Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18543
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  KVG [ 06.07.2014 17:36 ]
Viestin otsikko:  Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99

Morjens! Googlen kautta olen yrittänyt metsästää mamman sitikan vikaa mutta apuja ei ole vielä oikeen löytynyt.
Eli moottorin vika valo palaa ja halppis testerillä antaa koodit: po903, po120, po220 ja po230 viisi kertaa, koje ei osaa eritellä tarkemmin.
Ja nyt oireet: Alkuun sammui kovassa kiihdytyksessä ja alkoi pahenemaan eli sammui huomattavasti herkemmin. Tyhjäkäynti vaeltaa. Sammuu viiveellä. väliin ei ota täysiä kierroksia n.2500rpm max. välillä sammuu hidastettaessa/moottori jarrutuksessa.
Jako tukkiin ja pumpun perään olen vaihtanut jo uudet magneetti venttiilit. Mutta ei vaikutusta! Mitäs pitäisi tehdä seuraavaksi? Onko ehdotuksia?
Seuraavaksi alan vaihtaan kaasupolkimen asento tunnistimen niin saa luultavasti koodit po120 ja po220 katoamaan.....

Kirjoittaja:  JUKE [ 06.07.2014 20:12 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99

Minkä verran kilsoja takana? Jos lähes 300 000 epäilisin polttoainepumppua tankissa, ei anna tarpeeksi painetta. Hdi.ssa kun ei riitä ihan pikku paineet jotta tomis kunnolla. Naapurin kaverilla samoja oireita ja korjaantu pumpun vaihdolla.

Kirjoittaja:  KVG [ 06.07.2014 20:19 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99

Joo mittarissa on vasta 419 tkm :)
Olen itsekkin miettinyt tuota siirtopumppua. Huomenna soitan kuitenkin paikalliseen korjaamoon ja kysyn onko
niillä kunnon luku laitteet citikkaa varten. Jos ei niin yritän selviytyä lahteen ja citikka-makelle.

Kirjoittaja:  KVG [ 06.07.2014 21:16 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99

Onko bensa sarassa samallatavalla ruiskun pumppu tankissa kuin on hdissä siirto pumppu?
Ja käykö ne keskenään?

Kirjoittaja:  KVG [ 09.08.2014 19:28 ]
Viestin otsikko:  Re: Citroen Xsara 2.0. HDi vm-99

Ja citikka on levällään edelleen.
Olen vaihtanut uuden anturan korkeapaine pumppuun ja suutin tukkiin sekä käytetyn mutta testatun siirtopumpun.
Kierrokset on edelleen rajoitetut, sammuu satunnaisesti moottorilla jarrutettaessa ja "jälkikäyntiä" sammuttaessa.
Nyt on johtosarja levällään mutta en ole murtumia nähnyt..
Osaako joku neuvoa vai pistänkö osina myyntiin?

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/