Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Xantian korierot eri moottoreilla http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18457 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 25.06.2014 13:33 ] |
Viestin otsikko: | Xantian korierot eri moottoreilla |
Pick-up -projektin suunnittelu etenee. Tätä ajatellen, ihan erilliskysymyksenä: Millaisia ja kuinka suuria ovat erot korissa ja apurungoissa (lähinnä kai kiinnityspisteet, läpiviennit jne) erikoneisten berline-xantioiden välillä? Voiko teknisesti esimerkiksi 1.8i:n pellin alle heittää V6:den ilman että joutuu porailemaan / kierteyttämään / hitsailemaan sinne uusia reikiä, kiinnikkeitä jne? |
Kirjoittaja: | Korppiloinen [ 26.06.2014 12:18 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Kiinnostava kyssäri. Joskus on lipsunut mieleen minkälainen operaatio olisi jälkiasentaa Activa-kilkkeet VSX:ään, ja juurikin onko siellä paikat oletusarvoisesti jo olemassa vaiko eikö.. |
Kirjoittaja: | svc [ 27.06.2014 12:04 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
ds-jekkeri kirjoitti: Pick-up -projektin suunnittelu etenee. Tätä ajatellen, ihan erilliskysymyksenä: Mikä vuosimalli? V6 ja HDi taisivat olla leveämpiä, kuin muut. Vai levisivätköhän kaikki mallit -98 alkaen? Pitääpä selailla noita korjaamokirjoja.
Millaisia ja kuinka suuria ovat erot korissa ja apurungoissa (lähinnä kai kiinnityspisteet, läpiviennit jne) erikoneisten berline-xantioiden välillä? Voiko teknisesti esimerkiksi 1.8i:n pellin alle heittää V6:den ilman että joutuu porailemaan / kierteyttämään / hitsailemaan sinne uusia reikiä, kiinnikkeitä jne? |
Kirjoittaja: | ds-jekkeri [ 27.06.2014 13:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Serie 2:sta puhutaan. Serie 1:n ja 2:n välillä on moniaita eroja hieman joka puolella. Mutta siis Serie 2:sten sisäisesti, sitä aprikoin. |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 27.06.2014 16:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Kori lienee 1:1 sama kaikissa kun pysytään pre-faceliftissä tai sitten faceliftin jälkeen. Liekö itse korissa eroja ykkösen ja kakkosen välillä kuin kakkoseen lisättyjen turvavarusteiden osalta? Pintapellit on toki erilaiset ainakin keulan osalta. Leveyserokin tehtiin ymmärtääkseni etulokasuojilla jotka levemmät facelifteissä ja ykköskorisen "sporttimalleissa". Eiköhän nuo 1,8SX ja V6 Activan erot rajoitu täysin tekniikkaan alustan ja moottorin sekä varusteiden osalta. |
Kirjoittaja: | svc [ 27.06.2014 18:55 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Korjaamomanuaali vuodelta -98 kertoo faceliftin myötä (RP 7668 ->) tulleista keulan muutoksista näin: -Runkopalkin pää, voimakkaalla moottorilla varustetut mallit *. Kaikki mallit. -Etulokasuojat: Suuremmat etulokasuojat voimakkaalla moottorilla varustetut mallit *. Kaikki mallit. (* 2.1TD, 2.0 TCT ja V6) Pitäisikö tämä ymmärtää niin, että runkoaisoissa on voimakonemalleissa kuitenkin jotain eroa? Nuo manuaalien suomenkieliset käännökset ovat toisinaan hieman arvoituksellisia ja juuri tuosta faceliftin manuskasta minulla ei ole alkukielistä versiota. |
Kirjoittaja: | Tepi [ 27.06.2014 19:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Xantippa kirjoitti: Leveyserokin tehtiin ymmärtääkseni etulokasuojilla jotka levemmät Raideleveys kasvoi yhteensä 20mm, kun faceliftiin tuli 10mm pienemmällä offsetilla varustetut vanteet (8mm vs 18mm). |
Kirjoittaja: | Xantippa [ 27.06.2014 22:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Tepi kirjoitti: Xantippa kirjoitti: Leveyserokin tehtiin ymmärtääkseni etulokasuojilla jotka levemmät Raideleveys kasvoi yhteensä 20mm, kun faceliftiin tuli 10mm pienemmällä offsetilla varustetut vanteet (8mm vs 18mm). ...jotka ei olis ilmeisesti pre-faceliftiin menneet eteen, paitsi tietty turboon tai kuuvetoseen jossa ne leveät lokarit. Facelifteissä leveämmillä renkailla (205) offset taitaa olla 15, liekö sama myös ykköskorisessa? Takapyörän aukothan on faceliftissä hivenen avarammat, tämä toki lienee puskurin erilaisen muotoilun ansiota, joten ei ole sinänsä korista kyse. 205/60 R15 + roiskeläpät ykköskorisessa oli melkolailla tiivis sovitus. |
Kirjoittaja: | XM-Hannu [ 23.07.2019 20:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
ds-jekkeri kirjoitti: Pick-up -projektin suunnittelu etenee. Toteutuiko tämä projekti aikoinaan? |
Kirjoittaja: | Sitruunaseppä [ 23.07.2019 21:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Xantian korierot eri moottoreilla |
Se on kai tämä, parkkiruudusta päätellen. https://twitter.com/hashtag/frenchute |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |