Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 15:21 

Viestit: 4
Tervehdys kaikille.

Xantiasta on hydr. putki poikki ja ainakin motonetissä näytti olevan valmiita putkia myytävänä, vaan mikähän tämä putki lienee nimeltään?

Kuva

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 15:57 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Jarruputki



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 16:02 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4684
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
vasen taka


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 16:09 

Viestit: 4
Cikatti kirjoitti:
Jarruputki


Eikä :oops: Samasta kohdasta se vuotaa hydraulinesteetkin maahan. Pitää vissiin tutkia ihan ajatuksen kanssa tuota systeemiä, ajattelin vain, että hydr.nestettä vuotaa siitä kohden - putki poikki -kyseessä oltava hydr.putki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 16:21 

Viestit: 2699
lunkerpur kirjoitti:
Cikatti kirjoitti:
Jarruputki


Eikä :oops: Samasta kohdasta se vuotaa hydraulinesteetkin maahan. Pitää vissiin tutkia ihan ajatuksen kanssa tuota systeemiä, ajattelin vain, että hydr.nestettä vuotaa siitä kohden - putki poikki -kyseessä oltava hydr.putki.

Sama hydraulineste niin jousitusjärjestelmässä kuin jarrujärjestelmässäkin.



Tavallinen terve järki ei ole erityisen tavallista.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 16:25 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2155
Paikkakunta: Kerava
Eli tuommonen putki kyseessä

Kuva


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 17:02 

Viestit: 4
r_a_n_u kirjoitti:
Sama hydraulineste niin jousitusjärjestelmässä kuin jarrujärjestelmässäkin.


Eli kun täytin sen LHM tarralla olevan säiliön ihan perus hydrauliöljyllä niin se sama neste on nyt myös jarrupiirissä?

Mutta se varsinainen vuoto olikin siinä...sylinterissä vai miksi sitä sanoisi - säädettävä iskunvaimennin.

Kuva

Voikohan tuota korjata vai pitääkö uusia koko systeemi?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 17:30 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4684
Paikkakunta: 05460 Hyvinkää
ensinnäkin. jarruissa sitä on vasta kun olet päästänyt vanhaa nestettä ilmaruuvien kautta . muuten ne ovat umpinaiset. jarruventtiilissä kyllä neste vaihtuu ajan kanssa. lisäksi tuo kuva näyttää lähinnä ruosteiselta mäntä/työntötanko yhdistelmältä jossa suojakumin sisällä on ollu vettä ,eikä hydrauliikka lientä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 17:48 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Jos englanti taipuu, niin kannattaa lukea tämä ihan ajatuksen kanssa:
http://citroen.tramontana.co.hu/system/ ... nguide.pdf
Sivut 22-50 käsittelevät jousituksen ja jarrujen toimintaa.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 18:57 

Viestit: 684
Takajarruputki poikki ja takajousisylinterin suokakumi rikki.Pientä ohivuotoa jousisylinterillä on aina, mutta nyt sylinteri on hiukan ruostunut rikkonaisen suojakumin vuoksi. Sama hydrauliikkaneste\paine käyttää jousitusta sekä jarruja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 15.05.2014 22:17 

Viestit: 5777
Paikkakunta: Lahti
Lainaa:
Voikohan tuota korjata vai pitääkö uusia koko systeemi?


Uusi suojakumi ei kauheita maksa, samalla kannattaa ottaa uusi klemmari sinne yläpäähän, on ihan omanlainen, sylinterin kunto pidemmän kuraliotuksen jälkeen on arvoitus mut saahan noita purkuosana, ainakin kannattaa putsata kunnolla.



Kunniajäsen ;) BX 1.9 GTi A -91 1/2 BX 1.6 GTi -91
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 17.05.2014 00:41 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5854
Paikkakunta: Tuusula
Tuollainen jarruputki on melko monessa Citruunassa ja tuo spriraali on siksi että se joustaa montuissa koska takajarruilla ei ole erillista joustavaa kumiosuutta. Ja, kuten kolleegat jo mainitsi, sama hydraulineste ja hydraulijärjestelmä on sekä jousilla että jarruilla :D



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Xantia hydr. terminologiaa
ViestiLähetetty: 19.05.2014 11:23 

Viestit: 4
Cikatti kirjoitti:
spriraali on siksi että se joustaa montuissa koska takajarruilla ei ole erillista joustavaa kumiosuutta.


Kiitoksia, ihmettelinkin miksi pitää olla tuollainen spriraali. Koputtelin vähän auton helmoja ja molemman puolen helmat olivatkin pelkkää maalia joten pitää vähän miettiä kannattaako tätä ruveta laittamaan ollenkaan. Startissa häikkää, pumppu vuotaa (diesel), sähköissä häikkää, lahovikaa ja sitten tämän topikin aiheet.

No jos totta puhutaan niin romu-ukoilta tämän auton pelastinkin :) , mutta kyllä pihaan autoja mahtuu joten antaahan homman muhia.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 13 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 8 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: