Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 15:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Auttakaahan vähän tietämätöntä.
Kahlasin jo pitkän nipun eri keskusteluja erilaisista BX:n käyntiin liittyvistä ongelmista mutta mikään niistä ei suoraan vastaa omaa tilannetta.

Haynesin manuska kun ei tunne 1,6 GTI:tä joten olen vähän pihalla. :?:

Sen verran olen saanut selville että tässä ruiskussa on putsarin kotelon päällä kaiketi vain ilmamäärämittari (?) ja ecu on repsikan penkin alla. Molemmissa lukee Bosch. Sytkä on Ducellierin.
Kaivoin jo läppäkotelosta tulpan alle piilotetun tyhjäkäyntiruuvin jotta sain rassin pysymään käynnissä. Löysin siitä samasta paikasta myös sen ison ruuvin joka vaikuttaa asiaan. Tyhjäkäynnin seosruuvi?

Ongelma joka pitäisi saada ratkaistuksi on se, että kylmänä startatessa kierrokset menee 3000:iin ja kun rikastus loppuu niin palaa alemmas. Tosin niin alas että tuppaa sammumaan. Aiemmin rassi toimi juuri kuin pitääkin. Erona edelliseen on, että vaihdoin haljenneen huohottimen letkun (käsitelty täällä) ja paikkailin pari muutakin siihen liittyvää vuotoa.
Tämän operaation jälkeen kylmänä käynnistyy hyvin mutta kuten sanottu kierrokset nousee liian ylös (naapurit herää aamulla kun pitää töihin lähteä). Lisäksi tuli hieman normaalia enemmän nykimistä. Käynnistyy hyvin myös lämpimänä.

Eli: 1) Mikä ruisku? 2) Miten saisin säädettyä oikeaoppisesti tyhjäkäynnin kylmänä? ja 3) vienkö suosiolla pajalle säädettäväksi?



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 15:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
1) Bosch Jetronic LE2
2) Tyhjäkäyntiä korotetaan lisäilmaluistilla, jota lämmitetään sekä jäähdytysnesteellä että sähköisesti. Sijaitsee virranjakajan alla, sen säätämiseksi on pienellä mutterilla "sisäosat" kiinni, säätö aika ikävän tarkkaa.
3) Syvästi epäilyttää että löytyy pajaa joka osaisi noinkin vanhan Jetronicin enää säätää, toisaalta tuossa ei ole juurikaan säätöpaikkoja

Kaasuläpän tietämillä on tyhjäkäyntikierrosten säätämiseen iso ruuvi, tämä avaa kanavaa kaasuläpän ohi. Toinen säätöruuvi säätää läpän sulkeutumisen asentoa, tähän ei ole juuri asiaa koskea... Mutta kun kuitenkin olet jo säätänyt, niin säädä tämä siten että läppä menee kiinni mutta ei kuitenkaan kiinniasennossa jumita. Tämän jälkeen sitten säädät kaasun asentoanturin siten että siinä "naksahtaa" aivan pienelläkin kaasun liikkeellä. Tämä asentoanturi kertoo ECUlle vain tyhjäkäynnin sekä täysikaasun asennot, väliltä ei mitään...

(Seuraavaksi Kokemjne ehdottaa kaasun asentoanturin töpselin irroitusta, mutta jos sen irroitat niin moottorijarru on heikompaa ja lisäksi bensaa kuluu reilummin)

Seossäätö löytyy sitten ilmamäärämittarista, muistaakseni 6mm kuusiokoloruuvi jolla avataan ohivirtauskanavaa ilmamäärämittarin ohi. Nyt onkin sitten löytynyt käytännössä ainoat säätöpaikat moisesta...

Tyhjäkäynti voi olla säädetty pieleen silloin kun on ollut ilmavuotoa letkuissa, ja nyt kun sait letkut tiiviiksi niin kaasuläpän ohivirtauskanavaa pitää hieman avata että laite suostuu edes kuumana käymään. Eikä kannata säikähtää, kun tyhjäkäyntikierrokset reagoi varsin voimakkaasti kaikkeen, olemattomalla alaväännöllä varustettu lyhytiskuinen kone kun on vähän sellainen, mm. hydraulipumpun kuormitus saa tyhjäkäynnin vaeltamaan aivan uskomattoman paljon...


Jos Haynesin korjausoppaan haluat mistä löytyy tuon ruiskun juttuja, niin ne löytyy Visan oppaasta. Siinä kun oli tuota samaa konetta GTi -mallissa, kun taasen tätä 16GTi:tä ei ollut muualle kuin Suomeen ja Italiaan tarjolla niin se on "yllättäen" Brittikirjassa unohdettu käsitellä...

Google ainakin aikaisemmin on varsin hyvin kertonut asioita LE2-Jetroniciin liittyen...


Ainiin, katso että lisäilmaluistille menevät letkut on kunnolla kiinni, myös lisäilmaluistin "imupuolella". Mielikuva on ettei niissä uutena olisi ollut klemmareita, ja kyseisen letkun irtoaminen nostaa rumasti kierroksia ja käyttää konetta varsin laihalla...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 15:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Täsmälleen se tieto mitä etsin. Kiitos!
:mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 16:16 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
mistähä tuo jasu on saanu päähänsä tuommosen huuhaan ,että kaasuläppäkytkimen töpselin irrotus tekis kumpaakaan.huonontais moottorijarrutusta ja lisäis muka kulutusta . ............. :o


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 16:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3152
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
kokemjne kirjoitti:
mistähä tuo jasu on saanu päähänsä tuommosen huuhaan ,että kaasuläppäkytkimen töpselin irrotus tekis kumpaakaan.huonontais moottorijarrutusta ja lisäis muka kulutusta . ............. :o

Huuhaata tai ei, käytännössä koettua on se...

Kun sen töpselin irroittaa, niin polttoaineensyötönkatkaisu ei enää toimi, kun ECU ei saa tietoa siitä että kaasu on ylhäällä. Bensaa siis syötetään silloinkin kun sitä ei tarvita. Tästä sitten seuraa se että moottori pyörii herkemmin kun on edes jotain poltettavaa, verrattuna siihen ettei bensaa tulisi...

Vielä paremmin tuon sai esille Rättärin kanssa, jossa on nykyään tietokoneella ohjelmoitava polttoaineensuihkutus. Erään säätösession yhteydessä jäi pois tuo syötönkatkaisu, ihmettelin kun parin sadan maantiekilometrin yhteydessä kulutus nousi toista litraa sataselle, joka palautui normaaliksi kun kyseisen asetuksen taas kytki toimintaan. Kaupunkiajossa tämä sitten entisestään korostuu, mutta maantieajossakin ero oli selkeä...


Voihan se toki olla sitäkin että olen tulkinnut säätöohjelman ilmoittamia arvoja täysin väärin, sekä myöskin laskenut matkan/tankatun polttoainemäärän perusteella kulutuksen täysin mettään. Ihan helpolla en tosin näitä usko, vaan luotan siihen että osaan tulkita sekä laskukonetta että käyttämääni säätöohjelmaa jossa näkyy reaaliaikaisesti käytännössä kaikki tarpeellinen moottorinohjaukseen liittyen, suihkutusajoista alkaen...


Tähän kysymykseen sitten vastauksen haluaisin: Kun syötönkatkaisu on otettu käyttöön polttoaineen säästämiseksi, niin miksi sen positaminen ei kulutusta lisäisi?



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 16:50 

Viestit: 272
Paikkakunta: Punkalaidun
Suosittelen vielä virranjakajan alipainekellon testausta, yleensä kalvo on rikki. Niitä sai Sitroselta vielä viime kesänä. Alipainekelloja on kahta eri mallia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 16:59 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jokainen terkee kuin parhaaksi näkee , mutta helvetin ärsyttävä piirre on kohta missä ei paineta kaasuua eikä oikein vielä olla tyhjäkäynnilläkään. semmosta nytkimistä josta alusta ja voimansiirto tykkää. siksi se töpseli hemmettiin koska säätöohjeitten mukainen viritys ei tuota kunnon tulosta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 17:08 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Kävin sitä lisäilma venttiiliä tutkimassa mutten keksinyt mistä sitä pitäisi säätää. Siellä on kyllä kaikki letkuliitännät ok sikäli kun näkemään pääsin.
Huomasin myös tuossa ajellessani, että veden lämpötilan mittari ei juuri nouse.

Jos veden lämmön anturissa olisi vikaa tai jos kontakti on poikki jossain niin se vaikuttanee jotenkin asiaan.
Tuntuu nimittäin siltä (en ole laskenut tarkkaan) että bensa kelpaa bexille enemmän kuin olisin kuvitellut. Tosin ilmat on olleet kylmiä mutta silti.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 17:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1526
Paikkakunta: The City of Häijää
Se on tuo keltaisella maalitäpällä merkattu mutteri oheisessa kuvassa. Ruuvi toimii ilmavirtausta säätelevän levyn saranana, joten muutteria löysäämällä ja ruuvia aavistuksen siirtämällä saa virtausaukon pinta-alaa muutettua. Tässä vielä periaatekuva. Kannattaa sitten asennoitua niin, että tuollaisella systeemillä ei mitenkään saa yhtä hienostuneesti toimivaa joutokäyntiä kuin aktiivisella toimilaitteilla hoidetuissa nykyaikaisemmissa koneissa.



Have more than you show,
speak less than you know.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 17:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
joo mutta ensin kannattaisi ottaa koko viritys liotettavaksi ja muutenkin putsattavaksi, ennen mitään säätelyä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 17:49 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
jasu kirjoitti:
Tähän kysymykseen sitten vastauksen haluaisin: Kun syötönkatkaisu on otettu käyttöön polttoaineen säästämiseksi, niin miksi sen positaminen ei kulutusta lisäisi?
Jos ajotapa on sellainen, ettei merkittävästi tule moottorijarrutusta sisältävää ajoa, ei kulutuseroakaan synny.
Eli koko ajan veto päällä tai rullaus vaihde vapaalla (tai kytkin pohjassa). Oma ajotapani on aina painottunut ensinmainittuun, vaikka muut asiat ovatkin muuttuneet.



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 19:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
jos oot varma ,että kyseessä on 1.6 gti ,( moottorin tyyppi selviää perinteisesti ja perinteisestä paikasta = laturin jalan lähettyvillä olevasta tasanteesta ja siinä olevasta keskeltä niitatusta alumiinin/mustan värisestä pienestä lätkästä. siitä mustasta osasta kun lukee kolme merkkisen ilmon niin jatko on jo helpompaa ) niin sillon ilmamäärämittarin kotelon kuori on mustaa muovia ,eikä ole putsarikotelon päällä. tyhjäkäynnin säätö on sellainen iso ,pikkusen messingin värinen tavallisella lattapäisellä ruuvarilla kierrettävä ruuvi.
sanotaan niin ,että kaikki vanhemmat 1.6 kuutioiset alkavat B kirjaimella ja 1.9 kuutioiset D kirjaimella .


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 19:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Koneen lätkässä luki mielestäni B6D.
Putsarin kotelon päällä on musta muovikansi jossa seisoo jotta Bosch. Siinä vieressä, alumiini (?) rungossa on tuollainen Jasun kuvailema 6 mm kuusiokolo. Repsikan penkin alla on metallinen ecu:n boxi. Pitää ottaa varuista foto konehuoneesta niin ei tarvii elää ulkomuistista.

Löysin muuten tuon kuvan säätömutterin. Siitä opin sen että se oli jo ääriasennossa kiinni päin ja säätäessä kierrokset nousi.
Voisihan tuossakin jotain vikaa olla?

Tämän kanssa voi kyllä jo elää mutta lähinnä tuo kylmänä huutaminen hatuttaa.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 20:03 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4693
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
eli kyseessä ON Le 2 Jetronic ja kone ON 1.6 . se alumiinimötikän kyljessä oleva on seos säätö. älä mene ronkkimaan sitä lisäilmaluistia pesemättä sitä ensin. en suosittele puuttumista sen asetukseen muuttamalla sen maalilla lukitun 7mm mutterin löysäämisen jälkeen tapahtuvaa luistin liikahdusta sopimattomaan kohtaan , vain ja ainoastaan siitä syystä ,että koko keksintö on niin hauskassa paikassa ,että ehtii iskee kyllästyminen koko vehkeeseen.
alota KAIKKIEN ilmavuotojen ettimisellä ja tukkimisella ilmamäärämittarin ja kaasuläpän välillä. koskee KAIKKIA letkuja ja myös niitä jotka lähtee sivulle . samoin kaikki ohkasemmat letkut myös . mm sekin joka menee sille alipainekellolle jakajan kyljessä . Ducellierissa on harvemmin kalvo puhki , mutta ei mahdotonta. Bosch tyypillä se oli vakiovika. helppo todeta kun nykäsee letkun irti siitä kaasuläpän nurkalta ja imasee siitä . jos homma oli helppo ja sai syleksiä jotain suustaan niin letkua pitkin jakajan suuntaan ja ettimään matkalta vuotokohtia. jos ei löydy ja letku on varmasti ehjä niin sitten vaan vaihtamaan alipainekelloo. MERKKAA jakajan rungon kohta koneeseen ENNEN irrotusta. varaa myös uusi O-rengas sen kusevan koppuran tilalle . 11mm kiintolenkki on käyttökelpoinen kalu . ÄLÄKÄ hukkaa niitä mutterien alla olevia aluslevyjä.
jos kaikki vaikuttaa ehjiltä niin se luisti kouraan ja liuotinpesu kunnolla SISÄpuolelta purkamatta kuitenkaan sitä härpäkettä . paineilma on kova sana kuivailuun. se sähköliitäntä kannattaa myös testata . siihen pitää tulla sähköö kun virta on päällä. tuossa kohtaa suosittelen yleismittaria , kun kyseessä on kaksinapainen bosch liitin . jos tulee sähkö =ok. jos ei tule ,niin setvimään löytyykö vika syöttöpuolelta vai maadoituksesta...........sinähän sitä harrasteeksi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 20:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Näillä ohjeilla on hyvä suunnistaa. Kiitos!

Sen verran ehdin jo kokeilemaan että imaisin jakajan kellolta tulevaa letkua. Siitä ei tapahtunut yhtään mitään.
Letkuja on toki vielä tarkistamatta joitain ja se iso rööri pitänee irrottaa ja nuuhkia kunnolla läpi. Silmämääräisesti ei löytynyt halkemia mutta ne pirulaiset luikertelee sen verran piilossa että lienee paras irrotella ne yksitellen.

Ja ei, en varmaan ollut ensimmäinen joka oli käännellyt noita säätöruuveja. Sen lisäilmaluistin säätömutteri oli sormikireydellä.
Kaikissa muissa paikoissa oli ne "Tamper free" peitetulpat paitsi läpän aukeamista säätävän ruuvin, jonka korkeimman omakätisesti poistin.

:mrgreen:



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 25.02.2014 22:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Tuon lisäilmaluistin roolin tuossa ongelmassa saat selville tukkimalla sen läpi menevän letkun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 26.02.2014 11:36 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Muista myös tsekata yksi mahdollinen ilmavuotopaikka, eli imusarjan tiiviste. Itse etsin joskus KAUAN vikaa 1.6 GTi:n käyntihäiriöihin - vaihdoin kaikki huohotus- ja lisäilmaletkut, koko hemmetin lisäilmaluistin ja vieläpä ilmamäärämittarin (toimivasta purkuautosta) ja vika tosiaan korjautui vasta kun tuon tiivisteen vaihdoin ja säädin kaiken kohdalleen. Jarrukliineriä suihkimalla löytyi tuo vika, kierrokset nousi kun suihkutteli imusarjan juureen. Kovin kuumalla koneella ei kyllä kannata koittaa, ettei leimahda. :lol:



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 27.02.2014 23:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
hogander kirjoitti:
Tuon lisäilmaluistin roolin tuossa ongelmassa saat selville tukkimalla sen läpi menevän letkun.


Juu, kun puristi tuon lisäilmaluistin letkun niin kierrokset laski.
Olisko tuossa sähköisessä osassa vikaa? Eikös se ole vastus?
Pitää ottaa jossain vaiheessa, kun aikaa on, tuo kikotin irti ja puhdistella.



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 01.03.2014 20:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
Tein reilun ratsukorjauksen ja tulppasin koko riivatun tuubin. Nyt starttaa vähän rauhallisemmilla kierroksilla mutta vieläkin aika korkeilla.
Vaihdoin myös tulpat, jakajan kannen ja pyörijän sekä tulpanjohdot. Käynti parani hieman. Tosin sellaista epämääräistä nypyttämistä ja tyhjäkäyntikin röpöttää... Yhden tulpan johdon liitin jakajan kannessa oli umpiruosteessa.
Kävin hakemassa Moponetistä yleismallin änkkärin ja laitoin nyt illalla senkin vuotavan putken tilalle, siihen keskelle. Äänet rauhoittui siinä määrin ettei tuo huutaminen enää niin harmita :)
Todettava on, että ulkona soralla, pimeässä, kylmässä ja huonossa asennossa on korjaaminen yhtä juhlaa autoilevalle sankarille :roll:
Eli korjauksen korjausta sivusta ja vierestä.
No, tässä on jo monta asiaa tehty, joskus tulee se viimeinen ja bexi yllättää tasaisella kehräyksellä. :?

Löytyykös jostain teknistä kuvaa tuosta jakajasta?



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 01.03.2014 23:06 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
Olisiko joku säätänyt tuota lisäilmaluistia niin, että on nyt kylmänä "liian" auki? Kun kone on kuuma ei sen luistin letkun tukkimisella pitäisi olla vaikutusta.

Jos tarkoitat ducellierin jakajaa niin siitä on hajotuskuva haynesin kirjassa.

Tuo sun korjausympäristö kuulostaa ihan autoharrastukselta :D Kuka tahansahan noita ruuvaa lämpöisessä hallissa. Ainoastaan tosiharrastaja tekee saman ulkona sään armoilla ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 02.03.2014 13:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 609
Paikkakunta: Kouvola

Profiili WWW
hogander kirjoitti:
Olisiko joku säätänyt tuota lisäilmaluistia niin, että on nyt kylmänä "liian" auki? Kun kone on kuuma ei sen luistin letkun tukkimisella pitäisi olla vaikutusta.

Jos tarkoitat ducellierin jakajaa niin siitä on hajotuskuva haynesin kirjassa.

Tuo sun korjausympäristö kuulostaa ihan autoharrastukselta :D Kuka tahansahan noita ruuvaa lämpöisessä hallissa. Ainoastaan tosiharrastaja tekee saman ulkona sään armoilla ;)


NÄIN ON!

Kokeilin minä säätää sitä luistia mutta asialla ei ollut muuta vaikutusta kuin että kierrokset nousi. Se voi olla jumissa tms. Pitää irrottaa ja puhdistaa kunnolla.
Letkun pulppaaminen auttaakin vain kylmästartissa ettei se karju niin älyttömästi. Ruisku säätää kyllä sen mitä tarvii startatessa.
Jahka saan koneen säädöt ja seokset kohdalleen niin josko tuo nypytyskin rauhoittuu. Jos ei niin vois kokeilla sitä ecun vaihtoa.
Tuossa vehkeessähän on sähköt tehty jossain vaiheessa uusiksi konehuoneeseen. Sielläkin voisi ihan hyvin olla jotain häikkää.

Mites sun GTI pelaa nyt? Entäs Geesu?



Mika Sivonen
Chrysler Sebring Cabrio 1997

https://youtube.com/@MikaSivonen
http://sites.google.com/site/citroendseries
http://citroendseries.blogspot.fi
sivonenmika72(at)gmail.com / o5oo 641 52o
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Mikä ruisku on BX 1.6 GTI:ssä? Huutaa kylmänä.
ViestiLähetetty: 02.03.2014 22:28 
Käyttäjän avatar

Viestit: 532
GTi on ihan mukavassa ajokunnossa nyt. Laitoin siihen uuden koiranluunkin niin hiljeni tuo kolinakin. ABS valo palaa aina välillä, täytyis kattoo...

Geesusta rupesi kytkin ääntämään välillä aika ilkeesti syksyllä. Pitää varmaan nostaa kone pois ja laittaa uusi. Jos nyt leimais sen vielä tuolla vanhalla...

Jos tuolla letkun tulppaamisella ei ole vaikutusta lämpösellä koneella ja taas kylmällä on, niin sillon se toimii ainakin jotenkin oikein.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 22 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 13 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: