Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]

Sivu 1/1 [ 5 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: BX saranan hitsaus
ViestiLähetetty: 19.05.2014 18:47 
Käyttäjän avatar

Repesi perhana kuskin oven ylempi sarana irti. Homma on nyt muuten selkeä, ovi ja etuloksu pois pehmeiden osien poisto ja uutta peltiä tilalle. Mikä olisi paras tapa saranan kohdistukseen? Itse ajattelin kiristää muttereilla kierretangon alempaan saranaan ja mutterin ylemmän saranan alareunan kohdalle. Sillä voi sitten laittaa ylemmn saranan hitsauksen ajaksi. Saranat on väljät, joten ne ajattelin porata 8 milliin. Paksumpi kierretanko olisi myös tukevampi kohdistusta ajatellen. Koriin pitänee piirrottaa myös merkit.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

Viestin otsikko: Re: BX saranan hitsaus
ViestiLähetetty: 19.05.2014 19:06 
Käyttäjän avatar

Minäkin tämän asian kanssa painin, onneksi on autopeltipaja naapurissa, niin teetän työn ammattilaisella. Satasella tekee ammattilainenkin työpäivän ;)
Enkä kyllä Sporttiin halua omia taitojani esitellä :lol: Antaa ammattilaisen hoitaa :)
Ihan ei yksi työpäivä riitä, minulla on kohtuulliset( kuulemma kohtuuttomat) vaatimukset ;)

Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 21:33 
Käyttäjän avatar

Kävin nyppäämässä oven irti. Sarana on vielä yhdeltä reunalta kiinni, joten korkeus on vielä kohdallaan. Sivistynyt arvaus on, että saranat ovat samalla linjalla, joten eiköhän kierretankoviritys toimi jiginä.

BX 1.9 Gti 16V, BX 1.6 Gti, Xantia 1.6i SX berline, C5 2.0 SX Break, Berlingo 1.6 Multispace
Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 22:07 
Käyttäjän avatar

Profiili WWW
Edes ranskalainen insinööri ei sentään pysty tekemään aukeavaa ovea jossa saranat eivät olisi samalla akselilla.. Kierretangolla minä olen tehnyt, mutta silti tuppaa kaipaamaan moskasäätöä heftauksen jälkeen että saa välykset oikein kompensoitua.

Mitä pahempi paikka, sitä pitempi jenka.
http://mattila.puheenvuoro.uusisuomi.fi/
http://alstuttu.org/
Poissa

ViestiLähetetty: 19.05.2014 23:15 
Käyttäjän avatar

Ranskalaisesta insinööriltä varmaan sekin onnistuisi jos yrittäisi. :D Voisihan sen saranan laittaa ensin oveen, ovi paikalleen, kiiloilla välykset kohdalleen ja sitten sitten heppaisi kiinni. Loksuhan täytyy ottaa pois edestä, joten hitsaamaan mahtuisi.

Poissa

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 5 viestiä ]