|
Kirjoittaja |
Viesti |
KaitsuS
|
Viestin otsikko: Xsara Picasson kytkinvaijerin vaihto? Lähetetty: 23.06.2014 18:13 |
Viestit: 9
|
2000 vm. 1,8 bensa Picasson kytkinvaijerin automaattisäätö hajosi. Poljin jää välillä pohjaan, mutta nousee esim. kädellä ylös ja taas toimii hetken... Miten kytkinvaijeri vaihdetaan helpoiten? Pitääkö jarrutehostin irroittaa jotta pääsee roplaamaan läpiviennin kiinnitystä? Vai riittääkö pelkkä voima?? On sitten jonkun verran ahtaat välit. Kertokee!!!
|
|
|
|
 |
Wesa
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson kytkinvaijerin vaihto? Lähetetty: 23.06.2014 21:30 |
Viestit: 1332 Paikkakunta: Järvenpää
|
Vaihdoin viime syksynä meidän hdi:n. Harvinaisen hankala oli ensikertalaiselle Picasson kanssa ja lopulta onnistui sellaisen ketutus-kaaos-väkisin sekoilun kautta että hyviä ohjeita ei ole antaa, ehkä sen voi saada helpostikin? Paljon apua oli lopulta halpaendoskoopista jolla näki vaijerinpään asennon polkimen puolella. En muista tarkalleen miten sain polkimeen kiinni mutta se säätömötikkä ei käsivoimin oikein uponnut riittävän syvään jotta vaijeri ois ulottunut vaikka oli lukitussa asennossa. Vai jäiköhän siitä vanhasta kiristimestä joku osa ensin sinne reikään mikä ahdisti ja kun sen sain pois niin helpotti, en muista? Oli niin hankala, kiire, hyttyset Ym kokonaisvaltainen ketutus ettei muistikuvia oikein löydy..
Xantia Activa Tct -96 CX 20 TRE -88 -> 22i projekti, CX 25 Prestige -84 GS X3 ZEV-projekti, C5 2.2 HDI 170 -08 XM V6 A. -95 C6 2.7 HDi
|
|
|
|
 |
KaitsuS
|
Viestin otsikko: Re: Xsara Picasson kytkinvaijerin vaihto? Lähetetty: 23.06.2014 23:13 |
Viestit: 9
|
No homma hoitui joten vastaan itselleni ja apua tarvitseville.
Bensa 1.8 Picassoon oli ehdolla 3 erilaista kytkinvaijeria. 2kpl automaattisäädöllä, toinen oli 4cm lyhyempi. Sitten oli manuaalisäätöinen vaijeri. Myyjä tarjosi yleisintä automaattikiristimellä ollutta. Tiesin, että autossani on automaattisäätöinen vaijeri joten sen otin Motonetista n.35e. Jos vaijeri on liian lyhyt niin saattaa tulla edellisen kirjoittajan eli Wesan kaltaisia ongelmia??
Kytkinpäästä auton alta vaijerin pää irti. Kytkinpoljin irti. Varo sitä muovista kytkinvaijerin päänpidikettä, että se ei hajoa. Ja taikasana oli raaka voima kun auton alta kiskaisin vanhan vaijerin kuorineen irti. Kuori oli parilla Click-kynnellä kiinni väliseinässä.
ÄLÄ OTA uuden automaattisäätöisen vaijerin kiristimen suojaa vielä pois, vasta viimeiseksi niinkuin ohjeessa lukee!
Sitten osat kiinni. Ujutin vaijerin yläpään jarrutehostimen alle sinne omaan reikäänsä ja se kliksahti kiinni kun tarpeeksi työnsi. Ensin avasin jarrupolkimen takaa jarrutehostimen 4 mutteria (yksi on kytkinpolkimen kumin alla piilossa) ja sain vedettyä jarrutehostinta hiukan ulospäin. Tuli tilaa hiukan toimia a ujuttaa vaijeri koloonsa.
Vasemman etupuörän kohdalta auton alta näkee vaijerin kulkureikään vaikka otsalampun kanssa. (Pyörä on siis irti ja auto nostettu ilmaan tai montulla)
-Sitten vaijerin yläpää polkimelle hollilleen ja muoviseen kiinnikkeeseen kiinni sekä kytkinpoljin paikoilleen. Vaijerin asettelu konehuoneen puolelle kahdelle ohjurilenkille siinä vasemman etupyörän takana ja vaijerin alapää kiinni kytkimelle. Ja lopuksi irti se automaattikiristimen suoja. Väänsin sitä pienellä meisselillä ja se lohkesi pois.
Kaikki irroitetut mutterit kiinnni jarrutehostimelta ja polkimilta.
Koekäyttö ja taas kulkee!!
|
|
|
|
 |
|
|