Itse kakkoskoppasen kynnysremontin tehneenä, työlästä voi olla, mutta ei mitään rakettitiedettä.
Aloitin ihan vaan varovaisella ulomman pellin rälläkkätutkimuksella, päättyen kaikkien kolmen peltikerroksen uusimiseen.
Ruostunutta peltiä poistin oikeesti ruosteettomaan peltiin asti ja sitten uutta tilalle,päittäishitsaten tietysti.
Sisemmät kaksi peltiä tein jostain sinkatusta 1.5mm paksusta tavarasta pokkauksineen paivineen.
Sitten tunkinkorvalliset 3mm kamasta.
Helmapellin leikkasin noin 3 cm ovien alapuolelta kokomatkalta pois. Sitten klokkerholmin korjaushelmasta puuttuva osa kiinni ja niin helvetillistä hitsausta. Rauhallisesti ja jäähdytellen.
Mukavuustekijä numero 1. on kotelossa oleva vanha kotelosuoja jota ei saanut pyyhittyä kokonaan pois.
Lisäksi korjasin ne takakaaren päälekkäiset peltilipareet jotka menee helmapellin päälle.
Ja etuloksujen alaosat. ja ja ja....
Henk.koht. pitäisin ruostumisen syynä niitä takakaaren muovitulppia, mutta tarkkaan katsova voi yllättyä rakoa kaaren ja korirakenteen välissä jossa eittämättä pitäisi olla korimassa. Siitä on esteetön veden/paskan pääsy siihen xantian tyyppivikapaikkan,eli siihen helman ja takakaaren saumaan.
Ja se vesi ei pääse pois
Työnsin sinne helman kotelorakenteisiin, kummallekkin puolelle keskipeltiä arviolta tolkuttomasti kotelosuojaa, ihan vaan kokeeksi.
Ensi kesänä kurkistellaa miten kävi.