Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 27.01.2014 15:30 

Viestit: 35
Paikkakunta: Ikkala, Lohja
Picasso C4 vm. 2008. Vaihdoin uudet jarrupalat taakse. Nyt sähköinen käsijarru menee päälle ja vapautuu liikkeelle lähdettäessä ja sammutettaessa normaalisti. Mutta jos kässärin laittaa napista päälle, sepäs ei vapaudukaan napista eikä edes liikkeelle lähtiessä. Vapauttamiseksi pitää sammuttaa auto ja odottaa puolisen tuntia. Sen jälkeen no problema.

Mikä mahtaa mättää?

Jarrupalojen laiton yhteydessä oikean jarrusylinterin sisään puristaminen edellytti männän kiertämistä myötäpäivään. Vasenta sylinteriä oli sen sijaan kierrettävä vastapäivään. Tämä vähän ihmetytti. Olisikohan pitänyt vain yrittää kiertää sitäkin myötäpäivään, vai onko kiertosuunnalla mitään väliä?

Pahoittelut, jos aihetta on jo ruodittu muissa ketjuissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 28.01.2014 12:22 

Viestit: 35
Paikkakunta: Ikkala, Lohja
Eihän tämä ajoa estävä pulma ole, mutta käsijarrun nappia ei nyt tee mieli näplätä. Mietin vain, että vaikuttiko tuo jarrusylinterien kiertäminen käsijarrun säätöihin jotenkin. Luulisi että ei. Käsijarrun osiin ei tarvinnut jarrupaloja vaihtaessa koskea.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 28.01.2014 14:04 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Juuri kyseisestä kuljinmallista mitään tietämättä voinen kuitenkin sanoa, että ei ole mitenkään harvinaista tuo, että mäntiä pitää kääntää "vastakkaisiin" suuntiin. Taitaa olla PSA-vehkeissä ennemminkin sääntö kuin poikkeus.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 28.01.2014 17:56 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
En myöskään ole picasso asiantuntia, mutta laitoin linkin privana kysyjälle, siinä mielestäni aika hyvät neuvot aiheeseen.
Mielestäni on mahdollista, että olet sekoittanut automaattisäädön pyörittelemällä mäntiä. Korostan vielä etten tunne kyseistä citikkaa kovin hyvin, mutta siltä se äkkiseltään vaikuttaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 28.01.2014 20:40 

Viestit: 35
Paikkakunta: Ikkala, Lohja
Kiitos linkistä, laitoinkin myös naapurin patongisteille kysymystä aiheesta. Siellä puolella puhutaan obd-laitteesta nimeltä Lexia 3, että sillä pitäisi pystyä säätämään sähkökäsijarrua. Mitenköhän mahtaa homma onnistua softan kautta ja mistä noita Lexioita löytää?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 28.01.2014 20:46 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Lexia kolmosia saa e baysta esim, ja e wille on osoittautunut hyväksi paikaksi ostaa. Kaiken kaikkiaan nykypäivää taitaa jo olla nuo blue tooth obd laitteet. Lexia rupeaa olemaan historiaa. Itsellenikin hankin tollasen lootootin ja hyvin on pelittänyt niin citikoissa kuin muissakin merkeissä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 29.01.2014 08:26 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1590
Paikkakunta: Lappeenranta
Pääseekö tuollaisella geneerisellä OBD-lukijalla kaikkeen käsiksi, kuten Lexialla pääsee? Olen ollut (ja olen edelleen) vahvasti siinä uskossa, ettei pääse, esim. säätämään tuota sähköistä käsijarrua. Lexia ja Autocom (hieman vaihtelevalla menestyksellä automallista riippuen) taitavat olla ne oikeasti ainoat vaihtoehdot.



C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: C4 Picasso uudet jarrupalat taakse & sähkökässäri
ViestiLähetetty: 30.01.2014 17:14 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Riippuu paljon millaisen laitteen hankkii. Lexia kyllä lukee paljon dataa, muttei senkään taito tahdo riittää näihin nuorempiin citikoihin tuossa fixauksessa. Loppujen lopuksi aika rajallinen laite nyky tekniikkaan. Muutenkin nää halpis laitteet alkaa olla äärirajoillaan vm 2004- 2006 mallisiin autoihin. Lexialla ei saa mitenkään erityisen kattavasti säädettyä citikkaa, eikä sen eri malleja vaikka se ne tunnistaakin ja pystyy näen näistä hienoa grafiikkaa antamaankin. Itselläni on moninaisia johdollisia sekä johdottomia variaatioita noista halpis testereistä, eikä lexia ole osoittautunut mitenkään ylivertaiseksi.
Ehtoopuolen tekniikkaa väittäisin (lexia) Paljon kattavampia ominaisuuksiltaan saa ladattua näihin nykyisiin älypuhelimiin tai jos lyö 100-150 € tiskiin saa jo hyviä vehkeitä. Blue tooth tekniikalla. Tää on vain minun mielipiteeni ja kokemukseni lexiasta. Mun it taitoni on tosin noin eskari ikäisten tasoa, mutta olen hyvin pystynyt pelittään noilla muilla vehkeillä samat hommat mitä lexialla saadaan aikaan.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 8 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: