Sitruunapatonki.fi
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/

HDi 110 turbon viive
http://www.sitruunapatonki.fi/forum/viewtopic.php?f=9&t=18775
Sivu 1/1

Kirjoittaja:  xanpoke [ 08.08.2014 10:27 ]
Viestin otsikko:  HDi 110 turbon viive

Autolla ajettu karvan vaille 300tkm, polttoainesuodatin vaihdettu 5tkm sitten. Mielestäni viive
on turhan pitkä, alkuun ei tapahdu mitään kun polkaisee kaasua. Tosin tämä on ensimmäinen
HDi-versio minulla, saattaa olla ihan normaalia moinen vitkuttelu. Aikaisempi omistaja lienee
ollut rauhallinen kuski (40 vuotta rekan ratissa), mikä pistää epäilemään imusarjan tukkoisuutta.
Hyvät neuvot ja vinkit ovat tervetulleita.

Kirjoittaja:  xanpoke [ 08.08.2014 11:48 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 110 turbon viive

Unohtui mainita että auto on Xantia Berline kakstuhatta mallia, vaikka taitaa olla sama
missä korissa ko. moottori kehrää. :lol:

Kirjoittaja:  Xantippa [ 08.08.2014 12:41 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 110 turbon viive

Ei mulla ollu HDi-Xantiassa viivettä havaittavissa kuin vain yhdenlaisessa tilanteessa; motarilla reilusti yli satasen vauhdissa alamäen jälkeen ylämäkeen tultaessa jos tarvis kiihdyttää ohittaakseen tuntu välillä siltä ettei ihan heti tapahtunut. Ilmeisesti kovemmassakin vauhdissa alamäessä kuormitus niin pientä ettei turbon tarvinnut juuri työskennellä --> otti aikaa että lähti taas kiertämään. Muissa tilanteissa ei ollut viivettä havaittavissa.

Kirjoittaja:  xanpoke [ 14.10.2014 15:42 ]
Viestin otsikko:  Re: HDi 110 turbon viive

Jo löytyi syy viiveeseen. Kaasuvaijeri oli kuiva kuin beduiinin sandaali, eipä ole enää,
eikä enää ole viivettäkään.

Sivu 1/1 Kaikki ajat ovat UTC + 2 tuntia [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/