|
Kirjoittaja |
Viesti |
rakensan
|
Viestin otsikko: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 16.10.2009 12:54 |
|
-97 break xantia 1,9 td pitäis vaihtaa öljyt. Mulla ostettuna hydrauliikan puhdistusneste ja uudet lhm:t. Miten vaihdetaan puhdistusneste ja paljonko niillä ajetaan ja miten vaihdetaan puhdistusneste uusiin öljyihin?
|
|
|
|
 |
Jouko
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 16.10.2009 14:21 |
|
|
|
|
 |
cxtb2
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 17.10.2009 09:22 |
|
ja sitten jos haluaa mielipiteitä laajemmalti asian tiimoilta, voi hakea viesti-arkistosta vanhaan patonkiin kirjoitettuja ohjeita...
CX 25 TRD Turbo2 Break "TummaTRD", CX 25 GTI Turbo2, XM V6 "MustaKuukka", MG ZS Luxury -22 Varalla: CX 25 Break "UA2", CX 25 GTI Turbo2, CX 25 TRD Turbo2 Break "UA" Veturi: Discovery2
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 13:00 |
|
Jouko kirjoitti: Ohje löytyy tuolta: http://www.citroenkerho.fi/xantia/ohjeet/lhm.htmJotkut ajaa puhdistusnesteillä 500 - 1000 km jotkut 5000 km. Häh, "imetään letkut tyhjiksi" Kun oma vaimo on brunetti niin pitääkö tuohon hommaan lainata emäntää naapurista ? Mikä merkitys noiden tyhjäämisellä ylipäätään on kun eikös nesteiden vaihdon yhteydessä loppupeleissä lasketa jarruistakin niin kauan litkua läpi, että on takuulla nesteet vaihtuneet ?
Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 13:30 |
|
Painevaraajan paineenpoistoruuvia vain hieman auki, koska sen alla on helposti hukkuva metallikuula. Eikä niitä letkuja tarvitse tyhjentää. Moska on säiliössä ja suodattimessa ja letkuissa on öljyä niin vähän ettei vaikuta öljynlaatuun. Jarrujen neste ei vaihdu normaalitilanteessa, joten ilmaus on hyvä tehdä. Puhdistusnesteillä ajetaan vaihtelevia määriä. Itse ajoin toista vuotta, kun ei tullut vaihdettua aiemmin. Hyvin systeemi silläkin toimii. Suodattimien ja säiliön puhdistus on se tärkein juttu.
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 14:27 |
|
Kiitosta. Ja oikeestiko voi sen puhdistusnesteen sijaan käyttää budjettitason ratkaisuna tupaöljyä, kuten keskusteluissa mainitaan ?
|
|
|
|
 |
avbx
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 15:03 |
|
Kyllä voi. Tästä sitten ollaan montaa mieltä, monet laittaa puhdistusnestettäkin vain 50%. Dieselsysteemit on periaatteessa hydrauliikkaa, voitelu toimii ja tiivisteet kestää. LHM on mineraaliöljyä ja hydrauliikan tiivisteet kestää kyllä tupaöljyä. Yhdessä Xantiassa taisi olla melkein pelkästään tupaöljyä kun sen ajoin Helsingistä Tampereelle. Se on tietysti liian ohutta pelkälteen, joten LHM+tupaöljy jossain suhteessa. Systeemi kyllä sitten haisee sen jälkeen ja pitkään...
BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
|
|
|
|
 |
PietuG
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 15:25 |
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 16:19 |
|
Mä olen ajellut ihan pelkällä löpöllä  Jotkuthan korvaa LHM:nkin muilla öljyillä. Eräskin pitkän linjan CX- ja XM-kuski sanoi käyttäneensä aina moottoriöljyä hydrauliikassa  Eikös Sitikkapuoskari maininnut käyttävänsä LDSää Xantiassa tai XM:ssä?
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 19:40 |
|
Teuski kirjoitti: Mä olen ajellut ihan pelkällä löpöllä  Miten pitkään kilometreissä, noin siis ?
|
|
|
|
 |
Teuski
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 20:19 |
|
puuparta kirjoitti: Teuski kirjoitti: Mä olen ajellut ihan pelkällä löpöllä  Miten pitkään kilometreissä, noin siis ? jos mä nyt tähän vastaan, että olen ajellut löpöllä sellaset pari tankillistä niin se voi kuulostaa vähän epäilyttävältä  mutta sitä luokkaa... Tonnin pari. säästö on kuitenkin melkoinen löpöllä siihen viralliseen aineeseen verrattuna... ...siis hydraurincageen 
-=Citroën - Yhtä mukava kuin hyvä nojatuoli. Mutta parempi ajaa.=- -=C-Crosser 2.2HDi '07|C4 Cactus BlueHDi100 ETG '16=-
|
|
|
|
 |
puuparta
|
Viestin otsikko: Re: LHM öljyjen vaihto ohjeita kaivataan! Lähetetty: 13.03.2014 20:57 |
|
Teuski kirjoitti: puuparta kirjoitti: Teuski kirjoitti: Mä olen ajellut ihan pelkällä löpöllä  Miten pitkään kilometreissä, noin siis ? jos mä nyt tähän vastaan, että olen ajellut löpöllä sellaset pari tankillistä niin se voi kuulostaa vähän epäilyttävältä  mutta sitä luokkaa... Tonnin pari. säästö on kuitenkin melkoinen löpöllä siihen viralliseen aineeseen verrattuna... ...siis hydraurincageen  Selvä, kiitoksia. Noin siis minäkin teen jos elinpäiviä riittää ja sen ihmeen näen ja koen, että tuo Xanttu tuosta vielä jonain päivänä eteenpäin liikkuu 
|
|
|
|
 |
|
|