Hep! Voikos olla totta että otsikon mukaisessa ajoneuvossa on sijoitettu öljykello moottorin ja rintapellin väliin, pakosarjan alle jemmaan niin, ettei sinne normaali ihminen pääse oikein alta eikä päältä? Vai onko tehty havainto ihan väärästä anturista? Mikäli öljyn painetunnistin on tuonne kätketty, otetaan hyviä vaihto-ohjeita vastaan!
Voisi olla tietysti paikallaan mainita oireista, eli öljynpaine hälyttelee silloin tällöin ja välillä varoitusvalo (syttyy merkkiäänen kera) on jäänyt palamaankin, joten moottori on sammutettu. Minkäänlaisia ääniä, jotka viittaisivat öljynpaineiden katoamiseen oikeasti, ei ole havaittu, eli kilkatukset ja kalkatukset loistavat onneksi poissaolollaan. Joskus kuluu kotvanen aikaa ja alkaa jo vaikuttaa siltä, että häiriö on mennyt ohi, mutta sitten valo taas syttyy... Kysymyksiä vielä hieman jäsennetymmin:
1) Missä öljyn paineanturi sijaitsee ko. moottorissa? 2) Mikäli sijainti tuolla ahtaassa paikassa pakosarjan alla, niin vinkit vaihtoa ajatellen ovat enemmän kuin tervetulleita! 3) Onko kokemuksia vastaavista ongelmista ja mahdollisesti tietoa mikä muu olisi aiheuttanut moiset oireet? 4) Kuinkas näissä on moottoriöljyn paineensäätö järjestetty, onko säädin pumpun yhteydessä vai muualla, missä..? 5) Onko öljykierrossa takaiskuventtiiliä tai vastaavaa muuta juttua, joka voisi johtaa ongelmanratkaisussa oikeille jäljille? 6) Yksi mahdollisuus lienee sekin, että öljykellolle menevä johto ottaa maihin matkan varrelta, mutta huono on sitäkään piuhaa pakosarjan alta lähteä haeskelemaan...
|