Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
pikanen kysely EGS laatikosta http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18207 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | rimpjar [ 25.05.2014 19:51 ] |
Viestin otsikko: | pikanen kysely EGS laatikosta |
niin pitäis huomenna käydä vilkasemassa Citroën C4 Grand Picasso Hdi 138 EGS Exclusiv -09 ajettu 50 tuhatta kun tuli tila-auton tarvetta mutta tuo laatikko miten kestää vetää asunto vaunua no ei koko ajan mutta kumminkin noin 5-6tuhattta kesän aikana. |
Kirjoittaja: | Hessu [ 25.05.2014 21:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: pikanen kysely EGS laatikosta |
Eipä tuo maantiellä sen enempää kärsi kuin tavallinen manuaali. Joissain tilanteissa kannattaa tietysti valita manuaalisesti vaihde jos vaikuttaa siltä että vatkaa jatkuvasti kahden vaihteen välillä. Robottilaatikon huono puoli on parkkeeraus ja ryömitys, raskaan kärryn kanssa alkaa kytkin helposti haiskahtamaan eikä sille mahda oikein mitään. |
Kirjoittaja: | topau [ 30.05.2014 02:33 ] |
Viestin otsikko: | Re: pikanen kysely EGS laatikosta |
Seuraavat viikot näyttää meillä, että kuinka tuo toimii asuntovaunun kanssa. Mun ymmärryksen mukaan tuon pitäisi vaunun kanssa toimia juuri yhtä huonosti kuin normaali manuaalilaatikko eli luistattamaan joutuu, jos hitaasti joutuu ajamaan/peruuttamaan. Vähän tulee kunnon automaattia tuossa suhteessa ikävä, mutta muuten tuossa laatikossa lienee manuaalin ja automaatin hyvä kompromissi. Vaihdonkin saa ohjattua sopivaan kohtaan, kun pikkasen keventää poljinta, jolloin tuo toimii muuten kuin manuaali, mutta ei tartte keppiä vatkata ja kytkintä polkea. Tulin itsekin hankkineeksi juuri samanlaisen ja samantien korjaamolle kaksoismassavauhtipyörän ja kytkimen vaihtoon. Tuossa mittarissa tosin jo 165tkm, mutta toivottoman surkeita esityksiä nuo vauhtipyörät. Käsin käännettynä klappia 3 cm kehällä eli n. 13 astetta ja se tuntuu muuten melko isona klappina moottorijarrutuksen ja vedon välillä. Jos ihan hitaasti liikkeelle lähtiessä tuntuu ravistusta, niin vauhtipyörä on lopussa ja remonttiin on hyvä varata n. 2500 eur Veholla laitettaessa. Mun tapauksessa puolet meni myyjäliikkeen piikkiin, joten ei ihan itku tullut silmään. En tiedä onko tuon EGS/BMP6-laatikon kanssa saatavana kiinteän vauhtipyörän ja jousitetun kytkinlevyn yhdistelmää, mutta kannattaa selvittää, jos tulee sama vika eteen. |
Kirjoittaja: | topau [ 05.05.2015 21:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: pikanen kysely EGS laatikosta |
On hieman aikaa vierähtänyt edellisestä kommentista, mutta hyvin tuolla neljä viikkoa vaunua tuli vedettyä pitkin eurooppaa (viime kesänä). Pari kertaa antoi kytkin hivenen hajua kärryä leirintäalueelle parkatessa, mutta ei muita oireita. Jos vaunussa olisi ns. mover, niin ei tarvitsisi ajaa autolla ihan paikalleen vaan se hoituisi moverilla. Pahintahan on toki pieneenkin ylämäkeen peruuttaminen, kun vaunun jarrut hankaa vastaan. Lisäksi tuo ilmajousitteinen on hyvä kärryn veturiksi, kun aina on perä oikealla korkeudella. |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |