Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 12.08.2014 13:11 

Viestit: 2
Tulipa vaihdettua xantiaan LHM:t ja huomasin säiliön pohjalla jonkin verran metalli hilettä. Öljyt vaikutti muuten suht hyvältä ja säiliön pohjalla ei ollut ylim. kuraa eli ed. omistaja on pitänyt huolta myös sen osalta. Mutta miten ja mistä? tai mikä menossa hajalleen?
Tämän hetken ajokm:t on 249tkm:ä. tekniikkana 2.0i 16v, malli berline sx.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 12.08.2014 14:13 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Se on sen säiliön tehtävä eli kerätä metallihidut pohjalle. Se oli varmaan sellaista melko savisen näköistä ja metalli kimmeltaa joukossa. Sylintereistä lähtee jonkin verran alumiinia aina sekaan ja samoin ohjauksesta.
On ihan fiksua vaan vaihdella LeHMää jopa kerran vuodessa niin pysyy puhtaana eikä maksa paljon tuo liemen vaihto. Suomen oloissa kun on lämpötilavaihtelukin suurta niin siihen kertyy jonkin verran vettäkin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 12.08.2014 19:32 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Laitoin Xantian säiliön pohjaan kokeeksi magneetin. Rautaa siinä oli vuoden kuluttua ihan minimaalinen määrä, eli se kimmeltävä metalli on alumiinia.
Tai mitä lie köykämiiniseosta nuo komponentit sitten ovatkaan



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 07:47 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Normaalisti ei pitäisi metallihilettä näkyä. Olisiko tietoa edellisestä LHM-vaihdosta. Jos se olisi ollut oikein pitkä, niin jäljet voisivat seuraavankin vaihdon jälkeen näkyä. Alu-hile tullee ainakin takasylintereistä. Myös korkeussäätimistä ja vajoestoventtiileistä, tosin jos niistä olisi tullut, ne eivät ehkä enää toimisi.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 09:20 
Käyttäjän avatar

Viestit: 5855
Paikkakunta: Tuusula
Kuitenkin vasta noin 15 hydesitikkaa tässä hierottu loppuun tai paaliin asti niin empä muista olisko ollut kertaakaan metallihitusetonta LeHMä-kuppia kun liemiä vaihtelin.



Honda Valkyrie F6C, Plymouth Fury Custom Suburban ja Pontiac Firebird Trans Am.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 14:37 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
En muista nähneeni metallihitusia, kuin vain moottorissa pari kertaa. 60tkm:n vaihtovälit. Viimeksi Motox-öljyä käytettäessä. Se vaihtui hetikohta Totaliin, ei hitusia.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 16:04 

Viestit: 909
Tuosta saa sen käsityksen, että moottorissa ollut 60 tkm:n öljynvaihtoväli, mitä et ilmeisesti kuitenkaan tarkoittanut ?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 16:48 

Viestit: 2
En tarkoittanut moottori öljyn vaihto väliä. Kyse oli LHM:stä. moottori öljyt vaihdettu n.10tkm:n välein ja ite hiljattain laitoin TOTAL QUARTZ Classic 5w-40. LHM:t on bosch:n purkista, kenen lie valmistamia, tuskin boschilla omaa LHM keittämöä.
Jatkossa ajattelin pitää LHM:n vaihtovälinä kork. pari vuotta tai 30tkm:ä? Onko liian pitkä?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 17:22 

Viestit: 909
KKK kirjoitti:
En tarkoittanut moottori öljyn vaihto väliä. Kyse oli LHM:stä. moottori öljyt vaihdettu n.10tkm:n välein ja ite hiljattain laitoin TOTAL QUARTZ Classic 5w-40. LHM:t on bosch:n purkista, kenen lie valmistamia, tuskin boschilla omaa LHM keittämöä.
Jatkossa ajattelin pitää LHM:n vaihtovälinä kork. pari vuotta tai 30tkm:ä? Onko liian pitkä?


^^^ Tarkoitin oman viestini yläpuolella olevaa ealabin viestiä.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 17:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 3158
Paikkakunta: Korpilahti

Profiili WWW
Jokunen kuva LHM:n suodattimista..:

Kuva
Marraskuussa 2011, kivasti metallisilppua sisältävät suodattimet vaihtui ihan uusiin. Kuten näkyy, vanhat ovat "hieman" eriväriset kuin uudet. Hauskasti kimallettakin löytyy...

Kuva
Sitten, alle 20000km myöhemmin, näyttivät tältä...

Kuva
Ja joo, ajon loppumisesta kuvanottoon kesti puolisen vuotta, eli vajaan vuoden olivat ajossa olleet. Ekassa kuvassa olleet, puhtaat ja uudet hieman väriään vaihtoivat...

Ajomäärä noin käyttäytyneessä autossa oli hieman reilumpi, mittarissa kutosella alkava lukema, mittarin sisältä löytyi lappu että olisi nelisen satkua ruuvattu, eli ajomäärä todellisuudessa aika arvoitus. Paljon kuitenkin, Tukholmassakin taksina olleesta Xm:stä...



Dyane 4x4 IE, Sm 2.7, Dyane IE, C8 2.2
Series -LantikanPätkä
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: LHM:n seassa "metallia"
ViestiLähetetty: 13.08.2014 21:40 

Viestit: 4467
Paikkakunta: Paimio
Joo, kyl sit määki korjaan asiaani, tarkoitin LHM-vaihtoväliä.


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/1 [ 11 viestiä ] 


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 10 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää:  

cron