Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia 2:n pyyhinkoneiston laakerit
ViestiLähetetty: 10.05.2014 23:35 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Jaahah, taas harrastetaan:

Osaako joku tietäjä suoralta kädeltä sanoa kannattaako Xantia 2:n etulasin pyyhinkoneisto irrottaa ja purkaa laakereiden vaihtoa varten, ja voiko ne kaikki kohtuudella vaihtaa? Activan pyyhinkoneistossa tuntuu se tuttu "lotina" tai kolahdus molemmissa ääriasennoissa, joka viitannee koneiston kuluneisiin laakereihin. Lienevätkö liukulaakereita eli pelkkiä metalliholkkeja tässä mallissa?

Vai onko ainoa vaihtoehto tehdasuusi pyyhinkoneisto eteen.

Onko purku kovinkin paha tehtävä, mitä pitänee purkaa pois edestä?



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2:n pyyhinkoneiston laakerit
ViestiLähetetty: 10.05.2014 23:40 

Viestit: 274
Paikkakunta: Lohja
Tuttu lotina ? Olisko kyseessä kerrankin sellainen vika, jota mun nenärengasmieheltä ostamassani Xantussa EI ole ;)



Miks nää aina hajoo jostain kohtaa,,,
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2:n pyyhinkoneiston laakerit
ViestiLähetetty: 10.05.2014 23:45 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2666
Kun ei ole Xantiaa minulla ennen ollut, en tiedä onko Xantiasta tuttu, mutta kaikista käytetyistä ja paljon ajetuista autoista. Kun pyyhinkoneiston välykset pikku hiljaa kasvavat talvisissa oloissa ja sateella, tulee niihin ääriasentoihin joissa pyyhkimien suunta muuttuu sellainen mekaaninen "kolahdus" tai lotina, kun koneiston välykset nollautuvat toiseen suuntaan. Eli akselit pääsevät liikkumaan holkeissaan tai laakereissaan ääriasennosta toiseen laitaan.

Varmasti joku on tuollaisen purkanut - odotellaanpas kiinnostuneena tietoa.



Miehellä on elämässään yksi suuri valinta; harrastaako huonoja naisia vai huonoja autoja.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2:n pyyhinkoneiston laakerit
ViestiLähetetty: 11.05.2014 01:58 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Toki ne on lähinnä puslia, jotka minivoivat liikeradan välykset. Yksitoikkoinen liikerata ja voitelun puute(vastaanottava pinta ei enään pyöri, vaan rasitus kohdistuu jo kuluneelle alueelle)tuhoaa tietyssä kohtaa liukupinnan, josta tietenkin seuraa toleranssia kulutuspinnoilla, koska pinta ei kulu tasaisesti. Melko varmasti, puslan asentoa muuttamalla ja asentoa rajoittamalla saadaan välykset pois liikeradasta.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia 2:n pyyhinkoneiston laakerit
ViestiLähetetty: 11.05.2014 09:16 

Viestit: 1219
Paikkakunta: Ulvila
Irtonainen setti löytyy tallista, pitänee tsekata saako osia vaihdeltua, en ole ennen törmännyt tällaiseen problemaan. Oon aina vaihdellut kokonaisia paketteja. Työnä xantian pyyhin mekanismin irrotus on helppo homma, ne muovit vaan pois siitä tuulilasin alaosasta ja kaikki on käsillä siinä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 4 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: