PietuG kirjoitti:
Se muovinen ränni on kiinni niillä sivuissa olevilla klipseillä ja lisäksi (ainakin omassa autossani) siinä on muutama muoviruuvi/tappi tms. siinä hirvityksen keskilinjalla jotka kiinnittyvät runkoon. . Jos hirvittää taivuttaa niitä klipsejä, niin voit kokeilla vähän lämmittää niitä ensin jos vaikka siten saisit niihin lisää liikkumavaraa. Muista, että vanha muovi on haurasta ja hellästä otteesta huolimatta se hajoaa kun se on tarpeeksi kovettunutta.
Ja ei, itse en apurunkoa ole koskaan laskenut putkien vaihdon tieltä. Mutta ota siitä edestä se pieni metallinen muotoilutaiteen mestarinäyte pois, niin saat kummasti lisää tilaa. Siis se kapistus, johon ne putket kiinnittyy pian alustasta ylöspäin kääntymisen jälkeen.
Kiitos, PietuG taas kerran. Joo, muoviränni on jo irti korista ja vain putket kannattelevat sitä. Unelmissani kuvittelin, että kun yhtä putkea vaihtaa niin riittää että sen irroittaa tuosta rännistä. Vaan kun gallialainen punaviinillä pehmitetty sumea logiikka ei niin toimi. Eli kun se sikamaisen tiuhassa oleva klipsirivistö pitää putkia toisissaan kiinni niin ei se ränni sieltä etuapurungon luota suostu antamaan tilaa irroittaa sitä vaihdettavaakaan putkea.
Sen kyläsepän kännipäissään taitteleman peltivirityksen pultit irroitin jo, mutta joku kätilön käsillä varustettu mutantti on klipsien lisäksi punonut niitä putkia siihen peltihelvettiin jonkin sortin nippusiteilläkin kiinni niin kuin ne nyt minnekään ilmankaan karkais
Jatketaan huomanna harrastamista,,,