Vaihtaessani O-renkaita ko. kohteeseen kohtasin kohtuutonta kiusantekoa kohtalon kädestä
kun koetin kiinnittää korvaketta kohdalleen (tai siis jousipallon jalkaa).
Ongelmana oli lähinnä jousisylinterin paikallaan pito suhteessa jousitolppaan.
Ed. projektissa homma hoitui ”mustekalan yhden lonkeron” avulla (vanhoilla O-renkailla).
Kuminauhaa kierretään sylinterin ympäri tiukasti tolpan päähän, jolloin kitkavaikutus estää
sylinteriä painumasta tolpan sisään.
http://www.albumini.fi/Valokuva-KGQWVEU3-D.jpgNyt LHMmää oli valunut sylinterin varteen jo siinä määrin ettei pito ollut lähelläkään tyydyttävää tasoa.
Tosin tämä ongelma esiintyi vain kartturin puolella. Kuskin puolen sain asennettua ”helposti”.
O-renkaat jonka asensin paikoilleen molemmille puolille oli kooltaan 28.0X3.0. Alkuperäinen mahtaa olla 27.0X3.0?
Ratkaisuviritys:
Laitetaan kuusiokoloavain sylinterin yläpäähän ja kiilataan se sisälokaria vasten puupalikoilla vääntämään sylinteriä yläpään ”limppua” vasten, jolloin näiden välinen kitka pitää sylinterin paikallaan.
http://www.albumini.fi/Valokuva-TDCKQFJN-D.jpgKuitenkin kun jousipallon jalkaa asentaa se vaati kaksin käsin voimaa painamaan sitä alaspäin ja samalla pyörittelemään lyhyttä liikettä edestakaisin. Silloin kuusiokolo avain lipesi palikoiden päältä pois.
Ratkaisu tähän oli että laitetaan avaimen perään pitkä putki joka tuetaan kori rakenteisiin rautakangella
ja puutavaralla.
http://www.albumini.fi/Valokuva-V674X4RR-D.jpghttp://www.albumini.fi/Valokuva-VWMYHTQQ-D.jpgToki jos yksinkertaisempia keinoja löytyy, niin tänne vaan vinkkiä…