Moikka foorumilaiset.
Niinhän siinä sitten kävi, että citikka pomppasi katsastuksessa.
Vikalista on "kohtuullisen" pitkä vaikka viat ei sinäänsä pahoja ole, mutta autoja vähemmän värkänneenä osa vioista tuottaa suuria ongelmia.
Olen vähän tällainen tee-se-itse mies joten pyrin aina ensin itse korjaamaan viat. Jos sormi menee suuhun pyrin pyytämään apua, että osaisin myöhemmin tehdä asian itse.
Kysyisinkin olisiko kenelläkään aikaa opastaa minua "kädestä pitäen" vikojen korjauksissa? (tietenkin mahdollisista korvauksista sovitaan auttajan kanssa keskenään)
Minulla ei luonnollisesti ole nosturia, mutta ainakin tikkurilan nesteellä on autonosturi.
En tiedä onko minulla työvälineitä (koska en tiedä mitä kaikkia välineitä korjauksessa tarvitaan).
Olen sen verran tykästynyt citikkaani, etten viitsisi paalaamoon sitä pistää sen takia, ettei minulla ole rahaa sitä korjaamolle viedä.
Vikalista:
*Käyttöjarru - Lukkiutumatton jarrujärjestelmä
Merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia - jälkitarkastus.
Tämä merkkivalo tosiaan paloi parikertaa talvella, mutta sammui kun käynnisti auton uudestaan, nyt se sitten katsastuksessa oli palanut katsastusmiehen istuttua autoon. Katsastuksen jälkeen se ei ole palanut kertaakaan?!?
Seisontajarrun dynamometritesti - Seisontajarru edessä vas. ja oik.
Ei toimi - jälkitarkastus
Seisontajarru - Seisontajarrun vaijeri/tangot vasemmalla edessä
Ei toimi - Jälkitarkastus
Kyllä vaijeri on poikki. Tarkastettiin katsastusmiehen kanssa ja oli vasemman eturenkaan takaa poikki.
Motonetistä varmaan saa kohtuu hintaan oikean osan (en osaa itse vaihtaa)
Etuvalo - Etuvalo (parkki) vasemmalla
Ei toimi - Korjauskehotus (osaan itse vaihtaa)
Bensiinimoottorin pakokaasumittaus - Lambda-arvo
Lambda poikkeaa sallituista arvoista korotetulla pyörimisnopeudella - Jälkitarkastus
Bensiinimoottorin pakokaasumittaus - O2-pitoisuus, joutokäynnillä
Runsas happipitoisuus vääristää päästöarvoja - Jälkitarkastus
Pakoputkisto - Pakoputkiston liitos takana
Vuotaa - korjauskehotus
Nämä kolme vikaa johtuvat juurikin pakoputken liitoksesta (osaan itse korjata, luulisin)
Ohjausvaihde - Hammastangon suojakumi oikealla
Vaurioitunut - Korjauskehotus (en osaa kunnostaa)
Turvavyöt ja -varusteet - Turvatyyny
Merkkivalon mukaan ei edellytyksiä toimia - Jälkitarkastus (En tietääkseni osaa korjata jos penkin alla olevien johtojen heiluttelu ja taittelu ei auta).
Ajoaikaa 2.5.2014 asti...