Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17660 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 26.03.2014 09:10 ] |
Viestin otsikko: | Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Nyt tarvitaan tietäjän apua! Oma äly ei enää riitä, joskin siihen ei paljon tarvita ![]() Eli ongelma on, että starttaa hienosti ja käy välillä sekunnin? Jo tehtyä. -vaihdettu uusi MAP -uusi puolaboksi, kokeiltu kipinä maadoittamalla, tulee -ruiskunsuuttimet nostettu koko tukin kanssa ylös ja hienosti suihkuttaa startatessa -kaikki maadoitukset tarkastettu ja putsattu -kokeiltu toisella ohjainboksilla identtisellä ja sama tulos -kampiakselin asentotunnistin vaihdettu -bensapumpun rele toimii toisessa autossa Otetaan kernaasti vastaan uusia hyviä ideoita, kun ei millään anna luonne periksi ja pistää hienoa autoa paaliin! |
Kirjoittaja: | jptcool [ 26.03.2014 09:36 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Vakio vitonen: onko tyhjäkäyntimoottori kunnossa/putsattu? |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 26.03.2014 09:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
jptcool kirjoitti: Vakio vitonen: onko tyhjäkäyntimoottori kunnossa/putsattu? Läppäkoneisto ollut pöydällä ja putsattu kaikki, eikä vaikutusta kaasun asennolla startatessa ![]() |
Kirjoittaja: | PietuG [ 26.03.2014 10:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Onhan ne kaasuläppäkoteloon tulevat letkut tiiviisti paikoillaan? Toinen mikä on joskus aiheuttanut tuota ongelmaa, on se lokasuojan sisällä olevan aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili, joka jossain vaiheessa väsyy ja jää auki, ja siitä seuraa taas ilmavuoto vaikka letku olisikin tiivis. Tarkista myös MAP-anturi imusarjasta. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 26.03.2014 11:20 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
PietuG kirjoitti: Onhan ne kaasuläppäkoteloon tulevat letkut tiiviisti paikoillaan? Toinen mikä on joskus aiheuttanut tuota ongelmaa, on se lokasuojan sisällä olevan aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili, joka jossain vaiheessa väsyy ja jää auki, ja siitä seuraa taas ilmavuoto vaikka letku olisikin tiivis. Tarkista myös MAP-anturi imusarjasta. MAP edelleenkin uusi ja putket paikoillaan, jos pieni ilmavuoto, niin tuskin aivan kuollut? |
Kirjoittaja: | PietuG [ 26.03.2014 14:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
betaromeo kirjoitti: PietuG kirjoitti: Onhan ne kaasuläppäkoteloon tulevat letkut tiiviisti paikoillaan? Toinen mikä on joskus aiheuttanut tuota ongelmaa, on se lokasuojan sisällä olevan aktiivihiilisuodattimen magneettiventtiili, joka jossain vaiheessa väsyy ja jää auki, ja siitä seuraa taas ilmavuoto vaikka letku olisikin tiivis. Tarkista myös MAP-anturi imusarjasta. MAP edelleenkin uusi ja putket paikoillaan, jos pieni ilmavuoto, niin tuskin aivan kuollut? Tarkoitin tuon MAPin tarkistuksella lähinnä sen liittimen tarkistusta, ihan vaan hakuammuntana. Siihen kaasuläppäkoteloon tulee yksi paksu letku sieltä lokarin sisältä ja jos se vuotaa sitä kautta, niin vuoto ei ole mitenkään pieni ja ainakin oma 2.0 16v xanttu oli jotakuinkin kuollut kun tuo venttiili irtisanoutui . Hörähti kyllä käyntiin vain sammuakseen samantien ![]() Vikakoodien luku saattaisi selventää tilannetta. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 26.03.2014 19:43 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Kiitos vinkistä, täytyy taas huomenna ihmetellä lisää. On kertaalleen katsottu koneella ja herjannut MAP:ia. Nyt kuulin uuden villin veikkauksen, ollut muutamia, missä imusarja halki? |
Kirjoittaja: | PietuG [ 26.03.2014 20:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Tuo letkuvuoto ilmeni omassa xantussani myös MAP-herjana. Ja siihen alumiinisarjaan maksoi tuo anturi uutena vaatimattomat 240€ ![]() ![]() ![]() |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 27.03.2014 20:12 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Taas tullut ihmeteltyä käymättömyyttä, lupaa mutta ei lähde. Voisiko bensapumppu olla tien päässä? Paineletkussa painetta startatessa useita kiloja, mutta tulpat kuivat ja irrallaan suuttimet toimii. Tämä hiilisuodattimen katkaisin tuntuu toimivan. Mitä tekevät läppäkotelon pistokkeet, kaasuläpän asentotunnistin ja tyhjäkäynti solenoidi selvät. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 27.03.2014 21:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Mittaa ne bensanpaineet. 3 bar pitäisi olla. |
Kirjoittaja: | betaromeo [ 29.03.2014 08:32 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
No niin, Xantia käy ![]() Oli hivenen haasteellista löytää vika, mutta selvisi. Auto tuli mulle käymättömänä ja diagnoosi MAP anturi. Autolla oli nähtävästi ajettu niin pitkään,kuin toimi ja oli saanut väärää seosta liian kauan. Katti oli muurautunut täysin umpeen, pakoputki pakosarjasta irti ja heti hyrähti tulille ![]() |
Kirjoittaja: | r_a_n_u [ 29.03.2014 08:45 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
betaromeo kirjoitti: No niin, Xantia käy... ...Katti oli muurautunut täysin umpeen... Aikoinaan BX tuotti myös puuhaa, kunnes vika selvisi. |
Kirjoittaja: | PietuG [ 29.03.2014 14:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantia 2.0 16v vm-97 Ei käynnisty |
Hyvä että selvisi. Nythän tuo on käyty niin tarkasti läpi, että sillä voi ajella huolettomasti taas jonkin aikaa ![]() |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |