Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 20.03.2014 15:10 

Viestit: 511
Paikkakunta: Huittinen
Mitäs tuollaiseen sanotte kun kääntelee rattia äärilaitaan hanttarin puolelle, niin pitää aikamoisia "kolauksia", toiseen suuntaan ei pidä.
Samoiten kun rengasta kääntelee käsin nopeasti niin kop kop kop. Vajaa vuosi sitten tuohon vaihdettiin raidetangot, sen jälkeen ohjaustehostin on pitänyt suhinaa aina oikeaan äärilaitaan kääntäessä, sattumaako?

Tuo ilmeni tänään kun ajelin kuoppaista tietä niin klopotti taas kuten viime syksynä, silloin "vikana" oli väljät liukutapit satuloissa, nyt kyse ei ole niistä. Myös nivelet väänneltiin kaverin kanssa mitä pystyttiin, niissä ei väljää.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 20.03.2014 17:28 

Viestit: 14
Mulla xantiassa sama homma, katsastuksessa ilmeni, että hammastangon suojakumit olivat rikkoontuneet. Nyt ne vaihdettiin ja auto leimattiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 20.03.2014 17:54 

Viestit: 511
Paikkakunta: Huittinen
Ei tuo ainakaan ole mitään vuotanut, kuivia olivat kumit kun tänään katseltiin.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 23.03.2014 12:23 

Viestit: 511
Paikkakunta: Huittinen
Raidetangon sisäpää siellä vatkaa ihan hulluna kuskin puolella kun äsken katsottiin. Tiistaina saan uuden. Ohjeita löysin sen verran, että suojakumi irti, ratti ääriasentoon oikealle, niin pääsee avaamaan lukituksen...

Lähteekö ihan kiertämällä vai onko siellä jokin muu lukitus? käyttäjä-Laakerilla siitä on ollut kuvia mutta ei enää sivu voimassa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 23.03.2014 22:37 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
mister kirjoitti:
Raidetangon sisäpää siellä vatkaa ihan hulluna kuskin puolella kun äsken katsottiin. Tiistaina saan uuden. Ohjeita löysin sen verran, että suojakumi irti, ratti ääriasentoon oikealle, niin pääsee avaamaan lukituksen...

Lähteekö ihan kiertämällä vai onko siellä jokin muu lukitus? käyttäjä-Laakerilla siitä on ollut kuvia mutta ei enää sivu voimassa.


Kierteellä se on. Samalla joudut myös irrottamaan raidetangon ulomman pään joten merkkaa tarkasti kokonaispituus ettei tarvii mennä heti aurauskulmien säätöön. Vaihtoehtoja taitaa olla tyrkyllä pituudessa monia joten irrota ensin se omasi ja mittaa se ennen kuin marssit kauppaan. Tarvikeliikkeet tyrkyttää monia vaihtoehtoja, välillä vaihtelee kierteen pituus välillä taas suojakumin kiristimen paikka ym ym. Tässä vähän katsottavaa mistä selviää jotain

http://www.mister-auto.fi/fi/raidetango ... AR172.html

Suojakumi ei yleensä tule mukana raidetangon sisäpäätä ostaessa joten se pitää erikseen muistaa ostaa. Tämmösiä kokemuksia ainakin itselläni on.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 25.03.2014 18:06 

Viestit: 511
Paikkakunta: Huittinen
Tuli tuossa köyhdyttyä muutama kymppi, mut eipä siitä raidetangosta apua ollut, hammastangossa se klappi on. Onneksi vasta marraskuussa katsastus, jos siitä aikoo valittaa. Ihmeen voimakasta klopotusta pitää jokaisessa kuopassa, liekkö edes sieltä peräisin :evil:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 25.03.2014 19:15 

Viestit: 461
Paikkakunta: Tuusula
Oliskohan tässä sama juju kuin minun ZX kalussa. Kun tunkkasi etupään ylös jolloin raidetanko oli alaviistossa ja silloin kun keikutti oikean puoleista pyörää etu- ja takareunasta niin sanoi klok-klok. Tolinen puoli ei äännellyt. Siinä hammastangon ulkopään laakeri oli mennyt soikeaksi. Tämän poisti täydellisesti Koken ohje. Katso haulla Raidetanko Zx. Siellä aloittaja Roplaaja on laittanut kuvan miten homma hoituu.
Hammastangon oikeanpuoleinen laakeri kuluu, vasen ei samoin koska ohjausvaihde tukee sitä paremmin. Oikea puoli on kaukana vaihteesta. Normaali ajossa raidetangot ovat vaakasuorassa mutta töyssyissä raidetanko taipuu ylä- ja alaviistoon. Samalla sen mitta lyhenee pyöriin nähden ja vänkää pyöriä takareunasta sisäänpäin. Pyörät kun pyörii vimmatusti niin niiden hyrrävoima panee kovin hanttiin. Tällöin jos vielä rattia kammetaan niin laakeriin tulee julmettu rasitus ylä ja alalaitaan. Näin minä sen ymmärrän


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 25.03.2014 19:51 

Viestit: 2699
Roplaaja kirjoitti:
...Katso haulla Raidetanko Zx...

Se löytyy täältä.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian hammastanko vissiin oireilee
ViestiLähetetty: 25.03.2014 20:21 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Kokonaismitan saa säilymään, kun räplää vain toisen puolen raidetankoa ja lopuksi säätää pituuden niin että auto kulkee ratti keskellä taas suoraan.



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: