Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: XM painevaraajan palikka? (-94 12v TurboD Break)
ViestiLähetetty: 03.07.2009 19:33 

Viestit: 88
Paikkakunta: Suur- Kuusaa
Tänään irtosi hydrauliikan paluuletku ja puski mehut pihalle otsikon mukaisesta Y3:sta.
Eli palikalta, joka on syylärin ja moottorin välissä ja johon ilmeisesti menee pumpun paineputki, alhaalta keskeltä lähtevä paluuletku lähti jatkoksesta auki ja vuoti n.3 litraa/minuutti vauhdilla mehuja pihalle. Ilmeisesti se mutikka on paineensäädin. Kuulostaako normaalille, että paluuletkussa menee niin paljon öljyä? Toisaalta voi mennäkin kun jotenkin pumpun pumppaama öljy jota systeemi ei sillä hetkellä tarvi, palautuu säiliöön. Voiko siinä palikassa olla joku sellainen vika, että se tekee liiallisia paineiskuja ja onko se todennäköistä? Paineenvaraajan pallo ei muistaakseni ole kovin vanha, ehkä 100tkm eli noin pari vuotta. Letkuliitoksen irtoamiskohta on noin 30- 40 cm paineensäätimen jälkeen kohdassa, josta se on juuri noussut ylemmäs ja kääntynyt taaksepäin.

TD Beksiin löytyis paineensäädin meiltä hyllystä. Onko XM:ssä samanlainen? Ainakin pallo on eri tavalla.

Toivottavasti löytyy vinkkejä ennenkö se pistää mehut taas pihalle.

-edit Unohtui sanoa, että Autoartikkelissa olivat epäilleet paineensäätimessä olevan jotain vikaa kun pumppu käy noin 10sek yhtäjaksoisesti.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM painevaraajan palikka? (-94 12v TurboD Break)
ViestiLähetetty: 04.07.2009 09:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
"-edit Unohtui sanoa, että Autoartikkelissa olivat epäilleet paineensäätimessä olevan jotain vikaa kun pumppu käy noin 10sek yhtäjaksoisesti."

Viittais siihen että sulla voi olla josain massiivinen ohivuoto jos pumpun käyntijakso on noin pitkä. Ohivuodon kohta voi tietty olla paineensäädinkin (joka siis on sen varaajapallon jatkeena). Tuo paluuletkun suuri virtausnopeus nyt voi kuitenkin johtua siitäkin että se saattaa vetää tankin lappona tyhjäksi koska vuotokohtahan on hyvin alhaalla tankkiin nähden. Bäksän säädin ei pitäs käydä XM:ään.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: XM painevaraajan palikka? (-94 12v TurboD Brea
ViestiLähetetty: 04.07.2009 16:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1203
Paikkakunta: Ilmajoki

Profiili WWW
Kyllä BX:n päävaraajan voi laittaa Xm:ään. Virtaventtiilissä on isompi paine säädetty Xm:ssä. Varaajapalloko oli tässä uusi/kunnossa?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 3 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 3 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: