Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 12:25 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Minkäs tempun tää NYT teki tai mitä mä oon tehnyt väärin. Tämän maratonrempan yhteydessä huomasin yrittäessä "ohimennen" ilmata takajarrut, että eihän sinne tuu painetta, vaikka jarruassistentti on juntattuna tiukasti polkimen ja penkin väliin. Etupäässä kyllä nesteet virtaa. On availtu sitä 12 millistä, vemputettu jousitusta ylös alas ja nakattu tuossa metsätiellä pieni pikataivalkin. Takana vain jarrulevy pyörii kepeästi ympäri eli ei ihmekään ettei ilmausruuvista tulee tavaraa.WTF ?? :?: :?:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 12:50 

Viestit: 767
ainakin nestekytkin on jouduttu ilmaan niin että ilmausruuvista pumpattu niinku alakautta
jarruneste sisään... ku kytkinpoljinta pumppaamalla ei ole ilmaantunut...
mitenkähän pystyy tippakannulla pumppaan löhmiä tässä tapauksessa...
tai jollain....


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 13:24 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
puuparta laittaa tukivarsien alle pyörän navan kohdalle ( tai vaihtoehtoisesti jarrulevyn navan alle pukit ja molemmin puolin ) ja jättää korkeudensäädön joko normaaliin tai pylälää korkeemmalle. kone käyntiin ja oottelee sen korkeuden asettumisen halutuksi , sitten vaan nippa löysälle ja letku siihen +toinen pää vaikka pulloon josta näkee nesteen lisääntymisen. ei tarvii pumpata , riittää kun painaa poljinta ( sitä jarru ) reippaasti. toimii.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 13:44 
Käyttäjän avatar

Viestit: 852
Paikkakunta: VT 2

Profiili WWW
Jos jarruventtiili on samanmoinen kuin Beksässä, sehän on kaksivaiheinen kevyemmän painalluksen liikuttaessa vain etujarrujen luistia ja takajarrujen tullessa mukaan vasta reippaammalla polkaisulla.

Olisko tuo takajarrujen luisti voinut jumia?



Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 13:48 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
kokemjne kirjoitti:
puuparta laittaa tukivarsien alle pyörän navan kohdalle ( tai vaihtoehtoisesti jarrulevyn navan alle pukit)


Joo, temppu on tuttu edellisestä elämästä kun mulla oli GSA. Takasorkkaa nostettu tunkilla tappiin asti, vaan eipä auta tämän aihion kohdalla näköjään,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 13:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
molemmin puolin. ja jos on abs:it niinku mulla niin konekäynnissä. mulla toimi tuo patentti. ja on toiminu kaikissa mehusitikoissa , ja niitä on piisannu.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 13:54 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ja mistä tiedät ettei sulla oon ilmaruuvit tukossa , selviää sillä kun otat koko ruuvin pois silmästään.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 15:01 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Tuo molemmin puolin eli samanaikaisesti on tässä varmaan se avain onneen. ABS:ää ei GSA:ssa luonnollisestikaan ollut ja siinä nostin vain yhtä sorkkaa kerrallaan (kone käynnissä luonnollisesti) sanotaanko nyt vaikka nostoteknisistä syistä ja toimi siinä ;)
Ilmaruuvit on auki tai sitten ne on jo tehtaalla valettu umpeen kun hain uudet ennen tähän koko savottaan ryhtymistä Vihdin Autotalon Citikka-tiskiltä :)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 21:17 
Takajarruille tulee paine takajousisylintereistä jarruventtiilin kautta. Jos takajousituksella ei ole painetta, ei myöskään takajarruilla.
Nerokas ratkaisu jarrutehon säätöön!


   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 21:32 

Viestit: 693
kokemjne kirjoitti:
puuparta laittaa tukivarsien alle pyörän navan kohdalle ( tai vaihtoehtoisesti jarrulevyn navan alle pukit ja molemmin puolin ) ja jättää korkeudensäädön joko normaaliin tai pylälää korkeemmalle. kone käyntiin ja oottelee sen korkeuden asettumisen halutuksi , sitten vaan nippa löysälle ja letku siihen +toinen pää vaikka pulloon josta näkee nesteen lisääntymisen. ei tarvii pumpata , riittää kun painaa poljinta ( sitä jarru ) reippaasti. toimii.


Korkeudensäätövipu yläasentoon, niin ei tarvitse mitään pukkivirityksiä ;)


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 21.04.2014 21:40 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Xanttu myyty tai oikeammin annettu, koska myyntihinta 0€
Osoitti saman kylän tuttu Citikka-mies siinä määrin myötätuntoa, että suostui ottamaan tuon omalle pihalleen puuhapaketiksi. Vaikka johan tohon liki kaikki tulikin jo tehtyä, mutta kiinnostus suhteen jatkamiseksi lerpahti pahan kerran :lol:

Tunnushan mulla tietty on tänne edelleen eli saatan hyvinkin täällä taas kirjoitella jonain päivänä.

Mukavaa jatkoa kaikille ja suurkiitos kaikista saamistani vinkeistä ja neuvoista !!

Jukka alias fangorn alias puuparta



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 23.04.2014 17:49 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
On tämä vaikeeta,,, takki käännetty ja hatullinen paskaa syöty. Citikka jää sittenkin taloon. Laskin tuossa minkä verran on tullut upotettua osiin rahaa ja käytetty aikaa. Ei perkele anna luonto myöten tässä vaiheessa luovuttaa; johan se olis hamekankaan oston paikka jos niin tekisin. Jatketaan siis harrastusta vaikka sitten hammasta purren,,,



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 23.04.2014 18:43 
Käyttäjän avatar

Viestit: 1557
Paikkakunta: Tampere
puuparta kirjoitti:
Jatketaan siis harrastusta vaikka sitten hammasta purren,,,
Kannatan jatkamista, mutta asenteen löysäämistä edellä mainitusta hieman. Olen huomannut pitkän linjan harrastajien ja ammattilaisten suhtautuvan asioihin melko humoristisesti, aina kun ei itkukaan auta. 8-)



Kommenttini sisältävät henkilökohtaisiin kokemuksiini ja yleiseen elämänkatsomukseeni perustuvaa tietoa, josta johtuen virheiden mahdollisuus ei ole poissuljettu, joskin kokonaisuuden huomioiden vähäinen.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 23.04.2014 18:56 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4695
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
sanoisin ,että kun on hakattu päätä seinään ja muutenkin tumpuloitu riittävästi , niin alkaa johdonmukaisuus ja logiikka pelata paremmin. sillon alkaa järjestelmällinen asioitten karsiminen ,jotka eivät taatusti vaikuta varsinaiseen ongelmaan. jäljelle jää vain ne millä on oletettavasti osuutta asiaan.
mallina vaikkapa , että jos jarruja ei voi ilmata ,niin se ei ole syy kipinän puuttumiseen , mutta kipinän puuttuminen vaikuttaa jarrujen ilmaamiseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 23.04.2014 20:53 

Viestit: 555
Paikkakunta: potsLojo
Eihän nyt tässä vaihees enää mittää naapurin reiskoja matkaan mukaan, kuntoon vaan, eikä se siellä pihalla leipää pyydä. Olen mielenkiinnolla seuraillu tätä(kin) projektia, tekemisen meininki se on tässäkin mukana. :mrgreen:

Ikimuistoisia hetkiä vietin itsekkin Xantiani kanssa, mm. aikoinaan vaihdoin kytkimen kerrostalo alueen parkkipaikalla.... :shock:
Tykkäsin siitä hirveästi, silloin kun kaikki on kunnossa, parempaa maantie "laivaa" saa hakea ja rouvankin kanssa mahtui farkun takapenkille hyvin, mut ne muistot taitaa olla k-18 kamaa.......
:oops:

Eiku kuntoon ja baanalle, kesä alkaa pian!



Ajelussa: Citroën C6 Exclusive 2.7 Hdi -06
Exiä: 2x Bx, Xantia, Xsara, C5 break, -02 ja -03, 2x ID20 vm. -70 ja DS21 M5 vm. -75
Kortin saamisesta lähtien sitikalla menty ja ehkä jo aikasemminkin....
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 23.04.2014 21:47 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Dsharrastelija kirjoitti:

Eiku kuntoon ja baanalle, kesä alkaa pian!


Kiitos kannustuksesta sinullekin :D

Joo, hetken kieltämättä heikotti, mutta kyllä mä ton nyt tuosta ajoon laitan. En ihan oikeesti edes kehtaa enää heittää kesken ja onhan tässä taas päässyt verestämään GSA-aikaisia muistoja. Tosin ei sen kanssa nyt ihan näin vaikeeta ollut, vaikka vanha ruoska sekin oli kun sen ostin 90-luvun alussa.
Se tässä on vähän aiheuttanut kuumotusta, kun ostin tuon nuoremman pojan opetuslupa-autoksi. Luvat hoidettiin kuntoon helmikuun lopulla ja heti kahden päivän päästä Xanttu räjähti käsiin. Eli vähän painetta siltä suunnalta saada kuntoon. Tosin jannu täyttää 18 vasta 29.12. eli jäähän tässä vielä suorastaan ruhtinaallisesti sompailuaikaa. Edellyttäen tietysti, että tuo rempan jälkeen suostuu pysymään läjässä :roll:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantian takajarruille ei tuu painetta
ViestiLähetetty: 28.04.2014 09:32 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Dsharrastelija kirjoitti:
Eiku kuntoon ja baanalle, kesä alkaa pian!


Kuten jo tuolta Yleistä-alta "Hyötyajoa Citroenilla"-topicista saatoitkin huomata, Xanttu taas (lopultakin) ajossa. Saatan vielä jossain vaiheessa koota nämä kevään kommellukset "Projektit"-osioon, vaikka kyseessä on siis ihan parin sadan Citikka, joka ei ole eikä tule olemaan koskaan mikään näyttelypeli. Tavoite on päästä sillä luotettavasti eteenpäin ja saada nuorempi kundi opetettua opetusluvalla. Siinä sitä haastetta onkin, vahaillaan ja vaihdellaan sitten niitä kuppaisia "kromilistoja" joskus tai sitten ei ;)
Aika tässä on aina kortilla eli voi olla, että tuon koosteen tekeminen jää hamaan tulevaisuuteen jos ylipäätään toteutuukaan. Seuraavaksi nimittäin pitäis ottaa työn alle viimeinen aito Volvo; -98 vuosimallin suoralla bensakutosella varustettu mukavuuslippulaiva V90, joka jostain kumman syystä on 340 tkm:n rajapyykillä alkanut merkata reviiriään motööriöljyllä siinä kun talouden toinen, pienellä kahden litran apumoottorilla varustettu -91 seiskasatanen ei vastaavaa tee vieläkään, vaikka mittarissa on 550 tkm

Mutta nyt siis Xantulla ajettu eilen hyötyajoa sata kilsaa ja tänään tultu duuniin Lepuskiin 60 kilsan matka. Ainakaan vielä ei tiputtele alleen ja toisaalta ei myöskään tullessa syttynyt tuleen :lol:



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 17 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 9 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron