Sitruunapatonki.fi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/ |
|
Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18768 |
Sivu 1/2 |
Kirjoittaja: | janme [ 06.08.2014 23:25 ] |
Viestin otsikko: | Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Varaosa-autona makaa -00 Xsara ja nyt ois kaveri myymässä suht vähän ajettua ruiskupumppuvikasta Picassoa samalla koneella halpaan hintaan. Minkälainen urakka tuossa vaihdossa, mitä uutta osaa täytyy tilata (tiivisteet ja o-renkaat?) ja onko nuissa ollut useampaa erilaista pumppua vai pitäisikö käytännössä olla plug&play-ratkaisu? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 07.08.2014 09:09 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
jakopää pitää purkaa (sama hihna pyörittää) ei siinä sen kummempia. Eli jos osaat tehdä jakohihnan vaihdon myös tuo onnistuu |
Kirjoittaja: | janme [ 07.08.2014 10:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Kiitos vastauksesta, alampa tekemään kauppoja. |
Kirjoittaja: | janme [ 07.08.2014 13:02 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Nonni, nyt vain toivotaan, etttä vika on juurikin tuossa pumpussa, saisi päivitettyä tämänhetkisen Xsaran edukkaasti vähemmän ajettuun ja tilavampaan. |
Kirjoittaja: | zemial [ 07.08.2014 20:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Siihen Boschin pumppuun ei ihan ekana kannata alkaa koko pumppua vaihtamaan jos se ei ole selkeästi ihan kokonaan rikki. Kannattaa ekana vaihtaa se pelkkä päässä oleva paineensäädin. Se on parilla pultilla vaan. Ennen nuo diagnosoitiin kaikki pumppuvikaisiksi kun niissä heitteli paineet commonrailissa, mutta nykyään siihen saa sitä paineensäädintä varaosanakin ja se on se eka osa mikä vaihdetaan. |
Kirjoittaja: | janme [ 07.08.2014 21:39 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
zemial kirjoitti: Siihen Boschin pumppuun ei ihan ekana kannata alkaa koko pumppua vaihtamaan jos se ei ole selkeästi ihan kokonaan rikki. Kannattaa ekana vaihtaa se pelkkä päässä oleva paineensäädin. Se on parilla pultilla vaan. Ennen nuo diagnosoitiin kaikki pumppuvikaisiksi kun niissä heitteli paineet commonrailissa, mutta nykyään siihen saa sitä paineensäädintä varaosanakin ja se on se eka osa mikä vaihdetaan. Tuota koitettiin jo aikaisemmin, ei auttanut. Nyt kaveri sitten menetti mielenkiinnon koko hommaan, kun piti alkaa koko pumppua vaihtamaan. Sormet vain ristissä, että pumpun vaihdolla ehjääntyy. Missä muualla sitten voi olla vika, jos ei painetta tule? |
Kirjoittaja: | kaselin [ 07.08.2014 22:10 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Mites se siirtopumppu tankissa pyöriikö? Monelta meno on tohon loppunu. |
Kirjoittaja: | janme [ 08.08.2014 13:21 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
On ihan virallisessa huollossa käytetty, joten luulisi siirtopumpun testatun. Käy jollakin matalalla kierrosalueella. Pakko saada ennen jahteja kuntoon, joten alkuviikosta kimppuun kuin sika limppuun. |
Kirjoittaja: | miksu661 [ 08.08.2014 21:27 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Kolmos männän deaktivointi solenoidi? Siinä pumpun päällä |
Kirjoittaja: | janme [ 08.08.2014 22:30 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
miksu661 kirjoitti: Kolmos männän deaktivointi solenoidi? Siinä pumpun päällä Jaa, eli kannattas kokeilla tuoki vaihtaa ennen koko pumpun irroitusta? Periaatteessahan kävis järkeen, jos ei anna kierroksia ku tiettyyn pisteeseen. |
Kirjoittaja: | Plagu [ 09.08.2014 02:50 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Jos on lexia käytössä ja paineet ei nouse 800 baria ylemmäs niin silloin on tuo kolmosmännän ohjaus kaput. |
Kirjoittaja: | janme [ 09.08.2014 06:51 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Plagu kirjoitti: Jos on lexia käytössä ja paineet ei nouse 800 baria ylemmäs niin silloin on tuo kolmosmännän ohjaus kaput. Ja tuon siis uskaltaa irrottaa ihan autotalliolosuhteissa? |
Kirjoittaja: | Plagu [ 09.08.2014 14:42 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Ei tule mieleen ainuttakaan osaa mitä ei voisi irrottaa autotalli olosuhteissa. |
Kirjoittaja: | svc [ 09.08.2014 15:37 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
janme kirjoitti: Ja tuon siis uskaltaa irrottaa ihan autotalliolosuhteissa? Kunhan odottaa sen ohjeen mukaisen ajan, että järjestelmäpaine on varmasti laskenut. Olikohan se jotain minuutin luokkaa?Puhtaus on se olennainen asia. Hodarin PA suodatin yrittää pitää yli kolmen mikronin (vai viiden?) hiukkaset korkeapainepuolen ulkopuolella, eli kovin isoja hiekan- tai metallinmuruja ei moottoritilasta kannata sinne avonaisiin liitoksiin päästää. Avonaiset liitokset saa suojattua kotioloissa näppärästi vaikka dieselöljyä kestävistä vinyylihanskoista leikatuilla sormilla. Siinä mekaanikon manuaalissa kerrotaan suositeltavat toimenpiteet ennen paikkojen aukomista. |
Kirjoittaja: | janme [ 17.08.2014 11:19 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Kerkespä tuotaki vilasemaan. Eikös tuohon solenoidin irrotukseen joudu pumpun irroittamaan? Eli i liene järkiä alkaa vaihtamaan solenoidia, jos pumpun joutuu kuitenkin irrottamaan molemmista... |
Kirjoittaja: | janme [ 23.08.2014 21:38 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
No niinhän se meni niinku yleensäki, vituiksi. Ajamalla tuli kotipihaan pikkukierroksilla vanhalla pumpulla. Noh, sitte apinanraivolla uutta paikoilleen, jakoremmiä irrottamatta, meni niinku elokuvissa. Pa-suodatin oli vähän erilainen ku vanhemmassa, mutta jatkoin bensaletkulla yhtä letkua, että ylsi toiselle puolen suodatinta kiinni. Innosta piukeana starttaamaan ja ei yritystäkään. Mikähän helevetti voi olla, ei tajua, ei ymmärrä... ![]() |
Kirjoittaja: | eskere [ 23.08.2014 22:47 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Ilmavaivoja...? |
Kirjoittaja: | janme [ 24.08.2014 07:54 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Patterin starttasin tyhjäksi, ei kait siellä niin pahoja ilmavaivoja voi olla, etteikö tuossa ois painunu läpi? Pitää käydä tutkailemassa ja varmistaa, että meni varmasti suodattimelle letkut oikeinpäin, vaikka muka kaiken katoinki. |
Kirjoittaja: | janme [ 25.08.2014 10:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Jahans, tänään kokeilla töitten jälkeen hinaamalla käyntiin. Jos ei auta, niin ei kait se auta ku ottaa järki käteen ja alkaa ajattelemaan... |
Kirjoittaja: | janme [ 25.08.2014 18:46 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
No niinhän sitä kokeiltiin, polttoaine huilaa pumpulta etiäppäin ja mitään ei tapahu. Mikä kuiten helevetti tässä voi enää olla, ku ei hörähäkään? Hinatessa vilkuttaa "engine fault". Millä perusteella se commonrail syöttää löpöä, kun eihän se juuri enää muualla voi vika olla? Help! |
Kirjoittaja: | svc [ 25.08.2014 19:53 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Vikakoodien lukeminen voisi kertoa tilanteesta jo paljonkin pelkän arvailun sijasta. Missä päin vaikutat? Josko joltakulta löytyisi Lexiaa lähiseudulta. |
Kirjoittaja: | Jankos [ 25.08.2014 21:03 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Onko jako ihan varmasti kohdallaan? |
Kirjoittaja: | janme [ 25.08.2014 21:06 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Pohjoisen pääkaupungissa Ivalossa. Taitaa olla lähimpään Lexiaan matkaa. ![]() Oisko ajonesto mahdollinen, huomenna hakia patteri toiseen avaimeen ja koittaa lukitukset automaagilla, ku jossain oli tuomosta ehotettu päälle menneen ajoneston nollaukseen tuota kaukkarin käyttöä... Jako ei kyllä päässyt millään ilveellä hyppäämään, pumpullehan sillä ei väliä ole... Äkkiähän sen tieten vielä tarkistaa, josko kuitenkin olisi hypännyt, vaikkei mahdollista olekaan. ![]() |
Kirjoittaja: | Jankos [ 25.08.2014 21:58 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Jos ajonesto on päällä niin merkkivalo kyllä palaa. Eli pallaa ensin ja sitten sammuu. Hörähtääkö pilotilla tmv käymään? |
Kirjoittaja: | miksu661 [ 25.08.2014 22:14 ] |
Viestin otsikko: | Re: Korkeapainepumpun vaihto, 2,0 Hdi |
Suutin pissii läpi? Ja sit on ne paineanturit pumpussa ja railissa ? |
Sivu 1/2 | Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |