Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantian jarrukilvet
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17435
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  puuparta [ 27.02.2014 17:41 ]
Viestin otsikko:  Xantian jarrukilvet

Nyt kun on ajokki takapihalla pukkien päällä ja äijä kuumeessa lappeellaan vällyjen välissä tuli aikaa miettiä, mitä remppaa tuohon ostokseen tekis samalla seisonnalla nyt kun mittarissa on niinkin "huimat" lukemat kuin 240 tkm
Takana tuossa on perisitikkamaiset pesuvadin kokoiset jarrukilvet, mutta pitäiskö edessäkin olla ? Jotain ruosteisia pitsipellinpalasia etutukivarresta löytyi, mutta kun ei ole selvännäkijän vikaa, ei niistä selvää ota, minkä osan maallisia jäännöksiä ovat.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 27.02.2014 18:52 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

edessä eioo mitään isoja kilpiä ja revi pois loputkin jämät , insinjöörit kiukuttelee mielellään jos näkevät että joitain hilppeitä on vain toisella puolella. sama koskee takapään jarrukilpiä. jos ovat ehjät molemmin puolin , niin hyvä mutta jos puolet puuttuu , niin toinenkin pois .

Kirjoittaja:  puuparta [ 27.02.2014 20:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

Mutta edessä siis jonkinlaiset tekeleet kuitenkin on ollut siis. Nyt oli tosiaan toisella puolella navan yläpuolella sellainen puolentoista tulitikkuaskin kokoinen rämmäle. Ei oo enää sitäkään :)

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 27.02.2014 20:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

puuparta kirjoitti:
Mutta edessä siis jonkinlaiset tekeleet kuitenkin on ollut siis. Nyt oli tosiaan toisella puolella navan yläpuolella sellainen puolentoista tulitikkuaskin kokoinen rämmäle. Ei oo enää sitäkään :)

En tiedä, miksei koke sulle selventänyt, mitä siellä edessä on. Xantiaa en tunne, mutta BXää jonkin verran ja ainakin sen etupäässä on ilmanohjaimet. Ohjaavat siis ajoviimaa jarrulevyille. Tai olleet uutena. Huonolla hoidolla ne useimmista ovat ajanoloon rapistuneet ja loput rääppeet nypitty pois. Josko Xantiassa sitten vastaavat?

Kirjoittaja:  svc [ 28.02.2014 00:36 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

puuparta kirjoitti:
Mutta edessä siis jonkinlaiset tekeleet kuitenkin on ollut siis. Nyt oli tosiaan toisella puolella navan yläpuolella sellainen puolentoista tulitikkuaskin kokoinen rämmäle. Ei oo enää sitäkään :)
Se on ABS-anturin lämpösuoja jarrulevyn mahdollista kuumuutta vastaan.

Kirjoittaja:  puuparta [ 28.02.2014 09:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

Ahaa,,, Onko kenelläkään laittaa kuvaa, miltä tuolla näyttää silloin kun sinne suunnitellut pellin lirpukkeet ovat paikoillaan ?

Kirjoittaja:  svc [ 28.02.2014 15:11 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

Osa 3 tuossa kuvassa. Takana on vastaava pellinpala (4).

Liitteet:
XANTIA II  - SPEED SENSOR .png
XANTIA II - SPEED SENSOR .png [ 92.44 KiB | Katsottu 6086 kertaa ]

Kirjoittaja:  puuparta [ 28.02.2014 15:24 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

Kiitosta !! Täytyy sanoa, että on Galliassa ollut pelti kortilla kun tuo "lämpösuoja" on toteutettu. Nyt kun edelleen kuumetta enkä tuolla pääse kumartelemaan, niin onhan tuolla raidetangon pään kumin suojanakin vastaava lirpuke. Vai oliko se nyt alapallon suojana, en muista enkä myöskään tänään käy mielikuviani vahvistamassakaan ;)

Kirjoittaja:  ealab [ 28.02.2014 19:47 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

Alapallon suojana on myös plootu, joka on naputeltu nivelen kantaan. Myös BX:ssä. BX:iin, tai kahteen tein ohjurit muovista; Fiskars-sähkökeskuskotelon kannesta laadukasta, väritöntä muovia. Uudet pelti (2mm)kiinnityskorvakkeet.

Kirjoittaja:  puuparta [ 02.03.2014 15:40 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

ealab kirjoitti:
Alapallon suojana on myös plootu, joka on naputeltu nivelen kantaan. Myös BX:ssä. BX:iin, tai kahteen tein ohjurit muovista; Fiskars-sähkökeskuskotelon kannesta laadukasta, väritöntä muovia. Uudet pelti (2mm)kiinnityskorvakkeet.


Kun nyt tuli alapallosta puhe, niin pukataanpa sitä koskeva kysymys tähän samaan ketjuun. Pyhä kirja Haynes pelottelee perinteiseen tapaansa suoranaisesti helvetin tulella ja tuskilla, joita kotiasentaja kohtaa yrittäessään alapalloniveltä tukivarresta irrottaa. Vaatii kuulemma erikoistyökalua. Onko oikeesti näin ?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 02.03.2014 16:18 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

eioo niin. samat temput kuin beksissäkin.

Kirjoittaja:  puuparta [ 02.03.2014 18:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

kokemjne kirjoitti:
eioo niin. samat temput kuin beksissäkin.


Ja ne temput terävät ovat mitkä :?:

Kirjoittaja:  ealab [ 02.03.2014 18:49 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

Siis alatukivarresta. Pallonivelen ulosvetäjällä Esim. Biltema 19-1253, tai -1254, tai vastaavalla. Jne.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 02.03.2014 20:07 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantian jarrukilvet

ei tarvii mitään kätilöä . eiköhän suurempi homma oo saada se kalikka liikkeelle navasta . siihen puree tulppä kookas taltta ja parikiloinen moska. ENNEN nivelen mutterin irrotusta kokonaan kierteiltä pitää jättää ns. huulelle . lähinnä vain siksi ,että sitä tukivartta vo käyttää tukena , kun hakkaa sitä niveltä irti navasta .

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/