 19:30 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Aiheuttanut käynti/käynnistyshäiriöitä "sekoittanut" anturit eihän se mitään maksa paa kokeillen vaan eli ei riko mitään.

Kirjoittaja:  zX-files [ 21.01.2014 20:40 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Ei noi lämmitintehtaat turhaan tai kiusallaan tee niitä ratkaisuja, että lämmitetään öljypohjaa, lohkon kylkeä tai lämppärin letkua. Kyllä ne on siksi, että lohkoon ei saa, ja isoissa letkuissa sekoittaa moottorinohjausta. Lisäksi niissä on se vika, että palavat helposti, kun lämpö ei siirrykään eteenpäin.

Kirjoittaja:  berline501 [ 21.01.2014 21:21 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Eli sekö on viisaampaa vaan vääntää käyntiin kelillä kuin kelillä vaikka olis 30 pakkasta, kyllä mun autoilu-urani aikana on kaikissa ollut jonkinlainen vesilämmitin joko lohkossa tai letkussa eikä ole mitään sekoittanut, päinvastoin miellyttävämpi käynnistyvyys, alkaa heti tulla sisään lämmintä, ym. on ollut uudempia ja vanhempia, micrasta 500 mersuun eikä tuollaisia ongelmia. Onpa nämä fransmannit sitten ihme keksintöjä, eikös se webastokin vettä lämmitä, eikö silloin anturit sekoile?

Kirjoittaja:  zX-files [ 21.01.2014 21:32 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Ei se käsiryypyllinen kaasutinmoottori mitään seonnutkaan, ja holon termarin läpi meni lämpökin. Viissatanen Mesen vinkkeli nyt joi sen verran, että sillä hukkalämmöllä olisi pitänyt vaikka pienen saunan lämpöisenä, ilman kiuasta. Ja yksi karkea lämpötunnistin ohjaamassa ruiskua, periaatteella lisää kakkua vaan, ei se käry ketään tapa.
Webastossa on sitten kiertovesipumppu, jos se lämmittää jo ilman moottorin käymistä = ilman sen vesipumpun kiertoa.
Ja se oikea tapa on siis laittaa ihan semmoinen lämmitinvalmistajan toimivaksi testaama versio, jollei halua yrittää pellepelotonta. Yleensä se vaan tulee kuitenkin kallimmaksi ja toimii huonommin...

Kirjoittaja:  kaselin [ 21.01.2014 21:37 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Laita vaan se letkuun on niitä muillakin toisella voorumilla on jollain lohkis ja säteily ja ei se mitään riko jollei pelitä ota pois. Onhan niitä kaikkia muitakin sääntöjä ja juttuja joihin uskotaan kun raamattuun että se siitä........ 8-)

Kirjoittaja:  berline501 [ 21.01.2014 22:10 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

zX-files kirjoitti:
Ei se käsiryypyllinen kaasutinmoottori mitään seonnutkaan, ja holon termarin läpi meni lämpökin. Viissatanen Mesen vinkkeli nyt joi sen verran, että sillä hukkalämmöllä olisi pitänyt vaikka pienen saunan lämpöisenä, ilman kiuasta. Ja yksi karkea lämpötunnistin ohjaamassa ruiskua, periaatteella lisää kakkua vaan, ei se käry ketään tapa.


Kai niitä haistelijoita ja tunnistimia on ollut muissakin nykyautoissa kuin sitikassa eikä ne ainakaan ole sekoillut. Ei se mitään, pitää nyt miettiä kokeilenko kuitenkin kun kerran sellainen on jouten. Kiitos muutamasta asiallisestakin vastauksesta. On se kyllä ihme foorumi tämä, osti, myi tai kysyy jotain tietämättään niin aina sama tunnelma, eikai sitä kysyisikkään jos tietäis ja myyntiin en ainakaan laita tänne enää mitään arvosteltavaksi, jos ei muuta niin onpa kallis.
Hyvää vuoden alkua vaan silti kaikille.

Kirjoittaja:  citroen for ever [ 21.01.2014 22:21 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Vähän perusteita noille aiemmille vastauksille. Aikanaan vaimokkeen pikkusiskolla oli vaiva V40 vm2002 joka talvella aina välillä käynnistyksen jälkeen sytytti kaikki varoitusvalot mittaristoon (moottori, lämpö ja vika). Ihmettelivät sitä paikallisella volvokorjaamolla moneen kertaan löytämättä vikaa. Olivat jo vaihtaneet auton pois, kun vika selvisi. Lyhyt n 15-30min lämmitys sai letkuun annoksen lämmintä vettä joka anturille tullessaan sai aivot luulemaan, että moottori on ylikuumenemassa etc.... Öljypohjan lämmittimen etuna on se, että tärkein eli öljy on lämmintä ja notkeaa käynnistettäessä. Lohkoa (vesitilaa) lämmittäessä on "moottori" lämmin, mutta öljypohja pahimmillaan jopa -25 pakkasella. Tiedän useammankin "laatu merkin" edustajan joissa pohjoisessa on kone (nokka) hajonnut parin talven jälkeen vaikka on käytetty lohkolämmitintä. Tähän ilmiöön on fysiikan perus lait eli lämpö siirtyy helpoimmin ylös päin jaalumiini johtaa sitä helposti (useimmissa autoissa öljypohja on peltiä). Ainakin omassa femmassa tuo säteilylämmitin toimii hyvin. Pienestä tehosta huolimatta lyhytkin 1/2h riittää, mutta 3-5h saa jo koko moottorin lämpiämään liki yhtä hyvin kuin perinteinen lohkolämmitin ja sähköä ei silti kulu juuri enempää kuin perinteisellä.

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 21.01.2014 22:42 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

berline501 kirjoitti:
...On se kyllä ihme foorumi tämä, osti, myi tai kysyy jotain tietämättään niin aina sama tunnelma, eikai sitä kysyisikkään jos tietäis ja myyntiin en ainakaan laita tänne enää mitään arvosteltavaksi, jos ei muuta niin onpa kallis.
Hyvää vuoden alkua vaan silti kaikille.

Anteeksi nyt, kun tartuin tuohon. Jos myyt jotain ja siihen tulee asiatonta kannanottoa niin anna tulla. Veulaajia ja leukailijoita on aina ja kaikissa porukoissa. Ei sellaiseen kannata reakoida mitenkään. Aina on myös joukossa niitä asiallisia kauppakumppaneita. Ja niihin ei vaikuta yhtään mitään mitä täällä räävitään. Kauppa syntyy sivuhuomautuksista välittämättä, jos on syntyäkseen.

Kirjoittaja:  Dsharrastelija [ 21.01.2014 23:06 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Ei kai ny kannata kirvestä kaivoon heivata.
Niin on monimuotoisia vastauksia kun on ihmisiä, kaikki ollaan erilaisia, sehän kaiketi on jollain tapaa jutun suolakin.
Eipä mulla muuta, älä ota sitä vakavasti.

Kirjoittaja:  black_van [ 21.01.2014 23:26 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Kai tuohon lohkoon lämmittimen saa. Itsellä oli joskus Pontiac Trans sport ja siinä oli letkulämmitin. Ihan mahdoton oli saada käyntiin jos auto oli lohkossa,eli sai väärää tietoa. Voihan tuohon viitoseen kokeilla,voi olla että toimii ja voi olla ettei. Lohkoon tuleva taitaa olla varmin. Eikö niitä malleja saa asennettua?

Kirjoittaja:  kaselin [ 22.01.2014 00:02 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Niitä sekoiluja tuli juuri liian pitkällä ja tai lyhyellä lämmityksellä ja oliko riisselikin vielä mutta toi on helppo kokeilla ja vapaa maa eikä paljon menetettävää. Pitää olla vaihtoehtoja ja kokeiluhenkee kohta ajaa kaikki pian tohjota anjoviiksellä :lol: :lol:

Kirjoittaja:  zX-files [ 22.01.2014 07:48 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

No tuskin aloittajalla olikaan epäilystä siitä, olisiko moinen jossain laissa kiellettyä. Eiköhän haettu ennemmin vahvistusta sille, onko kyseessä alavesiletkun tuohoaminen ja ajan haaskaus, vai toimiva ratkaisu. Ja siihen toimivuuteen on mahdoton vastata etukäteen ihan varmaksi, mutta mahdollisuudet onnistua ovat heikot. Sen verran heikot, ettei sitä jo olemassa olevaa ns ilmaistakaan vastusta kannata kokeilla.

Kirjoittaja:  RPekka [ 22.01.2014 19:43 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

zX-files kirjoitti:
Eiköhän haettu ennemmin vahvistusta sille, onko kyseessä alavesiletkun tuohoaminen ja ajan haaskaus, vai toimiva ratkaisu. Ja siihen toimivuuteen on mahdoton vastata etukäteen ihan varmaksi, mutta mahdollisuudet onnistua ovat heikot. Sen verran heikot, ettei sitä jo olemassa olevaa ns ilmaistakaan vastusta kannata kokeilla.

Veikkaan että alavesiletkuun sijoitettu vesilämmitin voisi olla paras paikka moottorin esilämmitykselle. Säteilylämmittimen(kin) kanssa kun on noita käynnistymisongelmia ollut. Lämpöanturit kun on siellä termarikotelon alapuolella niin se lämpö saattaisi tasaantua melko hyvin koko moottoriin ennen kuin lämpöanturit sanoo että sata astetta, peli seis.

Kirjoittaja:  JUKE [ 23.01.2014 20:30 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Mulla ainakin on pelittänyt se letkulämmitin hyvin c-crosserissa kyseessä diesel ja lämmitin on asennettu ihan merkkiliikkeessä ja tunnostas , että ei ne sitä olis laittanut jos siitä nuin kauhiat ropleemat tulisi.

Kirjoittaja:  zX-files [ 23.01.2014 20:49 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

Isossa jäähdyttimen alavesiletkussa, vai sormenpaksuisessa lämmityslaitteen letkussa :?:

Kirjoittaja:  cxtb2 [ 24.01.2014 11:17 ]
Viestin otsikko:  Re: c5 moottorin lämmitin

itse jos tuommoiseen lämmitintä laittaisin, niin lämmityslaitteen kennolle menevään letkuun kiertovesipumpullinen olisi se hyvä, kustantaa vaan 2-3x normi lohkoon asennettavan verran. vesi kiertäisi koko moottorissa, mutta ei (välttämättä) jäähdyttäjänkennossa, jonka termari estäisi.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/