Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 07.07.2013 12:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kysähti moinen. Pitää hakea marmoritiskiltä uusi. Tuleeko antennijalan mukana kaapelikin vai onko erikseen hankittava. Voisi vaihtaa senkin.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 07.07.2013 13:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 235
Paikkakunta: Lempäälä
Ei tuu kaapeli mukana. Voi olla aika mielenkiintoinen vaihdettavakin. Jalka ja antenni myydään erikseen.
Biltemasta saa tarvikkeena vastaavaa: http://biltema.fi/fi/Autoilu---MP/Autos ... nni-31145/
Tosin yksi tuollainen on multa hajonnut seisokkiautosta talvella. Jalka katkesi kahteen osaan niin että muoviosa oli irrallaan katolla ja katossa olevasta reiästä paistoi kevytmetalli.
Tietenkin siitä välistä oli mennyt litrakaupalla vettä sisään hyttiin. Liekö ollut liian tiukalle kiristettynä ja kova pakkanen napsauttanut poikki.



-07 C4 Picasso
-04 Xsara Picasso "Moottorimuna"
Ex:
-02 C5 Break 2.0
-02 Xsara Picasso 2.0 HDI
-92 XM V6 Break
-96 XM 2,5 td Break
-89 XM 2.0i Berline
-00 Xantia Break Exclusive
-98 Xantia Break Business
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 07:59 

Viestit: 6
Huomenta ittellä oli myös antenni mykkänä ja ostin Biltemasta tilalle uuden maksoi noin alle 20 euroa ja nyt humppa raikaa ja asemat kuuluu niinkuin pitääkin, antenni tuli kaapelin kans ja on aika heleppo vaihtaa. Entinen antenni oli aivan hapettunu sieltä katon rajasta. :lol:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 10:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Tilasin Sitroselta uuden jalan. Laitoin ZX:ään Bilteman antennin ja sen rakenne oli aika onneton, vaikka sinänsä toimiva antenni. En ole varma olisiko ollut tuo Jkiisken linkkaama. Muovikuori irtosi jo asennettaessa ja on hävinnyt jonnekin matkalle. Xantiaan pitää vaihtaa ensin se jalka ja sitten kaapeli jos ei ala toimimaan. Viimeiseksi menee sitten radio vaihtoon.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 11:11 

Viestit: 330
Myös huomasin pettymyksekseni Bilteman antennin kierteen olevan suojamuovinen, eli kun sen kiersi kiinni ja oli talven yli antenni katolla, niin keväällä tämä ohut muovisuojus lähti pois antennin varren päältä. Koetin putsailla kierreliitosta contact cleanerilla ja kupariharjalla, lienee piuha huono kun ei kuuluvuus parantunut.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 13:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
JKiiski kirjoitti:
Ei tuu kaapeli mukana. Voi olla aika mielenkiintoinen vaihdettavakin.
Johto on helppo vaihtaa. Vanha poistaminen ehjänä voi olla hankalampi homma, mutta mikä pakko sitä on purkaa pois?
Katossa olevan liitoksen suojakilpi irtoaa pienellä meisselillä ja sen jälkeen pääsee käsiksi antennijalan ja johdon kiinnitysmutteriin. Johto tulee alas oikean puolen A-pilaria myöten. Sen jälkeen sen saa vedettyä helposti lämmityslaitteen puhaltimen alta kanavaa seuraillen keskikonsolin sisään.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 14:52 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7819
Paikkakunta: Eurajoki

Profiili WWW
saisikohan vanha johtoa käytettyä vetonaruna?



-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=-
-=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 18:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Minulla ainakin vanha johto oli kiinni siellä kojelaudan takana kaapelihyllyllä. Pistin vain sivuleikkurilla poikki niin pitkältä kun oli näkyvissä, niin uusi johto mahtui paremmin sinne a-pilarin pidikkeisiin.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
avbx kirjoitti:
Kysähti moinen. Pitää hakea marmoritiskiltä uusi. Tuleeko antennijalan mukana kaapelikin vai onko erikseen hankittava. Voisi vaihtaa senkin.


Marmoritiskiltä saa toki, mutta hervannastakin (tiedät kyllä mistä) olis saanut alkuperäisen jalan ostettua, ja pitkän alkuperäisen piiskan, ja eivät ole kalliita orggisosatkaan ;) . Kaapeli ei tule mukana, mut todella harvoin siinä on vikaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 09.07.2013 21:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Hyvä tietää. Sitrosella ei nimittäin ollut kuin yksi. Tilaaminen oli nyt helpointa. Tarve osoittautui suuremmaksi, kun talouden toisenkin xantian antennijalka on näköjään rikki. Tosin vain mekaanisesti. Piti sen piiskan asentoa korjata, mutta jalka vain joustaa ikävästi. Sen kanssa tulee toimeen sen aikaa kunnes taas tulee asiaa Hervannan suuntaan. Viimeistään sitten kun loma loppuu.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 10.07.2013 09:42 
Käyttäjän avatar

Viestit: 7490
Paikkakunta: Taipalsaari
Vantaan Jokiniemestäkin noita alkuperäisiä antennijalkoja ja antenneja on tullut haettua useampikin, eikä hinta ole sielläkään päätä huimannut :roll:



VW Passat B7
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 10.07.2013 21:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Antennijalka vaihdettu. Yleismittarilla mitattuna vanha jalka näytti 20 kOhm vastusta, uudessa vastus on nolla. Joten se vika fiksattu. Itse kaapeli vaan on tiensä päässä sekin. Vastus noin 80 kOhm sekä kuumassa karvassa, että suojasukassa. Ja mitään ei kuulu. Rokki rupesi soimaan kun laitoin 80 cm pätkän sähköpiuhaa antenniliitäntään ja teippasin toisen pään taustapeilin jalkaan. Radio on siis ehjä. Seuraava homma on siis vaihtaa antennikaapeli. Löytyykö Croisette Hervannasta kaapelia? Vai hakisiko Biltemasta jonkin halvan antennin ja ottaisi siitä kaapelin käyttöön.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 10.07.2013 22:51 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2006
Paikkakunta: Tampere
avbx kirjoitti:
Seuraava homma on siis vaihtaa antennikaapeli. Löytyykö Croisette Hervannasta kaapelia? Vai hakisiko Biltemasta jonkin halvan antennin ja ottaisi siitä kaapelin käyttöön.


Ei löydy, eli sen joudut hakeen muualta :evil: Harvinainen vika...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 10.07.2013 23:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Radionpuoleinen liitin oli hapettunut aika lailla ja yläpää ruostunut. Luultavasti vika on liittimien ja johdon liitoksissa. Voihan myös olla että vettä on päässyt kaapelin sisään aiheuttamaan korroosiota. Rikki mikä rikki.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 13.07.2013 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1128
Kaapeli vaihdettu. Ostin sen Bilteman antennin, josta otin kaapelin. Itse antenni löytänee paikkansa ZX:n katolta. Nyt rokki soi hienosti. Vanha antenni olikin vahvistimella varustettu. Jätin vanhan kaapelin paikalleen, tosin katkaisin koaksaalikaapelista liittimen pois ettei kolise. Uusi mahtui hyvin vanhan viereen ja kojetaulun syövereistä löytyi reitti radiolle asti. Vanha kaapeli sukeltaa jonnekin maton alle, en lähtenyt kaivelemaan enempää. Bilteman antenni ei muuten vaikuttanut kovin huonolta alkuperäiseenkän verrattuna.

Kun nyt Hervannassa tuli käytyä, ostin sieltäkin antennijalan ja vaihdoin toiseenkin Xantiaan uuden.



BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 15.01.2014 09:51 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Mites tämä käytännössä tehtiinkään ? Mulla on tuosta itsenäisyyspäivän alla ostetusta hopeanuolesta vauhdikkaan ajon seurauksena ja Citikan pienestä ilmanvastuksesta huolimatta sulanut antenni jalkoineen pois ja pitäis hakea Auto Artikkelista uudet. Ohje menee, että aurinkolipat pois ja A-pilarin suojat irti jne. Mitenkäs nuo suojamuovit pilareista muljautetaan irti ? Ja mistä asento-oppaasta parhaiten löytyy raajojen positiot siinä vaiheessa kun sitä jalkaa ja antennia siihen nyt tyylikkäästi mustalla pikiteipilla suojattuun reikään sovitellaan miehekkäästi ähkien ? :lol:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 22.01.2014 10:35 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
puuparta kirjoitti:
Mites tämä käytännössä tehtiinkään ? Mulla on tuosta itsenäisyyspäivän alla ostetusta hopeanuolesta vauhdikkaan ajon seurauksena ja Citikan pienestä ilmanvastuksesta huolimatta sulanut antenni jalkoineen pois ja pitäis hakea Auto Artikkelista uudet. Ohje menee, että aurinkolipat pois ja A-pilarin suojat irti jne. Mitenkäs nuo suojamuovit pilareista muljautetaan irti ? Ja mistä asento-oppaasta parhaiten löytyy raajojen positiot siinä vaiheessa kun sitä jalkaa ja antennia siihen nyt tyylikkäästi mustalla pikiteipilla suojattuun reikään sovitellaan miehekkäästi ähkien ? :lol:


Onkos tähän jollakulla vastausta eli aurinkolipat irti vaan miten nuo A-pilarin suojat irroitetaan ja jopa laitetaan takaisin ? -98 Santtuhan tuossa kyseessä,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 22.01.2014 17:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
puuparta kirjoitti:
puuparta kirjoitti:
Mites tämä käytännössä tehtiinkään ? Mulla on tuosta itsenäisyyspäivän alla ostetusta hopeanuolesta vauhdikkaan ajon seurauksena ja Citikan pienestä ilmanvastuksesta huolimatta sulanut antenni jalkoineen pois ja pitäis hakea Auto Artikkelista uudet. Ohje menee, että aurinkolipat pois ja A-pilarin suojat irti jne. Mitenkäs nuo suojamuovit pilareista muljautetaan irti ? Ja mistä asento-oppaasta parhaiten löytyy raajojen positiot siinä vaiheessa kun sitä jalkaa ja antennia siihen nyt tyylikkäästi mustalla pikiteipilla suojattuun reikään sovitellaan miehekkäästi ähkien ? :lol:


Onkos tähän jollakulla vastausta eli aurinkolipat irti vaan miten nuo A-pilarin suojat irroitetaan ja jopa laitetaan takaisin ? -98 Santtuhan tuossa kyseessä,,,


Olen kyllä tuon jalan vaihtanut, mutta kun muistais enää...ihan tekisi mieli väittää, etten irrottanut suojia, vaan pelkät lipat ja niiden sisemmät kiinnityskohdat irrottamalla olisi jo saanut kattopahvia etureunasta sen verran alas, että sai käden tuonne ujutettua. Ihan varmaksi en kumminkaan tätä mielikuvaa uskalla väittää.
Ei ne suojatkaan kai ole kuin jonkinmoisilla kynsillä - eli näillä pakkkasilla ehdottomasti lämmin talli tai sittten hiustenkuivaaja ellei poppapuhallin, jos niitä aikoo irrottaa. Ainakin jos haluaa saada ehjänä.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 22.01.2014 21:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Ainakin ykköskopan Xantiassa A-pilareiden muovit lähtivät ihan vetämällä niitä auton keskilinjaan ja ehkä hieman taaksepäin. Eli "klipsit" siellä on, mutta ei sellaisia helposti hajoavia pyöreitä kuin BX:ssä vaan korissa on "hahlot" johon pilarimuovien kynnet työntyy. Mutta kannattaa siis silti jossain lämpimässä noita kiskoa etteivät vaan vahingossakaan hajoa.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian antennijalka
ViestiLähetetty: 23.01.2014 09:33 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Okei, kiitoksia. Otan tuon antamanne pakkasvaroituksen vakavasti ja siirrän operaation suosiolla lämpöisempänä vuodenaikana tehtäväksi. Mulla kun autot ovat aina yöpyneet taivasalla ja taivasalla on remontitkin totuttu tekemään ;) (kuten aikoinaan omistamani GSA:n starttimoottorin vaihto 28 asteen pakkasessa. Kuten tietäjät tietävät, sehän vaatii bokserissa kuskinpuoleisen imusarjan irroittamisen,,,)
Onneksi näitä wanhan polwen wärkkejä yhä saa Suomestakin eli tällähän saan iLuurista radio-ohjelmat ja puhelimeen tallennetut tai Spotifyn kautta toistettavast raskaat voimasoinnut soimaan kabiinissa. Ja onhan mulla niitä kasetteja monta laatikollista edelleen tallella.

http://www.belkin.com/us/F8V366/p/P-F8V366/



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 20 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 16 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: