Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Xantia hydr. terminologiaa
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18136
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  lunkerpur [ 15.05.2014 15:21 ]
Viestin otsikko:  Xantia hydr. terminologiaa

Tervehdys kaikille.

Xantiasta on hydr. putki poikki ja ainakin motonetissä näytti olevan valmiita putkia myytävänä, vaan mikähän tämä putki lienee nimeltään?

Kuva

Kuva

Kirjoittaja:  Cikatti [ 15.05.2014 15:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Jarruputki

Kirjoittaja:  kokemjne [ 15.05.2014 16:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

vasen taka

Kirjoittaja:  lunkerpur [ 15.05.2014 16:09 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Cikatti kirjoitti:
Jarruputki


Eikä :oops: Samasta kohdasta se vuotaa hydraulinesteetkin maahan. Pitää vissiin tutkia ihan ajatuksen kanssa tuota systeemiä, ajattelin vain, että hydr.nestettä vuotaa siitä kohden - putki poikki -kyseessä oltava hydr.putki.

Kirjoittaja:  r_a_n_u [ 15.05.2014 16:21 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

lunkerpur kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Jarruputki


Eikä :oops: Samasta kohdasta se vuotaa hydraulinesteetkin maahan. Pitää vissiin tutkia ihan ajatuksen kanssa tuota systeemiä, ajattelin vain, että hydr.nestettä vuotaa siitä kohden - putki poikki -kyseessä oltava hydr.putki.

Sama hydraulineste niin jousitusjärjestelmässä kuin jarrujärjestelmässäkin.

Kirjoittaja:  Esa66 [ 15.05.2014 16:25 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Eli tuommonen putki kyseessä

Kuva

Kirjoittaja:  lunkerpur [ 15.05.2014 17:02 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

r_a_n_u kirjoitti:
Sama hydraulineste niin jousitusjärjestelmässä kuin jarrujärjestelmässäkin.


Eli kun täytin sen LHM tarralla olevan säiliön ihan perus hydrauliöljyllä niin se sama neste on nyt myös jarrupiirissä?

Mutta se varsinainen vuoto olikin siinä...sylinterissä vai miksi sitä sanoisi - säädettävä iskunvaimennin.

Kuva

Voikohan tuota korjata vai pitääkö uusia koko systeemi?

Kirjoittaja:  kokemjne [ 15.05.2014 17:30 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

ensinnäkin. jarruissa sitä on vasta kun olet päästänyt vanhaa nestettä ilmaruuvien kautta . muuten ne ovat umpinaiset. jarruventtiilissä kyllä neste vaihtuu ajan kanssa. lisäksi tuo kuva näyttää lähinnä ruosteiselta mäntä/työntötanko yhdistelmältä jossa suojakumin sisällä on ollu vettä ,eikä hydrauliikka lientä.

Kirjoittaja:  svc [ 15.05.2014 17:48 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Jos englanti taipuu, niin kannattaa lukea tämä ihan ajatuksen kanssa:
http://citroen.tramontana.co.hu/system/ ... nguide.pdf
Sivut 22-50 käsittelevät jousituksen ja jarrujen toimintaa.

Kirjoittaja:  jaakkovaakko [ 15.05.2014 18:57 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Takajarruputki poikki ja takajousisylinterin suokakumi rikki.Pientä ohivuotoa jousisylinterillä on aina, mutta nyt sylinteri on hiukan ruostunut rikkonaisen suojakumin vuoksi. Sama hydrauliikkaneste\paine käyttää jousitusta sekä jarruja.

Kirjoittaja:  Xari [ 15.05.2014 22:17 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Lainaa:
Voikohan tuota korjata vai pitääkö uusia koko systeemi?


Uusi suojakumi ei kauheita maksa, samalla kannattaa ottaa uusi klemmari sinne yläpäähän, on ihan omanlainen, sylinterin kunto pidemmän kuraliotuksen jälkeen on arvoitus mut saahan noita purkuosana, ainakin kannattaa putsata kunnolla.

Kirjoittaja:  Cikatti [ 17.05.2014 00:41 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Tuollainen jarruputki on melko monessa Citruunassa ja tuo spriraali on siksi että se joustaa montuissa koska takajarruilla ei ole erillista joustavaa kumiosuutta. Ja, kuten kolleegat jo mainitsi, sama hydraulineste ja hydraulijärjestelmä on sekä jousilla että jarruilla :D

Kirjoittaja:  lunkerpur [ 19.05.2014 11:23 ]
Viestin otsikko:  Re: Xantia hydr. terminologiaa

Cikatti kirjoitti:
spriraali on siksi että se joustaa montuissa koska takajarruilla ei ole erillista joustavaa kumiosuutta.


Kiitoksia, ihmettelinkin miksi pitää olla tuollainen spriraali. Koputtelin vähän auton helmoja ja molemman puolen helmat olivatkin pelkkää maalia joten pitää vähän miettiä kannattaako tätä ruveta laittamaan ollenkaan. Startissa häikkää, pumppu vuotaa (diesel), sähköissä häikkää, lahovikaa ja sitten tämän topikin aiheet.

No jos totta puhutaan niin romu-ukoilta tämän auton pelastinkin :) , mutta kyllä pihaan autoja mahtuu joten antaahan homman muhia.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/