Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian LHM-nestetason tarkistus
ViestiLähetetty: 20.03.2014 17:26 

Viestit: 14
Tervehdys!

Xantian ohjekirjan mukaan hydraulinesteen tarkistussilmän kohon tulee olla punaisten merkkiviivojen välissä, kun auto on käynnissä, ja jousitus yläasennossa. Omaan Xantiaani vaihdettiin jousipallot ja hydraulinesteet noin viisi tuhatta kilometria sitten.

Mistä johtuu, kun koho on aivan ylhäällä, eikä laske merkkiviivojen väliin auton käydessä ja jousituksen ollessa ylimmässä asennossa? Ovatko huoltomiehet laittaneet säiliöön liikaa LHM-nestettä?

Muuten jousituksen toiminnassa ei ole mitään ongelmaa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian LHM-nestetason tarkistus
ViestiLähetetty: 20.03.2014 18:00 

Viestit: 5852
Paikkakunta: Lahti
Saattaahan tuota olla liikaa, on siellä ylivuotoletku jos liikaa on paljon.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian LHM-nestetason tarkistus
ViestiLähetetty: 20.03.2014 18:11 

Viestit: 14
Kiitos vastauksesta.

Haluan ihan mielenkiinnosta kysyä, millä tavoin Xantian edeltäjän, BX:än jousitus erosi Xantiasta? BX-mallit ainakin nousevat ylös huomattavasti nopeammin kuin Xantiat.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian LHM-nestetason tarkistus
ViestiLähetetty: 20.03.2014 19:39 
Käyttäjän avatar

Viestit: 874
Paikkakunta: Uusikaupunki
Sitikasti kirjoitti:
Haluan ihan mielenkiinnosta kysyä, millä tavoin Xantian edeltäjän, BX:än jousitus erosi Xantiasta? BX-mallit ainakin nousevat ylös huomattavasti nopeammin kuin Xantiat.

Ero johtuu kait pääasiassa pumppujen erosta. Xantian 8-mäntäisessä pumpussa 6 tekee painetta vain ohjaustehostimelle ja loput kaksi jousitukselle+jarruille. BX:ssä taas tehostimen paineen määrää virranjakoventtiili. BX:ssä on siis jousituksella suurempi prioriteetti, ja tehostimella vähäisempi. Tehostamattomat BX:t nousevat vielä nopeammin lentokorkeuteen, sekin tuli huomattua kun sellaisen hetken aikaa omistin.

Tekstissäni saattaa olla asiavirheitä, joita tietävämmät saavat korjata.



Xantia 1.8i, C5 2.0i, BX 16 TRS, BX 16 GTI
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian LHM-nestetason tarkistus
ViestiLähetetty: 22.03.2014 00:29 
Käyttäjän avatar

Viestit: 683
Paikkakunta: KUOPIO
Liikkuuko se koho lainkaan? Osaavat joskus jumia paikalleenkin.



Volvot V70/V50
exät: Xantia, Xsara, Xsara Picasso, C4, C5
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 7 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: