Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
1-2-4 vai z nosturi? http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17392 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 22.02.2014 21:37 ] |
Viestin otsikko: | 1-2-4 vai z nosturi? |
Olen hiukan haaveillut täydellisestä autotallista. Mitäpä raati sanoo 2 pilarinostin vaiko 4-pilarinostin keventimellä ja silloilla? Jälkimmäinen vie tilaa ja estää näkyvyyden apurungon linjalle mutta olisi parempi 2-krs varastoinnissa ja hd asennuksissa. 2-pilari on halvempi, vie vähemmän tilaa ja antaa paremman näkymän. 1pilari nosturit ja saksinosturit jätän renkaan vaihtajille. Kommentteja ja kokemuksia? |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 22.02.2014 21:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
kaks pilari on ainoo oikee. mutta ongelmaksi jää kulkimen korkeuden säätö .kun se katiska piäisi pysyä pyörillään säädettäessä. no ainahan sitä voi viritellä kaikenlaista fillareitten alle. kakspilari kauppaan. |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 22.02.2014 22:08 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
![]() |
Kirjoittaja: | Hessu [ 22.02.2014 22:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Teh epäkeskon postaus jäi tällä kertaa pimentoon, mutta sama kiinnostaisi itseänikin. Viimeksi tänään kepuleissa olosuhteissa turasin auton alla ja toivoin kaksipilarinosturia avuksi. Olisiko joku muu sellainen joka olisi vielä parempi yleisen alustarempan kannalta? |
Kirjoittaja: | Kami [ 22.02.2014 22:13 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Eikös tuo nelipilari olis ehdoton jos on tarvetta satunnaisesti käyttää sitä myös 'säilytykseen'? Ja kun siinä saa käytettyä myös ajoramppeja eli voi hydepeliä korjata/analysoida pyörien varassa. Siinähän saa auton myös alustatukien varaan ja ajorampit pois tieltä. Itellä on moinen vanha odottamassa asennusta, kun ehtis tekemään tilaa sille... Ajatus on että satunnaisesti joku kulkupeli voi siellä yläilmoissa olla 'sivuun siirrettynä', kun toista duunataan alla... |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 22.02.2014 22:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Kuvan liittämisen esikatselun sijaan tuli klikattua lähetä, joten lisään kirjallista informaatiota. Mun mielestä ylimääräiset kiinteät pylväät rajoittavat tilan muuta käyttöä varsinkin vähemmän avarissa tiloissa, joten lattian alle katoava nosturi olisi ykkösvalinta. Hinta sekä olemassaolevaan lattiaan asentaminen eivät ole parhaita puolia, mutta harva lattia muutenkaan sellaisenaan täyttää nosturin asentamisen vaatimuksia. |
Kirjoittaja: | Dsharrastelija [ 22.02.2014 22:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Mites kun asiaa lähestyy miettien ajoneuvo kantaasi? Eikö silloin ainut oikea vastaus ole nelipilari nostin? Saat sinne ylös säilöön vaikka isommankin ajoneuvon. |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 23.02.2014 10:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Täydellisen tallin lattia on vielä piirustuspöydällä, joten lattian voisi muokata nosturin mukaan. Ainoat lukitut kohteet liittyvät sisämittoihin 7.5m pituus, 4.5 leveys ja 3.6 korkeus. Rampeille pitäisi joskus saada myös lt 55, jonka av on 3,6m Tossa 4 pilarissa mietityttää se että häkkyrä määrittelee koko lattiapinnan käytön. Sivuhyllyille olisi hankala nostaa arkistoitavia välineitä etc. Toisaalta mietityttää kestääkö arkistointikohteet pitkäaikaista säilytystä notkahtamatta perinteisellä 2-pilarinosturilla. Les e. Laittama vehje oli jonkinlainen yhdistelmä molempia, mistä se on bongattu? |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 23.02.2014 14:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
http://www.nussbaum-group.de/english/business-units/workshop-equipment/automotive-lifts/top-lift-in-ground-lift/index.html https://www.google.com/search?q=unterflur+hebeb%C3%BChne https://www.google.com/search?q=inground+lifts |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 23.02.2014 14:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Halpisversioitakin löytyy: http://www.twin-shop.de/home/index.php?option=com_content&view=article&id=74&Itemid=81&lang=de Preis 4099,- € inklusive Mwst Asennettuna lattiaan niin, että nostokäpälätkin uppoavat lattian tasalle, nosturiin ei välttämättä edes kompastu. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 23.02.2014 15:34 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
onhan niitä variaatioita , mutta tuon kaks pilarin etu on siinä , että se jättää koko alustan helmoineen myös vapaasti käsiteltäväksi , mitä nyt nostokorvalliset ovat varattuina ( paitsi XM , jossa ne on jo mätineet pois ) . ![]() |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 23.02.2014 15:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Paras työskentelyn kannalta on sellainen, jossa ei ole mitään palkkeja auton alla. Ja nostomahdollisuus joko pyöristä ja vaihtoehtoisesti nostokorvista. Jaahas, koke näky kirjoittavan juurikin saman asian. |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 23.02.2014 15:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Saako tollasta 2-pilarinosturia ajosilloilla? Voisi kuvitella että ripustusten tykötarpeet (nivelet,laakerit, suojakumit) tykkäävät kyttyrää vaikkapa talven yli tapahtuvasta riiputtamisesta ääriasennossa. Samoin tuo hydesäätö pitää tehdä renkaiden varassa, jos siis haluaa fixata korkeudensäätövivustoa. Silloilla varustettu 2 pilari olisi siis paras jos vaan joku sellaista valmistaisi. |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 23.02.2014 16:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
älä horise. sullahan on ihmeellisiä vaatimuksia. tuossa on ongelma että renlaisiinkin tulee seisonta kohtiin painaumat ellet sitten kuukausittain pikkusen liikuta kuljinta. joten lopeta horina ja painu ettimään se kaks pilari . sitten jos tarviit alusta/korkeus-säätöö , niin kehittele fillareitten alle vaikka kuormalavoista tarpeeksi korkee teline jokaisen fillarin alle , niin saat kulkimen niitten varaan. muilta osin kakspilari on ainoo oikee. just niistä syistä joista minä ja ranu puhuttiin. ![]() |
Kirjoittaja: | kokemjne [ 23.02.2014 16:05 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
ja onhan niitä keventimiä saatavilla nelipilariinkin , mutta haittana on ne ajosillat koko ajan. haittaavat helmojen työstämistä altapäin , samoin kaikkia akselisto+ripustusten käsittelyä..........joten...... ![]() |
Kirjoittaja: | 2cvkimmo [ 23.02.2014 17:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
maasturisti kirjoitti: Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m Suunnitelmista ja makuasioista ei pidä kiistellä, mutta... Miksi vain 7,7 eikä täysipitkänä? Pitääkö siihen katokseen mahtua kaksi viisimetristä peräkkäin vai voiko lämpimän tilan tehdä "L"-muotoon ja siirtää trukkiovet samansuuntaisiksi pääovien kanssa? |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 23.02.2014 17:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
r_a_n_u kirjoitti: Paras työskentelyn kannalta on sellainen, jossa ei ole mitään palkkeja auton alla. Ja nostomahdollisuus joko pyöristä ja vaihtoehtoisesti nostokorvista. Tai katosta ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 23.02.2014 18:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
2cvkimmo kirjoitti: maasturisti kirjoitti: Laitoin vielä liitteeksi kuvan täydellisestä tallista. ELi siis pituutta on 7,7 m Suunnitelmista ja makuasioista ei pidä kiistellä, mutta... Miksi vain 7,7 eikä täysipitkänä? Pitääkö siihen katokseen mahtua kaksi viisimetristä peräkkäin vai voiko lämpimän tilan tehdä "L"-muotoon ja siirtää trukkiovet samansuuntaisiksi pääovien kanssa? Jos rahaa ja rakennusoikeutta olisi äärettömästi, niin koko paketti saisi tietenkin seinät. Nyt katetun tilan kokoa rajaavat palomääräykset eli etäisyydet naapurirakennuksiin ja pinta-ala joka on tuossa maksimissaan käytetty. Aluksi suunnittelin 4 m leveää lämmintä alaa, joka olisi voinut olla pidempi, mutta totesin sen jäävän liian kapeaksi jos meinaa tilassa jotain touhtutakin. Pariovet oli aluksi tallin keskellä, mutta siirtyivät myöhemmin takaosaan. Tämä siksi että tuo pilarinosturi tuli kuvioihin vasta hiljattain. Katokseen oli aluksi tarkoitus mahtua 6,5 m pitkä Lt, mutta nyt se näyttääkin juuri sopivalta parin cx:n talvehtimiseen, kun niitä on kertynyt viime aikoina. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 24.02.2014 14:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Ei ole edes olemassa muita vaihtoehtoja kuin 2-pilarinosturi. Olen itse käyttänyt 2-pilaria nyt 10 vuotta ja olisin kuollut tuskaan jos mulla olis ollut ajorampillinen nosturi. En edes suosittele kuuntelemaan muita kommentteja koska suurin osa niistä vaan ei perusta omaan kokemukseen ![]() - Rampit vievät työtilaa pyörakoteloiden alueelta tolkusti ja vaikettaa valtavasti työasentoa. Suuri osa töistä nosturilla tehdään pyörien ja pyörätuennan kanssa. - Kylkikotelotyöt ja erityisesti lattassa kotelon veiressä olevat kohteet mahdoton hitsata. Kevitinkään ei ole ratkaisu sillä kevitin todella kevittää eli vain pari senttiä pyöriä irti rampeista. Olen ajatellut upgreidata mun nosturin... Maasturisti, osta mun tunkki, saat tonnilla ![]() |
Kirjoittaja: | jean-michel [ 24.02.2014 14:48 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Cikatti kirjoitti: Olen ajatellut upgreidata mun nosturin... Maasturisti, osta mun tunkki, saat tonnilla ![]() Ykkösvaraus! Soittelemme. |
Kirjoittaja: | Les Excentriques [ 24.02.2014 17:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Cikatti kirjoitti: Kevitinkään ei ole ratkaisu sillä kevitin todella kevittää eli vain pari senttiä pyöriä irti rampeista. Keventimen nostokorkeus 1800 mm ![]() http://www.zippolifts.de/produkte/zippo-lifts-2-stempel-unterflur-hebeb%C3%BChne-typ-9210-f-35-45-rc?language=en |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 24.02.2014 17:20 ] | ||
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? | ||
Totta, rahalla saa ja hevosella pääsee... Miksi muuten 1800 mm koska tuolla pudottaa potilaan kyydistä ![]() Ja jos vielä on ongelma että laite pitää SIIRTÄÄ kun jossain valilettiin (Les E) että se viel lattialla tilaa niin ota ja siirrä. Jalkoihin asennettu pyörät. http://www.mstuonti.fi/?page=tuotteet&g ... 0&item=209
|
Kirjoittaja: | jean-michel [ 24.02.2014 20:23 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
Pahus, Cikatin nosturilla voi nostaa vain pikkuautoja. Nosturin etsintä siis jatkuu. |
Kirjoittaja: | Cikatti [ 25.02.2014 01:01 ] |
Viestin otsikko: | Re: 1-2-4 vai z nosturi? |
maasturisti kirjoitti: Pahus, Cikatin nosturilla voi nostaa vain pikkuautoja. Nosturin etsintä siis jatkuu. Koska olen Maasturistin kanssa täysin samaa mieltä niin panen oman nostimen paaliin ja sitten luette tämän: viewtopic.php?f=12&t=17412 |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |