Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

cx tärisyttää
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=17701
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  L-Toivonen [ 30.03.2014 10:21 ]
Viestin otsikko:  cx tärisyttää

Vajaa 500000 ajettu farkku 25 TRI tärisyttää ylämäkeen tai peräkärryä vetäen lähdössä. Moottorin ylätuenta on ok, olisiko vetonivelissä jotain kulumaa jo nyt?

Kirjoittaja:  jean-michel [ 30.03.2014 10:52 ]
Viestin otsikko:  Re: cx tärisyttää

Mulla oli joskus 2.4 + 5r paketin kytkimen värinänvaimennusjouset kulahtaneet niin että pyörivät koloissaan. Tästä seurasi lopulta niin hillitön tärinä että liikkeelle pääsi vain kakkosella.

Eli veikataan kytkintä jos heti lähdössä ravistelee.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 30.03.2014 13:04 ]
Viestin otsikko:  Re: cx tärisyttää

Vetkuaako vaihdekeppi vasemmalta oikealle kun rupeaa täristämään. Jos kyllä, niin vikaa voi olla myös vetoakselien sisäpäissä.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 01.04.2014 01:47 ]
Viestin otsikko:  Re: cx tärisyttää

Tarkasta moottorin alla oleva tuki, se kun pettää pitkän öljyisen kautensa jälkeen niin se alkaa hakemaan tukea apurungosta metalli metallia vasten. Vetarien sisäpäitä tosin vahtaisin myös aluksi noilla kilometreillä. Tsekkaus vain ei ole kovin näppärää ;)
Alatuki on edestä katsoen vasemmalla, öljypohjan kupeessa. Tuon voi vaihtaa konetta keventämällä niin että myös ylätuki irroitetaan siksi aikaa. Alatuki on kahdella pienellä pultilla raamissa ja tuki on konetta kohta yhdellä isolla 17 kannan pultilla moottorissa kiinni. Kevennykseen riittää tunkki.

Kirjoittaja:  kokemjne [ 01.04.2014 13:12 ]
Viestin otsikko:  Re: cx tärisyttää

jakopään alla. palkissa on reikä ja pultti on 19mm hylsyllä avattavissa , eikä kannata hukata sitä helv.isoo aluslevyä. kiinni kierrettäessä kannattaa varmistaa pultin pysyminen vaikka loctitella. niitä pultteja ei oikein löydy joka rautakaupasta. mulla on pysyny , mutta kaverilla ei.

Kirjoittaja:  ds-jekkeri [ 17.06.2014 21:49 ]
Viestin otsikko:  Re: cx tärisyttää

Hiljakkoin viisastuneena totean, että kannattaa tarkastaa CX:n keulan ajokorkeus ja tarkkaan. Jos etupää seilaa parikin senttiä liian korkealla, kunnossa olevatkin tripoidinivelet siellä vetareiden sisäpäässä rupeavat vetkuttamaan. Ks. Xantian ihmeellinen vetoakselivärinä -ketju.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/