Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 9 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Nouseeko C5 sisäänkäyntiasentoon kaukosäätimellä?
ViestiLähetetty: 20.08.2014 20:44 
Käyttäjän avatar

Hämärästi muistelisin että eka kerran kun ajoin C5:ttä noin 8 vuotta sitten, auto olisi kaukosäätimen nappia painamalla samalla kun peilit asettuivat ajoasentoon noussut hieman ylemmäs että sisäänkäynti olisi herraskaisempaa. :D

Onko siis autossa tuollainenkin ominaisuus, kuinka se kytketään päälle/pois?

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

Viestin otsikko: Re: Nouseeko C5 sisäänkäyntiasentoon kaukosäätimellä?
ViestiLähetetty: 20.08.2014 21:51 

Mulla ainakin esim. duunista lähtiessä ennemminkin nokka tippuu alaspäin.

Ennen oli Sitikka, nyt vain Väärämmerkkinen Japaninmersu

Assumption is the mother of all fuck ups.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2014 22:26 
Käyttäjän avatar

vibes kirjoitti:
Mulla ainakin esim. duunista lähtiessä ennemminkin nokka tippuu alaspäin.

Ahaa. Mites kotoa lähtiessä?

BX 16 TGS, BX Premier, BX Gti, Xantia, 2x ZX, Xsara, 2x C5, C5II, 2x C4, 2x C3, Berlingo...
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2014 22:37 
Käyttäjän avatar

Tapsa 63 näytti aikoinaan aamupäiväkahvilla Esson-baariporukalle kuinka C5:n oikein hypähtää innosta kun omistaja vapauttaa kaukosäätimestä ovien lukituksen. Oli kuulemma paarin porukka ihmeissään tuon selityksen ja näkymän kanssa 8-)

C5:n nousee valmiiksi vastaanottamaan autoon kuormaa ja siksi se etukäteen nostaa itseään ylemmäs kaukosäätimestä lukkoja auottaessa. Sen tekee mahdolliseksi älyn ohjaama sähköpumppu. Ei sitten näytä niin pahalta notkahdukselta, jos autoon astuukin sisään kyytiläinen vaikka joka ovesta, vaikka autoa ei ole käynnistetty. :)
Siis ylösnousu ennen autoon astumista on ominaisuus, mutta kai sitäkin pystyy rukkaamaan kun älyä oikein opettaa.

Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa

ViestiLähetetty: 20.08.2014 22:40 
Käyttäjän avatar

eskere kirjoitti:
Siis ylösnousu ennen autoon astumista on ominaisuus, mutta kai sitäkin pystyy rukkaamaan kun älyä oikein opettaa.

saakutti, kukalie opettanu miun viitosen olemaan nousemati? :oops: :twisted: :evil: :roll:

Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2014 07:01 
Käyttäjän avatar

Voi olla, että olen nyt ilonpilaaja, mutta voisiko kyse olla vuotavista jousitolpista? Sitten kun ovet avaa, herää jousituksenkin äly ja korjailee korkeuden oikeaksi. Näin minulla tekee yleensä yön jälkeen, lyhyemmillä (korkeintaan muutaman tunnin) seisotuksilla käy juurikin niin, että nokka tipahtaa hieman alaspäin.

En ole itse tuollaisesta ominaisuudesta kuullutkaan, vaikka eipä se nyt sitä todista, etteikö sellaista voisi olla... Epäilen kuitenkin hieman.

C6 3.0 HDi ('09), C5 2.0 HDi Break ('05), CX 20 Pallas ('83)
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2014 08:08 
Käyttäjän avatar

Itse olen taasen ajatellut että tuo muuttaa itsensä levosta ajoon, nousee ikäänkuin tassuilleen, valmiina vastaanottamaan tiestön haasteet, joita niitä nyky-Suomen tiestöllä riittääkin yhä vain enenevissä määrin, valitettavasti. No onneksi C5 hoitaa homman ja tässä taas jo talvea oottelenkin kun pääsee kunnon lumiröykkyjen yli taas leijailemaan vs. naapureilta lähtee hampaista paikat omissa autoissaan :lol:

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Weinsberg CaraOne 550 UK -24
Suzuki GSF1250SA GT Bandit -08
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2014 19:44 
Käyttäjän avatar

C6 laskee hieman korkeutta kun kääntää virrat pois/pysäköi. Vastaavasti kun kääntää virrat päälle, nousee normaali korkeuteen. En tiedä onko sama ominaisuus joissakin C5:ssa.

C4 V8
- Vikakoodien luku -
Poissa

ViestiLähetetty: 21.08.2014 21:36 

Kokeilkaa kääntää pysäköidessä kaikki johonkin suuntaan pysähdyksissä. Joskus jää jojottelemaan hetkeksi, siinä vasta muilla onkin ihmettelmistä. C5 nostaa ajokorkeutta kun rattia käänetään tappiin ja kun ei liiku mihinkään korjataan normikorkeuteen :?:
Joskus sattu tekemään noin ruudulla...

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 9 viestiä ]