Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17431
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  Ralle [ 27.02.2014 12:21 ]
Viestin otsikko:  Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

Eli otsikon mukainen kysymys, mitä tekniikkaa noissa on käytetty? Onko yhtenevä CX:n kanssa niin kuin näin äkkiä muistelin?
Onko tänä päivänä vaikeuksia saada normaaleita huolloissa tarvittavia osia? Vai saatavuus vielä ok?

En tiedä miksi tekis mieli tollasta vähän persoonallisempaa pakua kuin tän päivän Jumper/boxer/ducatot on?

Kirjoittaja:  jptcool [ 27.02.2014 13:00 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

C25 on CX:n tekniikalla, 35:ssa periaatteessa sama lohko ratasjakopäällä, lohko
pystyssä ja pyörii toisin päin. Laatikko D mallista lisättynä välitysrattailla, jotka
muuttaa välitystä ja vetareiden pyörimissuunnan, koska loota on toisin päin, kuin
Dmallissa. C35 on aika kiireettömän kuskin peli kaikilla 68:lla hevosellaan.
Takapyörät kannattaa tsekata, ettei ole kynkkävikaa.

Kirjoittaja:  zX-files [ 27.02.2014 13:05 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

Täydennetään edellistä:
Bensakoneet 1,8/2,0 Peugeot-sukua eli 504/505 XM/XN-moottori
Diesel-1,9 on XUD9 eli D9B-moottori
Turbodiesel-1,9 on XUD9T
Diesel-2500cc on se CX'n CRD93 eli M25/U25-661 moottori
Turbodiesel-2500cc CX:n U25-673 moottori
Vastaavissa J5/Ducato on sitten Sofimiakin, ja saattaapa noita C25'siakin olla Sofimilla matkailuautoina, muttei pakuina.

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 27.02.2014 17:32 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

CX25 TD tekniikka vaihtuu C25:n pääosin seuraavat asiat huomioonottaen:

Moottorin ja vaihteiston kiinnitys koriin eri paikoista.
C25 vaihteiston takakiinnike vetopyörästön kuoren valusta puuttuu kokonaan. Vaihteiston päätykoppakin erilainen.
Öljynsuodatinjalka erilainen, C25:n suodatin tulee alaspäin.
Alipainepumppu käy hydraulipumpun tilalle.
Vaihteensiirtovivuston kiinnityspultille täytyy tehdä lovi vaihteensiirtovipuun CX:n vaihteistoon
Turbolle täytyy tehdä pieni lovi etupuskurin takana olevaan palkkiin.
Turbo tulee todella lähelle jäähdyttimen muovipäätyä, joten kokonaan metallinen jäähdytin on hyvä idea.

Nämä havainnot perustuvat vain yhteen tekniikanvaihtoon, joten eroja vuosimalleissa voi olla.

Kirjoittaja:  jptcool [ 27.02.2014 23:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

jptcool kirjoitti:
C25 on CX:n tekniikalla, 35:ssa periaatteessa sama lohko ratasjakopäällä, lohko
pystyssä ja pyörii toisin päin. Laatikko D mallista lisättynä välitysrattailla, jotka
muuttaa välitystä ja vetareiden pyörimissuunnan, koska loota on toisin päin, kuin
Dmallissa. C35 on aika kiireettömän kuskin peli kaikilla 68:lla hevosellaan.
Takapyörät kannattaa tsekata, ettei ole kynkkävikaa.

Ja luonnollisesti 35:n kone on pitkittäin, muuten D:n laatikossa olisi sovittamista :mrgreen:

Kirjoittaja:  Croisette [ 28.02.2014 00:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

C25 ja C35 on täysin eri autoja, eli ei pidä ajatella niitä edes liki samoina.

Ja C35 on sama kuin Fiat 242, tosin Fiatissa on oma kone, mutta sama vaihteisto ratkaisu kuin C35:sessakin. Ja korkeapainepiirillä toimivat jarrut on kummassakin, eli yksimäntäinen pumppu koneen kyljessä, ja päävaraaja, ja jarruvaraaja, eli siis jopa 2 palloa näissä pakuissa :P .

Kirjoittaja:  Les Excentriques [ 28.02.2014 00:46 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

jptcool kirjoitti:
jptcool kirjoitti:
C25 on CX:n tekniikalla, 35:ssa periaatteessa sama lohko ratasjakopäällä, lohko
pystyssä ja pyörii toisin päin. Laatikko D mallista lisättynä välitysrattailla, jotka
muuttaa välitystä ja vetareiden pyörimissuunnan, koska loota on toisin päin, kuin
Dmallissa. C35 on aika kiireettömän kuskin peli kaikilla 68:lla hevosellaan.
Takapyörät kannattaa tsekata, ettei ole kynkkävikaa.

Ja luonnollisesti 35:n kone on pitkittäin, muuten D:n laatikossa olisi sovittamista :mrgreen:
Mun mielestä tuohon olisi kyllä sopinut vielä yksi kulmavaihde moottorin ja vaihteiston väliin. :lol:

Kirjoittaja:  SitikkaSimo [ 28.02.2014 16:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Mikä tekniikka C25/C35 pakuissa?

C35:n takajarruventtiili lakkasi toimimasta kun takatukivarsien laakerointi oli loppu. Joskus vaihdoimme niitä Jarmo Ojalan kanssa,silloin kun Sitronen oli Autopurkamo Ojala & K:nit. On semmoista mettäsian hommaa ettei uskois.Siinä leka ja kaasupillit vuorotteli pitkään.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/