Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
C5 Antipollution + catalysator converter fault http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18551 |
Sivu 1/1 |
Kirjoittaja: | antsih [ 07.07.2014 12:11 ] |
Viestin otsikko: | C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Moi, Tuli otsikon mukaiset ilmoitukset näytölle ja vikakoodit P0202 ja P0401 OBD:stä. Auto alkaa käymään ilmeisesti vajailla pytyillä välillä heti käynnistettäessä ja välillä kesken ajon. Palautuu toisinaan normaaliksi heti ja toisinaan voi mennä 15min. Osaisiko joku sanoa onko tässä nyt joku ruiskusuutin vähän tukossa vai mikä voisi olla vikana? Saako itse tehtyä mitään korjaustoimenpiteitä? Tässä vielä vikakoodit: Error Codes P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected =================== Pending Codes P0401 Exhaust Gas Recirculation Flow Insufficient Detected P0202 Injector Circuit/Open - Cylinder 2 |
Kirjoittaja: | Oldis [ 07.07.2014 15:26 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Koska vaihdettu tulpat, mulla tuli samat viat, katos kun tulåpat vaihdettiin, samat myös jos ruiskusuutin hajalla. |
Kirjoittaja: | Oldis [ 07.07.2014 15:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Oldis kirjoitti: Koska vaihdettu tulpat, mulla tuli samat viat, katos kun tulpat vaihdettiin, samat myös jos ruiskusuutin hajalla.
|
Kirjoittaja: | Oldis [ 07.07.2014 15:29 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Siis sulla kakkos sylinterin ruiskusuutin hajalla, vaihda se, helppo homma tehdä itekkin. |
Kirjoittaja: | antsih [ 09.07.2014 11:49 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Noniin otin ruiskusuuttimet irti ja näkyi olevan kakkossylinterin suuttimen o-rengas vähän huonossa hapessa. Vuotaa ilmeisesti paineet pois tuolta.. Metsästän jostain O-renkaan ja kokeilen josko lähtisi toimimaan. Kiitokset neuvoista! |
Kirjoittaja: | olli__o [ 09.07.2014 12:07 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Tuo viimeinen vika-ilmoitus taitaa viitata siihen, että suuttimen sähköinen piiri olisi poikki, eli ECU ei näe suuttimen käämin vastusta. Suuttimen käämin voi mitata myös yleismittarilla vastusalueella, oikeita ohmeja en tiedä, mutta vertaile vaikka viereiseen, korkea-ohmiset voisi olla vaikka hieman alle 15 ohmia. Vika (katkos) voisi olla sitten yhtä hyvin johdossa tai liittimessä, ECU ei näe mistä kohtaa tulee katkos. |
Kirjoittaja: | antsih [ 10.07.2014 11:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla? |
Kirjoittaja: | antsih [ 12.07.2014 15:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Tilanne olisi tällainen tällä hetkellä: Vaihdoin rikkinäisen O-renkaan, ei vaiktusta. Vaihdoin 2 ja 3 pytyn tulpat keskenään, ei vaikutusta. Vaihdoin 2 ja 3 pytyn ruiskusuuttimet keskenään, ei vaikutusta. Nyt vikakoodit ovat tällaiset: Error Codes P0202 Injector Circuit/Open - Cylinder 2 Vehicle speed (Speed) 15 mi/h Long term fuel % trim Bank 1 (LTFT1) 0.0 % Engine coolant temperature (ECT) 199 °F Fuel system status (FSS) Closedloop:usingO2sensorforfuelmix Calculated engine load value (EngineLoad) 10.58 % Engine RPM (RPM) 1679 rpm Short term fuel % trim Bank 1 (STFT1) 6.25 % Intake manifold absolute pressure (MAP) 0.6021717670286278 Atm =================== Pending Codes P0202 Injector Circuit/Open - Cylinder 2 P0341 Camshaft Position Sensor "A" Circuit Range/Performance Voisiko tällaisen vian aiheuttaa rikkinäinen puolakansi? Olisiko muita ehdotuksiaVika tulee siis lähinnä lämpimällä koneella. |
Kirjoittaja: | antsih [ 14.07.2014 17:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Eipä auttanut puolakannenkaan vaihto. Edelleen ilmoittaa samoja vikakoodeja. |
Kirjoittaja: | olli__o [ 14.07.2014 18:28 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
Jos ruiskusuuttimen vikakoodi ei siirry vaihtamalla suuttimia keskenään on vika johdoissa tai liittimessä ( antsih kirjoitti: O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla? )Saako nollattua vikakoodin pois ja tuleeko heti uudestaan? Suuttimen sisällä on solenoidin käämi, jonka voi mitata suuttimesta liittimen pinnien väliltä (kun liitin on irroitettu), samalla kannattaa tarkistaa että liittimet on puhtaat eikä hapettumia, luokkaa muutama ohmi...15, rippuen suuttimen tyypistä (low tai high ohm) Alun "Pending" vika lienee joskus kerran ilmennyt, mutttei toistunut (tietyn ajan sisällä), silloin se nollataisiin automaattisesti tietyn käynnistysmäärän jälkeen. Tietysti vikaa voisi olla myös ECUn päässä olevassa liittimessä |
Kirjoittaja: | antsih [ 14.07.2014 18:40 ] |
Viestin otsikko: | Re: C5 Antipollution + catalysator converter fault |
olli__o kirjoitti: Jos ruiskusuuttimen vikakoodi ei siirry vaihtamalla suuttimia keskenään on vika johdoissa tai liittimessä ( antsih kirjoitti: O-rengas vaihdettu ja tulppa tarkastettu. Vikakoodien nollauksen jälkeen kävi tasaisesti n. 30km ajon ajan ja sitten heitti Antipollution faultin. Missä tuo vastusalue sijaitsee tarkalleen, eli mistä kohtaa tarkistan virtamittarilla? )Saako nollattua vikakoodin pois ja tuleeko heti uudestaan? Suuttimen sisällä on solenoidin käämi, jonka voi mitata suuttimesta liittimen pinnien väliltä (kun liitin on irroitettu), samalla kannattaa tarkistaa että liittimet on puhtaat eikä hapettumia, luokkaa muutama ohmi...15, rippuen suuttimen tyypistä (low tai high ohm) Alun "Pending" vika lienee joskus kerran ilmennyt, mutttei toistunut (tietyn ajan sisällä), silloin se nollataisiin automaattisesti tietyn käynnistysmäärän jälkeen. Tietysti vikaa voisi olla myös ECUn päässä olevassa liittimessä Kiitoksia vastauksesta. Pitääkin käydä tarkastamassa tuo. Vaihdoin aiemmin nuo ruiskusuuttimet 2 ja 3 pytyn välillä mutta vika pysyi samassa pytyssä. Voisiko tuossa liittimessä olla jotain vikaa ja miten sellaisen voisi todeta? |
Sivu 1/1 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |