Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]




 Sivu 1/2 [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 06.08.2014 23:25 

Viestit: 99
Varaosa-autona makaa -00 Xsara ja nyt ois kaveri myymässä suht vähän ajettua ruiskupumppuvikasta Picassoa samalla koneella halpaan hintaan. Minkälainen urakka tuossa vaihdossa, mitä uutta osaa täytyy tilata (tiivisteet ja o-renkaat?) ja onko nuissa ollut useampaa erilaista pumppua vai pitäisikö käytännössä olla plug&play-ratkaisu?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 07.08.2014 09:09 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
jakopää pitää purkaa (sama hihna pyörittää) ei siinä sen kummempia.
Eli jos osaat tehdä jakohihnan vaihdon myös tuo onnistuu


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 07.08.2014 10:58 

Viestit: 99
Kiitos vastauksesta, alampa tekemään kauppoja.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 07.08.2014 13:02 

Viestit: 99
Nonni, nyt vain toivotaan, etttä vika on juurikin tuossa pumpussa, saisi päivitettyä tämänhetkisen Xsaran edukkaasti vähemmän ajettuun ja tilavampaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 07.08.2014 20:54 

Viestit: 182
Siihen Boschin pumppuun ei ihan ekana kannata alkaa koko pumppua vaihtamaan jos se ei ole selkeästi ihan kokonaan rikki. Kannattaa ekana vaihtaa se pelkkä päässä oleva paineensäädin. Se on parilla pultilla vaan. Ennen nuo diagnosoitiin kaikki pumppuvikaisiksi kun niissä heitteli paineet commonrailissa, mutta nykyään siihen saa sitä paineensäädintä varaosanakin ja se on se eka osa mikä vaihdetaan.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 07.08.2014 21:39 

Viestit: 99
zemial kirjoitti:
Siihen Boschin pumppuun ei ihan ekana kannata alkaa koko pumppua vaihtamaan jos se ei ole selkeästi ihan kokonaan rikki. Kannattaa ekana vaihtaa se pelkkä päässä oleva paineensäädin. Se on parilla pultilla vaan. Ennen nuo diagnosoitiin kaikki pumppuvikaisiksi kun niissä heitteli paineet commonrailissa, mutta nykyään siihen saa sitä paineensäädintä varaosanakin ja se on se eka osa mikä vaihdetaan.


Tuota koitettiin jo aikaisemmin, ei auttanut. Nyt kaveri sitten menetti mielenkiinnon koko hommaan, kun piti alkaa koko pumppua vaihtamaan. Sormet vain ristissä, että pumpun vaihdolla ehjääntyy. Missä muualla sitten voi olla vika, jos ei painetta tule?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 07.08.2014 22:10 

Viestit: 1590
Paikkakunta: Tampere
Mites se siirtopumppu tankissa pyöriikö? Monelta meno on tohon loppunu.



C5 1,8 Break -03 Peugeot Expert TD -00 Honda GL1800 -08 edesmenneet 2CV4 -72 2CV6 -82 Peugeot Satelis 500 -08
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 08.08.2014 13:21 

Viestit: 99
On ihan virallisessa huollossa käytetty, joten luulisi siirtopumpun testatun. Käy jollakin matalalla kierrosalueella. Pakko saada ennen jahteja kuntoon, joten alkuviikosta kimppuun kuin sika limppuun.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 08.08.2014 21:27 

Viestit: 21
Paikkakunta: paimio
Kolmos männän deaktivointi solenoidi? Siinä pumpun päällä


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 08.08.2014 22:30 

Viestit: 99
miksu661 kirjoitti:
Kolmos männän deaktivointi solenoidi? Siinä pumpun päällä



Jaa, eli kannattas kokeilla tuoki vaihtaa ennen koko pumpun irroitusta? Periaatteessahan kävis järkeen, jos ei anna kierroksia ku tiettyyn pisteeseen.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 09.08.2014 02:50 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Jos on lexia käytössä ja paineet ei nouse 800 baria ylemmäs niin silloin on tuo kolmosmännän ohjaus kaput.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 09.08.2014 06:51 

Viestit: 99
Plagu kirjoitti:
Jos on lexia käytössä ja paineet ei nouse 800 baria ylemmäs niin silloin on tuo kolmosmännän ohjaus kaput.


Ja tuon siis uskaltaa irrottaa ihan autotalliolosuhteissa?


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 09.08.2014 14:42 

Viestit: 945
Paikkakunta: Vihti
Ei tule mieleen ainuttakaan osaa mitä ei voisi irrottaa autotalli olosuhteissa.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 09.08.2014 15:37 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
janme kirjoitti:
Ja tuon siis uskaltaa irrottaa ihan autotalliolosuhteissa?
Kunhan odottaa sen ohjeen mukaisen ajan, että järjestelmäpaine on varmasti laskenut. Olikohan se jotain minuutin luokkaa?

Puhtaus on se olennainen asia. Hodarin PA suodatin yrittää pitää yli kolmen mikronin (vai viiden?) hiukkaset korkeapainepuolen ulkopuolella, eli kovin isoja hiekan- tai metallinmuruja ei moottoritilasta kannata sinne avonaisiin liitoksiin päästää.

Avonaiset liitokset saa suojattua kotioloissa näppärästi vaikka dieselöljyä kestävistä vinyylihanskoista leikatuilla sormilla.

Siinä mekaanikon manuaalissa kerrotaan suositeltavat toimenpiteet ennen paikkojen aukomista.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 17.08.2014 11:19 

Viestit: 99
Kerkespä tuotaki vilasemaan. Eikös tuohon solenoidin irrotukseen joudu pumpun irroittamaan? Eli i liene järkiä alkaa vaihtamaan solenoidia, jos pumpun joutuu kuitenkin irrottamaan molemmista...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 23.08.2014 21:38 

Viestit: 99
No niinhän se meni niinku yleensäki, vituiksi. Ajamalla tuli kotipihaan pikkukierroksilla vanhalla pumpulla. Noh, sitte apinanraivolla uutta paikoilleen, jakoremmiä irrottamatta, meni niinku elokuvissa. Pa-suodatin oli vähän erilainen ku vanhemmassa, mutta jatkoin bensaletkulla yhtä letkua, että ylsi toiselle puolen suodatinta kiinni. Innosta piukeana starttaamaan ja ei yritystäkään. Mikähän helevetti voi olla, ei tajua, ei ymmärrä... :|


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 23.08.2014 22:47 
Käyttäjän avatar

Viestit: 2202
Paikkakunta: Laukaa
Ilmavaivoja...?



Citroen Bx 19 Millesime -92 aut., Bx 19 TZI farm -92.
Vw K70L -72 museorek., mopedi Crescent Topper -67 museorek., Yamaha 80 Ygs-1 -71 museorek.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 24.08.2014 07:54 

Viestit: 99
Patterin starttasin tyhjäksi, ei kait siellä niin pahoja ilmavaivoja voi olla, etteikö tuossa ois painunu läpi?

Pitää käydä tutkailemassa ja varmistaa, että meni varmasti suodattimelle letkut oikeinpäin, vaikka muka kaiken katoinki.


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 10:06 

Viestit: 99
Jahans, tänään kokeilla töitten jälkeen hinaamalla käyntiin. Jos ei auta, niin ei kait se auta ku ottaa järki käteen ja alkaa ajattelemaan...


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 18:46 

Viestit: 99
No niinhän sitä kokeiltiin, polttoaine huilaa pumpulta etiäppäin ja mitään ei tapahu. Mikä kuiten helevetti tässä voi enää olla, ku ei hörähäkään? Hinatessa vilkuttaa "engine fault". Millä perusteella se commonrail syöttää löpöä, kun eihän se juuri enää muualla voi vika olla?

Help!


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 19:53 
Käyttäjän avatar

Viestit: 4073
Paikkakunta: Eteläkärki
Vikakoodien lukeminen voisi kertoa tilanteesta jo paljonkin pelkän arvailun sijasta. Missä päin vaikutat? Josko joltakulta löytyisi Lexiaa lähiseudulta.



"Pitäähän miehellä leluja olla..."
C5 2.0 HDi -11, Seat León eHybrid -21
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 21:03 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Onko jako ihan varmasti kohdallaan?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 21:06 

Viestit: 99
Pohjoisen pääkaupungissa Ivalossa. Taitaa olla lähimpään Lexiaan matkaa. :lol: Pitää lainailla vikakoodinlukija ja kattella mitä se näyttää.

Oisko ajonesto mahdollinen, huomenna hakia patteri toiseen avaimeen ja koittaa lukitukset automaagilla, ku jossain oli tuomosta ehotettu päälle menneen ajoneston nollaukseen tuota kaukkarin käyttöä...

Jako ei kyllä päässyt millään ilveellä hyppäämään, pumpullehan sillä ei väliä ole... Äkkiähän sen tieten vielä tarkistaa, josko kuitenkin olisi hypännyt, vaikkei mahdollista olekaan. :roll:


Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 21:58 

Viestit: 1229
Paikkakunta: Jokioinen
Jos ajonesto on päällä niin merkkivalo kyllä palaa. Eli pallaa ensin ja sitten sammuu.

Hörähtääkö pilotilla tmv käymään?



Saxo vts v1600, Peugeot 2008 E-hdi 115 allure, Ducato 2.3jtd retkis, Ducato 180 multijet huoltoautona, Saxo TU5JP4T projekti.
Poissa
   
 
 Viestin otsikko: Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi
ViestiLähetetty: 25.08.2014 22:14 

Viestit: 21
Paikkakunta: paimio
Suutin pissii läpi? Ja sit on ne paineanturit pumpussa ja railissa ?


Poissa
   
 
Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
 Sivu 1/2 [ 47 viestiä ]  Mene sivulle 1, 2  Seuraava


Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 5 vierailijaa


Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]


Et voi kirjoittaa uusia viestejä
Et voi vastata viestiketjuihin
Et voi muokata omia viestejäsi
Et voi poistaa omia vestejäsi
Et voi lähettää liitetiedostoja.

Etsi tätä:
Hyppää: